Mazda 6 2006: Motormagement lampje

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: L8, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 88

Beste allemaal,
Allereerst de beste wensen voor 2020.

Ik heb een verschijnsel met het management lampje.
De lambdasonde is enige tijd geleden vervangen omdat de defect was.
Normaal rijdt ik kleine afstanden met de auto ongeveer 20 km per dag. Maar als ik langere rit maak van ongeveer 300 km, gaat het lampje aan. De eerste keer uitgelezen en gaf weer aan dat dezelfde lambdasonde geen goede waarde las.
Na een paar dagen ging het lampje uit en bleef uit.
Tot nu, gisteren weer een langere rit en het management lampje ging weer aan.
Iemand enig idee?

mvg. Peter

pbierman18

Geplaatst door pbierman18 , lid sinds 1 jaar geleden

5 Reacties

kaleido 1 PRO, 1 jaar geleden

Is er een originele sonde geplaatst of een imitatie , zijn de aansturing en de meerwaarden van de sonde gecontroleerd ?
Is de auto uitgelezen op foutcodes , vaak ligt er aan de melding lambdasonde defect een andere storing als oorzaak van deze melding voor. 4 gas meting verteld misschien meer.

oldford PRO, 1 jaar geleden

Wat was en is nu de exacte foutcode? (Exacte tekst en nummer indien mogelijk).

pbierman18, 1 jaar geleden

Deze keer niet de sonde,
Misfire in cilinder 3. Monteur denkt aan defecte bobine. Hij heeft bobine 3 met bobine 2 omgewisseld, fout verwijderd. Nu wachten of de fout weer terugkomt met misfire in cilinder 2. Dan weten dat het de bobine is.
De bougies waren al eerder vernieuwd.

    En? Al verder gekomen? - oldford PRO, 11 maanden geleden

pbierman18, 11 maanden geleden

Jazeker, het was een bobine. Nieuwe geplaatst, probleem opgelost.

A.S, 2 weken geleden

Hoi Noorderburen,

Ik ben geheel nieuw op dit forum en hoop hier war antwoorden te vinden.

Ik ben in het bezit van een Mazda 6 benzine/Lpg de wagen heeft 214 K gelopen. Sinds enkele dagen start hij moeilijk bij warme motor. Bij koude start geen probleem . Ik ben bij verschillende monteurs geweest maar nog niet veel wijzer geworden. Als wat startpilot in spuit doet ie het weer. volgende onderdelen zijn reeds vervangen :
- bougies en kabels
- bobijn
- injectoren LPG
Bij de laatste monteur ging het over de egr klep of sensor lucht massameter. Heeft iemand van jullie een soortgelijk probleem gehad en eventuele oplossingen aub?
Op de snelweg en tijdens het rijden doet ie het prima .

Alvast bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.