Hallo,
Wij hebben een OM616 uit elkaar gehaald en zijn nu de distributieketting aan het timen met de nokas....
Maar hoe?
Moet de KRUKAS op OT (o graden) en de NOKAS op het streepje staan?
Moet er geen hoekverdraaiing tussen?
PLAATJE streepje op nokas :
http://img13.imageshack.us/img13/3012/af...
We hopen dat de ketting tussen KRUKAS en DIESELPOMP niet verschoven is.. Moeten we dit testen met de zogenaamde "druppelmethode"?
Is dat een kwestie van krukas 24 graden verdraaien en dan met het handpompje pompen?
Onze handleiding is onduidelijk hierover dus wie weet het (simpele) antwoord?
Bedankt alvast!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Steef; het is precies zo als je het zegt. De ketting is zo opgesloten dat verspringen (bijna) niet mogelijk is. Houd rekening met eventueel rek van de ketting met de timing van de nokkenas. Deze loopt dan iets achter t.o.v de krukas.Succes.
Snelle reactie!!
Ok, dus verspringen tussen KRUKAS en DIESELPOMP kan niet... dat is mooi! Ook niet met het verkeerde kant opdraaien van de KRUKAS?
Dus:
Ik ga de twee op elkaar timen: KRUKAS - OT en NOKAS op streepje.
De hoekverdraaiing ten opzicht van elkaar komt dus door een uitgerekte (versleten) ketting. Dat mag max. 6 graden toch?
Mag ik dan het aanwijzertje van de KRUKAS een beetje verplaatsen?
13 jaar
bij rek ketting vervangen -
OK, Bedankt dat ga ik doen.
Nog even voor de duidelijkheid: bij KRUKAS op OT is de de VOORSTE en ACHTERSTE cilinder aan zijn TOP. klopt dat?
(ik heb m namelijk al dichtgeschroefd... en dus moet ik dat checken d.m.v. de druk op de gloeipluggaten.
Groet, steef
13 jaar
ja
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar