auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz M-Klasse: ML 320 CDI Automaat probleem

Brandstof: Diesel, Motorcode: 320

Beste Pro's

tijdens rijden, automaat schakelt netjes op, met tiptronic ook alles goed maar af en toe, blijft hij in zijn stand hangen, 2 of 3 of 5,
5 meestal op de snelweg, 2 en 3 in de bebouwde kom.
niks helpt dan kickdown en of de tiptronic aan de stuur, hij geeft wel aan dat ik hem verhoog of verlaag, maar blijft hangen.

ik moet dan stoppen en sleutel in handen nemen, 3 tellen en dan weer starten rijdt weer als een zonnetje, weet iemand wat dit kan betekenen.

Alvast vriendelijk bedankt.
ML driver

verdere gevens.
ML 320 cdi bj 04-2006
7 gtronic.

Geplaatst door

MLbenz (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

niemand ???

MLbenz 0

15 jaar

LATEN UITLEZEN bij dealer

willy9 0
badge

15 jaar

is al gebeurd bij dealer door star comp.. niks raars gezien

MLbenz 0

15 jaar

Ook een proefrit gemaakt met de Star en probleem opgewekt en op dat moment gekeken?

oldford 0
badge

15 jaar

Hebben zij bij een proefrit het probleem ook ondervonden met star-computer aangesloten ---- zoals u aan geeft-- zou er dan toch zeker één of meer foutcode's vastgezet moeten zijn waarin verder kan gezocht worden. Vermoed iets met de electronische plaat in de bak zelf toerentalsensor die fout signaal aangeeft of vast houdt en alzo de schakelwerking verstoort
optie: eens bij ander dealer samen proefrit maken zodat u kan aangeven wat u bedoelt in de veronderstelling met meer ervaring met automatische rijden
PS:om geen foute diagnose te stellen en door te gegeven aan de technieker is het beste altijd samen een testrit te maken zodat ze kunnen vernemen wat u als probleem ervaart
succes

zoals OLDFORD ook al aan geeft waarmee eens

willy9 0
badge

15 jaar

en ja hoor... vandaag hij zit vast in zijn 2e versnelling, uit en aan helpt ook niet meer,
Dealer gebeld, mocht rustig terugrijden, gelukkig niet zo ver, zie je het al voor je ML die max 30 voorbij rijdt, nou bak opnieuw uitgelezen en nu ineens te zien dat hij 40x dat probleem had gehad, en ook op meerdere versnellingen.

volgens monteur en star, automaat regel printplaat, sensortje kaputt, hoogswaarschijnlijk moet hele printplaat vervangen worden, kosten schatting 1000/1500 euro. geen garantie en geen coulance regeling.
lekker is dat MB net 3 jaar oud.
hoor ook van monteur olie moet dan ook meteen vervangen worden anders kunnen ze niet bij etc. dat vond hij zelf beter, dat longlife olie is alleen maar naam. beter toch bij gevoel verversen.
ik krijg morgen een belletje met de exacte kosten en exacte onderdeel.

laat het wel weten..

vriendelijk bedankt allemaal.

MLbenz 0

15 jaar

olie en filter vervangen wij rond de 100duizkm --printplaat kost +/- 300€ en een drie uur werk met koppelomvormer 7L zonder 4L olie fouten wissen met star

willy9 0
badge

15 jaar

willy ik krijg een rekening van 1700 euro ???

MLbenz 0

15 jaar

[quote=willy9]olie en filter vervangen wij rond de 100duizkm --printplaat kost +/- 300€ en een drie uur werk met koppelomvormer 7L zonder 4L olie fouten wissen met star[/quote]
willy ik krijg een rekening van 1700 euro ???

MLbenz 0

15 jaar

U geeft alleen ml320 cdi maar geen type163 of 164 aan

de prijs is voor een ml type 163-- IS u wagen een ML type 164 dan zal de prijs v/d printplaat wel anders zijn ---verder-- halen zij misschien heel de automaat onder de wagen uit -ik demonteer alleen carterpan en kleppenhuis met printplaat -- dan moet deze printplaat wel vrij duur zijn
Hoeveel km heeft u wagen

willy9 0
badge

15 jaar

bij een 164 model met een 7traps automaat erin 722.9 zit de printplaat net als bij oud model op het kleppenblok!
alleen is deze printplaat zover ik weet niet los te koop en moet je een compleet kleppenblok met printplaat kopen ook zit de computer van de automaat op de printplaat. en deze moet meestal geprogrameerd worden!

Peter087 0
badge

15 jaar

willy9 en Peter087

laatste model ML 7gtronic automaat, bouwjaar april 2006. 125k op de teller.
turbo vervangen onder coulance regeling 105k

Groeten.

MLbenz 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.