close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 6: Schokken bij lage toeren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: L3, Motorinhoud (cc): 2300, Vermogen (kw): 122

Beste mensen,

stationair loopt de auto prima, maar als ik overschakel zo rond de 1500 toeren wil de auto wel eens schokken hij pakt het niet vloeiend op.
als ik dan terug schakel en dus meer toeren maak is het probleem over.
de bougies zijn zo`n 15000 km oud.
ik hoor graag van jullie.

met vriendelijke groet
Brian

Geplaatst door

brian1439 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vaak breekt het asje van de wervel klep zie foto ter info
Goed controleren is lastig te zien.

pasenlin 0
badge

5 jaar

Dag Pasenlin,
het asje van de wervelklep is niet gebroken ik heb de egr klep losgehaald zoals Freddy Mazda het beschreef en nu is het probleem weg dus het is de egr klep die defect is.

brian1439 0

4 jaar

Beste Pasenlin.

Dank je wel ik zal hem gaan controleren.

brian1439 0

5 jaar

Bij mijn Mazda was het de egr klep , ik heb een 1.8 Benz ik heb de vier kruiskopschroeven bovenop de egr klep eruit gedraaid dan kun je het elektrische gedeelte optillen en ophangen met een tyrip , en ga dan maar eens proefrijden. De computer denkt dat de klep nog aangesloten is en geeft geen storing.

Beste Freddy Mazda.

dit ga ik even proberen is ook niet zo veel werk.
je hoort van mij.

Groeten Brian

brian1439 0

4 jaar

Dag Freddy Mazda.
het is idd de egr klep ik ga deze dan ook vervangen denk ik. schoon maken zal niet heel veel helpen denk ik.

bedankt Gr Brian

brian1439 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.