Mazda 323: Mazda 323 bokt na start tussen 2000-3000 toeren.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Ik heb een probleem met een 323 uit '98. Hij start altijd maar de eerste 10 minuten lijken niet alle cilinders te draaien. Hij komt dan met moeite verder dan 2000 toeren waardoor je geen snelheid kan maken. Af en toe pakt ie wel en schiet je een stuk vooruit, waarna hij vaak weer meteen terugvalt. Als je hem al rijdend in zijn vrij zet en gas geeft maakt hij vaak wel snel normaal toeren. Na een paar km kan er ik dan wel de snelweg mee op en gedraagt de auto zich weer normaal.

Recentelijk heb ik er nieuwe APK op laten zetten en heb ik het probleem uitgelegd aan de monteur. Hierop zijn de bougies vervangen en heeft de auto een kleine beurt (olie en filter) gehad. Dit heeft niets aan het probleem gedaan helaas.

Lees online dingen over:
* een defecte luchtmassa meter
* een defecte plunger die achter de brandstofpomp zou zitten
* klepspeling...

Heeft iemand direct een idee wat dit zou kunnen zijn?

mazzzda

Geplaatst door mazzzda (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Jaggo (0) PRO, 11 jaar geleden

Zou de auto eens laten uitlezen en dan weet je gelijk een stuk meer.

mazzzda (0), 11 jaar geleden

OK maar moet dit bij een Mazda dealer gebeuren? Mijn eigen garage is niet echt high tech, puur mechanisch onderhoud. Dank voor je reactie!

Jaggo (0) PRO, 11 jaar geleden

Bij een dealer of Mazda specialist maak je de meeste kans daar het een specifieke Mazda stekker is waar je mee uit moet lezen, helaas hebben veel dealers deze equipment reeds niet meer. Een specialist zal uitkomst bieden. Waar zit je?

micheljj (0), 11 jaar geleden

misschien de nocksensor....??????????

ind ff uitlezen

mazzzda (0), 11 jaar geleden

[quote=Jaggo]Bij een dealer of Mazda specialist maak je de meeste kans daar het een specifieke Mazda stekker is waar je mee uit moet lezen, helaas hebben veel dealers deze equipment reeds niet meer. Een specialist zal uitkomst bieden. Waar zit je?[/quote]
Ik woon in Amsterdam...denk ook idd dat mijn garage dit niet heeft. Mocht je een betaalbaar adres hebben..zou super zijn. Heb niet zo'n zin om met mijn 14 jaar oude mazda bij een sjieke mazda dealer aan te komen. Wil hem wel goed onderhouden maar dat gaat waarschijnlijk meteen in de papieren lopen.

Jaggo (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb geen adres voor je in jouw buurt, ik zit in Groningen dus als je eens in de buurt komt wil ik het wel voor je doen. Anders zou ik geen oplossing weten, hoor het wel, mvg

mazzzda (0), 11 jaar geleden

OK ... ik kom af en toe in de buurt. Ik neem contact op als het uitkomt, dank voor het aanbod!

mazzzda (0), 10 jaar geleden

OK het probleem is (al een tijd geleden) opgelost. Plaats het nu nog, wie weet heeft iemand er wat aan. Eerst dacht de garage dat het aan de bougiekabels zou liggen. Die zijn vervangen maar dat maakte maar een klein verschil. Toen heeft de garage de bougies nog eens vervangen. De vorige garage had ze kortgeleden vervangen dus dat leek niet het probleem. Maar toen bleek dat één van de bougies compleet vastgeroest was en in jaren niet vervangen. Dit was nu een behoorlijk risico omdat als deze afbreekt je op ernstige kosten danwel een total-loss aankijkt. Echter, hij heeft em alsnog losgekregen en daarna was het probleem verholpen!

ulbert (0), 10 jaar geleden

in je eerste berichtje schrijf dat de monteur de bougies heeft vervangen maar dat is dus allemaal gedaan, NIET dus en wellicht heeft u er wel voor betaalt zou diegene

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.