Hallo,
Mijn toerenteller werkt niet meer, en het lampje dat moet branden wanneer er een licht kapot is, brandt altijd, terwijl er zeker geen enkel licht kapot is. (ook niet de verlichting van de nummerplaat). Het is een W124 van 1993, 393000km. Mijn garagist heeft linksvoor al eens zo een bakje met zekeringen vervangen, maar dat heeft niet geholpen. Bij koude start duurt het een tijdje (paar minuten) eer dat lampje gaat branden. Het lampje van de ABS brandt niet (en de ABS werkt).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verlichtingscontrolelamp werkt d.m.v. verschilmeting L en R.
Kijk ook of alle lampen R en L hetzelfde zijn, ik heb eens meegemaakt dat een klant zelf een lampje verving van het achterlicht en daar 5 Watt inplaatste i.p.v. 10 Watt, zoek je je een ongeluk.
Toerenteller kan van alles zijn, kwestie van meten.
Overigens Combiklok is eenvoudig te demonteren maar vergeet NIET de km tellerkabel te lossen in het motorcompartiment zodat er ruimte is om de klok naar achteren te trekken.
Bedankt ! Dat ga ik (laten) controleren... als er een lampje kapot is, wordt dit altijd vervangen door eentje uit een wrak, een andere W124, of soms een W123 of zo, dus dat zou best kunnen het probleem zijn..
15 jaar
Lampje ABS brandt niet zeg je....wanneer brandt dat niet? Als je em op contact zet? Welk lampje van de kapotte verlichting brandt? Het gele met het lampje erin of de groene? De groene doet het in principe alleen als je een trekhaak hebt. Als je een trekhaak hebt kan ook in die bekabeling het probleem zitten.
Gr. Roel
Hallo,
Lampje ABS brandt niet tijdens het rijden (maw dat zit goed). Ik schreef dat erbij omdat ik al eens gehad heb dat de ABS tegelijk met de toerenteller stopte met werken, dat was dan opgelost door een of ander relais te vervangen.
Volgende week ga ik nog eens naar de garage. Daarom nog een vraagje: mijn auto gaf bij 2500 en 3500 toeren zo een 'duwtje', een soort turbo-effect. Men zei dat dat door die 4 kleppen per cylinder kwam. Ik vond dat best wel leuk. Vorige keer dat die toerenteller en ABS kapot waren, was dat duwtje weg. Nadat dat relais vervangen was, was het duwtje ook terug. Nu is de toerenteller weer kapot, en dat duwtje is ook weg. Weet iemand of er een verband kan zijn, of is dit toeval ?
(ps het lampje van kapotte verlichting is het gele lampje, ik heb wel een trekhaak maar nooit een groen lampje gezien, en we hebben de trekhaakbekabeling al eens afgekoppeld maar dat hielp niet)
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar