Hallo,
Ik heb net een Vito V220 gekocht hij heeft een paar probleempjes gloeispiralen zijn kapot hopen dat ze niet afbreken..
maar nu het volgende tot +/- 1500 2000 toeren trekt hij niet echt op daarboven trekt hij goed is dit normaal bij deze auto ?
of is dit een probleem wat standard voorkomt ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het voelt als of hij pas bij het laatste stukje in trappen van het gaspendaal wil gaan. dan nog is het vermogen onder bemeten.
het ziet er naar uit dat toch de verstuivers vervuild zijn, mits de turboslangen er niet af liggen uiteraard.
verstuiver net vervangen MAKKIE en dan echt een makkie dat stelt dus echt niks voor...
hij loopt nu gelijk een stuk beter is net als of ie van tevoren in noodloop liep.
in zijn vrij max. 2500 toeren en nu meer dan 4000 !
lampje van gloei systeem doet alleen nog wel gek blijft soms branden.
Ben je niet in de war met de luchtmassameter want een verstuiver(WELKE)is doorgaans geen makkie bij een vito
In zijn neutraal wordt hij begrensd op 3000 t/min. tot wanneer je de koppeling één keer hebt bediend. Terwijl je inkoppelt gaat hij ook maar tot 3000 t/min (om de aandrijflijn te beveiligen).
hij loopt echt goed nu !
@hofman ik had het niet over een vestuiver en een luchtmassameter..---> Gloeispiraal (echt een makkie)
snap niet waarom er zoveel problemen mee zijn.
Probleem zit hem er meestal in dat door koolaanslag ontiegelijk vast kunnen zitten en dan afbreken.Je hebt dus blijkbaar een die al eens eerder is vervangen?
Renzo,volgens mij praat je toch echt over een verstuiver(die je vervangen hebt)
laat ik het dan anders zeggen ben pas 11 jaar 1e automonteur...
maar goed vanmorgen toch weer probleem bij het starten gloeisysteem werkt het is net of er lucht in het systeem zit iemand een idee wat vaak kapot gaat?
Heb je de verstuivers nu wel of niet vervangen? Als dat niet het geval is ,zou ik de verstuivers eens testen op een te hoge retourwaarde. Rookt hij ook als je flink gas geeft????
19 jaar
@bennie verstuivers zijn naar horen zeggen vorig jaar vervangen.
hij loopt als ie 10 seconden gelopen heeft koud of warm perfect.
alleen als ie moet starten dan slaat hij warm en koud moeilijk aan..
temp. sensor maar waar zit hij en welke waardes moet hij hebben.
zo tehoren is het toch een verstuiver verhaal. zijn ze alle vier vervangen?
ja alle 4 vervangen.
net bij de dealer geweest rubbers drukregelaar vervangen bimetaal klepje brandstof filter voor de rest kunnen ze niks vinden verstuiverlek test ook goed........
afwachten tot morgenochtend..
helaas starten en hij slaat gelijk weer af..
Beste renzo
Is er al een lektest uitgevoerd?
Wil vaak gebeuren dat hij teveel brandstof naar de retour gooit wat weer terug komt in de comonrail
Als dat gebeurt, bouwt het systeem te weinig druk op om aan te slaan
Als ze dat al uitgevoerd hebben zou ik de hogedrukpomp laten controleren
Suc6 marco aupers
19 jaar
sorry ff niet goed gelezen was al uitgevoerd
19 jaar
ze zeggen dat de hogdruk pomp het "doet"of hij "doet"het niet...
zit er een electrische opvoer pomp tussen ?? als die het niet doet dan kan het zelfde probleem onstaan alleen zou hij dan niet zo goed moeten lopen.
Misschien domme vraag maar laat hij de brandstof niet lopen, o ringetje op filter bij klepje wil nog wel eens niet goed afdichten. Zit bij deze vito geen elektrische pomp tussen.
o ring had ik ook al vervangen net daarvoor zit een rubber slang daar hadden ze met een tang opgezeten dus flink beschadigd probleem nu 50 %opgelost ik vind alleen dat hij als hij aanslaat moeite heeft om stationair te gaan draaien.
maw. koudstart verrijking werkt niet maar computer geeft geen storing.........
Meet of lees de rieele waarden eens uit als je kunt. Je moet dan kijken wat de motortemp en de aanzuigluchttemp zijn bij de koude start. Ik denk dat er een temp signaal niet juist is en denkt de computer dat de motor al warm is en zal dan niet in de opwarmfase regelen.
19 jaar
weet jij de waardes van die sensoren ?
als hij een variabel spruitstuk heeft zou ik daar eens gaan zoeken, die klepjes gaan vaak stuk!
19 jaar
er zit nog lucht in de leiding waardoor hij moeilijker start maar kan niet vinden waar die lucht vandaan komt iemand een idee ?
Filterhuis
??? FILTERHUIS wat bedoel je daarmee?
Ik heb is gehad dat er een scheurtje in het brandstoffilterhuis zat,het was niet te zien maar voor het filter geen lucht en na het filter wel,dit was zichtbaar door luchtbellen in de doorzichtige leidingen.
wat bedoelen jullie met filterhuis ?
het filter is vervangen samen met alle o ringen daar op en bimetaal klepje.
maar het is een compleet filter zonder een huis of zit er ergens anders nog een filter ?
Filterhuis=de behuizing waar het filter element in zit.
Je zegt dat er nog lucht in de leiding zit...welke leiding??
in de leiding die bovenop het filter zit met die O ring zit lucht.
filter is al vervangen slang met die O ringen is al vervangen wat nu ?
maar filterhuis en element is bij deze auto niet los te vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar