Hallo,
Ik heb hier een clk 200 met 100 kW, zonder compressor dus. De motor hiervan draait niet goed. Als de motor koud staat krijg ik hem bijna niet gestart. Eenmaal gestart en als de motor warm is blijft hij stationair zeer goed draaien. Als ik dan gas geef slaat de motor uit. Maar als ik tegelijkertijd startpiloot inspuit komt de motor wel op toeren. De ontsteking staat dus correct. Er is een probleem met de brandstoftoevoer volgens mij. Ik heb al een nieuw filter geplaatst zonder resultaat. Ik heb de motor al laten uitlezen. Er waren geen foutcodes aanwezig. Ofwel geeft de opvoerpomp niet genoeg druk, welke ik betwijfel omdat de motor stationair heel goed draait. Ofwel geeft de luchtmassameter foutieve gegevens door waardoor er niet correct wordt ingespoten. Nu is mijn vraag of er iemand weet hoeveel druk de pomp moet kunnen leveren en hoe dit te testen en ook welke waarden de luchtmassameter moet doorgeven en hoe ik dit kan testen. Ik hoop dat het probleem hem hierin zit. Als iemand nog een andere inkijk heeft op het probleem mag je me dit ook laten weten. Alle ideeen en oplossingen welkom. Bedankt voor de snelle reacties. Groeten. Raf
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lmm los nemen en kijken hoe hij hier op regeert , komt hij dan wel op toeren , bijna zeker lmm defect.
Vergeten te zeggen. Ik had de stekker hiervan uitgetrokken. Maar dit had geen gunstig effect. Zoals ik zei draaide de motor stationair goed. Maar als je de lmm uittrekt draait hij onregelmatig.
11 jaar
Fakke,
de voorgaande spreker citeren is niet nodig; gewoon direct antwoorden volstaat.
mvg.
moderator Problemcar.
LMM was inderdaad defect.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 208 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar