Mercedes-Benz E-Klasse: Motortoerental zakt tot +- 500 toeren.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

Hallo,

ik heb gedurende lange tijd al een probleem met het toerental.

De wagen:
W124 E200 cabrio '94, momenteel 180.000 km

Het volgende gebeurt:
- Motor aanschakelen, gaat niet zoals het moet
- Zakt direct tot 500 toeren
- Beetje met het gas spelen, toerenteller op en neer, tot hij rond de 800 blijft hangen
- Ik geef gas, normaal toerenbereik
- Gas los, toerental zakt tot 500, wagen schudt een beetje
- Soms valt hij uit, soms springt hij tot 1500, dan naar 800.

Bij het rijden:
Wanneer ik de gas los, om uiteindelijk te remmen, zakt het toerental naar 500 tr/min, om uiteindelijk in de meeste gevallen uit te vallen.
Gevolg---> stuur en rembekrachtiging vallen weg.

Ook:
Bij het rijden in 1e versnelling, toeren worden begrensd op 4200 tr/min.
Ook:
Bij gas lossen, motortoerental gaat traag naar beneden, uitlaat spokkert. "Brummm bum bummmbum"
Mss kleppen niet goed gesteld ? Of klep krom ??


Nu hadden ze in de garage gezegd dat het de gasklep was, +-750 euro kosten.
(gasklep = luchtschijf ? ik neem aan van wel)
Heb me dus in okkazie een andere gasklep gezocht, geplaatst maar geen resultaat.
Daarnet bougies en luchtfilter vervangen (redelijk op), geen resultaat.


Iemand die verdere raad weet ?

Alvast hartelijk bedankt !

Nitro_eend

Geplaatst door Nitro_eend (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

ahavelaar (0), 16 jaar geleden

stappenmotor reinigen en controleren op goede werking. tevens vacuumslangen controleren op lekkage. mvg. Arie

Nitro_eend (0), 14 jaar geleden

Kan iemand me aanduiden waar deze stappenmotor te vinden is ? Eventueel ook een aanduiding van de vacuumslangen ?

Het betreft een W124 E200 cabrio.

Alvast bedankt !

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

uitlaten lezen met hht of star luchtmassameter proberen indien een hfm gestuurde motor 111 indien een pms gestuurde111 mtor gasklepstappenmotor (eengeheel) proberen

Nitro_eend (0), 14 jaar geleden

Hallo,

het gasklephuis werd reeds in zijn geheel vervangen door een ander exemplaar.
De wagen vertoont nog steeds dezelfde gebreken...

In verband met vacuumslangen heb ik niet direct een idee, aangezien ik op dat vlak een beginneling ben en geen schema's ter beschikking heb.

Egbert2640 (0), 14 jaar geleden

Vacuum lek is redelijk eenvoudig op te sporen door met bus remmenreiniger te spuiten bij inlaatgedeelte en bij vacuumslangen. Je hoort toerental veranderen als je in de buurt van een lek zit

Nitro_eend (0), 14 jaar geleden

[quote=Egbert2640]Vacuum lek is redelijk eenvoudig op te sporen door met bus remmenreiniger te spuiten bij inlaatgedeelte en bij vacuumslangen. Je hoort toerental veranderen als je in de buurt van een lek zit[/quote]
Ik moet dus met een bus remmenreiniger op de vacuumslangen en het inlaatgedeelte spuiten ?

Egbert2640 (0), 14 jaar geleden

Ja! Zoek maar eens binnen deze site op "remmenreiniger", dan zul je zien dat dat een beproefde methode is. De motor gaat sneller lopen als je in de buurt van het lek zit.

spanbandje (0) PRO, 14 jaar geleden

normaal zal de stappenmotor de luchthoeveelheid voor stationair smoren als er een vacuumlek is, als deze bijna dicht staat gaat de motor steeds langzamer lopen.
(kan ook de rembekrachtiger zijn) als het membraam lek is, lekt er veel valse lucht, en je hoord niets en de motor reageerd ook niet op remmenreiniger, want dan zuigt hij lucht uit het intrieur, slang even loshalen en afdoppen.

als het gasklephuis al gewisseld is en de stationair regeling ook gangbaar is en geen vacuumlek zou het ook nog in de toerentalsensor kunnen zitten, maar waar die bij deze auto zit weten misschien andere collega`s.

succes Marcel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.