close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Lancer: Auto Probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 4 G15

Goede ochtend heren.

Ik heb een Mitsubishi Mirage Motor 1.5 4G15 waarvan het zelfde motor in de Lencer en Colt voor komt maar goed, ik heb een probleem gehad met dit auto, eerst begin het auto te stutten en nokken, mijn vrouw reed hier mee en zij verteld mijn dat zij iets hoor slaan onder ergens bij haar voet, ik ging na kijken en hoor ergens onder de deshboord een relay klikken maar goed ik heb dit vervangen en toen mijn vrouw ging rijden en zij stond stationair in een lange rij op dat moment slaat het auto uit, ik heb het auto naar huis laten sleepen toen thuis heb ik het auto laten schenen het computer geeft aan : (1) het EGR Vacuum Relay, (2) MPI Relay, (3) Destrubutie Ansy, (4) Wiring Controle, (5) ECM controleren, daarna ging ik naar het motor kijken ontmoet ik dat het nokken as is gebroken precies achter het Timing gear, nou wat ik heb gedaan is de Head los gemaakt ik heb het nokkenas vervangen en tevens alle kleppen, ik heb nieuwe zuiger en nieuwe zuiger veren nieuwe lagers, daarna weer alles in elkaar alles gecontroleerd tijd en het nou het distrubutie was vol olie en ik heb dit helemaal schoon gemaakt en het sielen vervangen auto staart maar binnen 5 a 10 minuten slaat het motor weer uit, hij geeft geen check engine senial , alle sensoren zijn goed, mijn vraag is kunnen jullie mijn met dit probleem helpen.

Auto Merk: Mitsubishi Mirage
Bouwjaar 1999
Motor 4 Cilinder Benzine 1.5 (4G15 DE)

[b]Door moderator aangepast[/b]




Hallo, heren ik ben nog mals in de lucht, ik heb alles wat jullie heb mijn geleerd , maar? nu staart het auto wel hij draai ongeveer een flink 10a20 minuten daarna kont hij van zijn toeren verlagen en daarna slaat hij af kan dit niet het distributie zijn doordat deze eerst vol olie was en volgens mijn komt er geen goede vonk op de nummer 1 en 3 hij blaast veel lucht aan de uitlaat veel kracht heeft het motor aan de uitlaat hoor je bap bap bap maat het komt niet door de kleppen het komt net als of hij spanning verlies ergens, kunnen jullie hier een wat voornaamste tip geven voor dit probleem, alvast bedankt,
Mvg. van Dhr: Tito Lopez Willemstad Curacao.

Geplaatst door

BALAU (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik wil u best helpen maar sorry , ik begrijp het verhaal niet helemaal.
Graag hele , duidelijke zinnen , met leestekens.

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

Ok, gisteren heb ik het auto gestart hij doet het ongeveer 20a30 minuten hij draaide stationair niet zo als het moet hij stut een beetje als je naar het uitlaat hoorde, en als ik het auto in het R zet doordat het een automaat versnelling heeft slaat het auto uit, mijn vraag is wat kan het zijn ligt dit aan de afstellen van het gas of lucht.

Alvast bedankt,
Mvg. van Dhr: Tito Lopez

BALAU 0

11 jaar

Ik denk aan die luchtinblaas ding dat die vierkante nok niet goed rond is en dus niet goed kan draaien ;)

Mvg. Harry

berendonck 0
badge

11 jaar

Oei, heb je ook een garage in de buurt? Ik zou daar eens kijken.

Mercury 0
badge

11 jaar

Hoi, kunnen jullie mijn vertellen hoe moet ik het gas en lucht afstellen om een goede resultaat te krijgen?
Alvast bedankt,
Mvg. van Tito.

BALAU 0

11 jaar

[quote=berendonck]Ik denk aan die luchtinblaas ding dat die vierkante nok niet goed rond is en dus niet goed kan draaien ;)

Mvg. Harry[/quote]
Hoi, Harry ik heb nu iet anders bij de auto gemerkt, normaal tijdens het starten gaat het auto hoog werken en daarna over een paar minuten komt hij langzaam naar het normale toeren te staan dus stationair maar hij doe dit niet hij staart wel,
Harry, heb jij geen flouw iedee waarna moet ik kijken, ik wil graag het auto stabiel krijgen, het is een MItsubishi Mirage Motor 1.5, 4 G15 bouwjaar 1999.
Harry ik wacht op jou bericht.

Alvast bedankt, Mvg. van Dhr: Tito Lopez van uit Willemstad Curacao het zonnige eiland.

BALAU 0

11 jaar

Hallo, Heren ik heb iets anders gemerkt tijdens het starten van de auto, normaal als ik het auto staart doet hij in een klap en het motor gaat hoog werken en na een paar minuten draaien komt hij automatisch naar beneden op zijn normale toeren en hij blijft stationair staan, maar dit doet hij niet, mijn vraag is kunnen jullie voor mijn na gaan wat of in welke richting moet ik kijken, dit auto is een Mitsubishi Mirage Motor 1.5 4 G 15 bouwjaar 1999 , hij start maar als ik hem in de versnelling zet slaat hij uit.

BALAU 0

11 jaar

Hallo Harry en Ralf
Ik heb alles gedaan wat jullie mijn verteld, maar ik heb nog geen resultaat, ik heb nog een andere idee ik heb het rem pedaal aan geraakt toen alle beide accu pool los was, kan dit ook mijn probleem zijn dat mijn ECM leeg is gelopen, indien het dit is wat moet ik nou doen om dit van elkaar te krijgen?
Alvast bedankt,
Mvg. van Tito Lopez.

BALAU 0

11 jaar

De accu is waarschijnlijk de boosdoener deze motoren leren zichzelf weer in met aan aantal rijcyclussen .

Gr. Harry

berendonck 0
badge

11 jaar

De auto moet 10 minuten stationair draaien om in te leren als de accu los is geweest anders valt er niet mee te rijden (afslaan, haperen, etc).

Nico8119 0

11 jaar

Wat Nico zegt Ralf heeft er geen verstand van ;)

berendonck 0
badge

11 jaar

Dat zeg ik niet :-) Het is alleen een nare eigenschap van Mitsubishi's dat ze moeten inleren nadat de accu is losgeweest. Als je dat niet weet en je gaat aan de auto sleutelen waarbij de accu los moet dan zoek je je daarna helemaal gek naar de oorzaak van het afslaan en denk je dat je de auto gesloopt hebt. Het is nog erger als het (zoals in mijn geval) de auto van je vrouw is...

Nico8119 0

11 jaar

Oeps ja je vrouw dan wordt het gevaarlijk ....... :-)

berendonck 0
badge

11 jaar

Is het al opgelost Mr. Lopez ?

Gr. Harry

berendonck 0
badge

11 jaar

[b]Door moderator verplaatst[/b]


Hoi Harry

Het is het zelfde ik zie nog geen oplossing, ik gaat het auto eerst diagnotiseren en een nieuwe accu er in dowen en ik gaat verder zien, iets wat ik merkt met het starten normaal gaat het auto direct om hoog en na een par minuten komt hij op zijn toeren, maar dit doet hij niet hij start wel maar hij blijft op zijn toeren staan, ligt dit misschien aan zijn TPS, laat me weten hoe of wat.

Mvg. van Dhr. Tito Lopez.

Hans4040 1240
badge vip badge

11 jaar

Zoals gezegd door Nico en door mij deze auto's leren zichzelf in dus wij wachten nog even af ........

Gr. Harry

berendonck 0
badge

11 jaar

Hoi Harry

Ik wens jullie team een hele fijne dag, en het groeten van uit Willemstad Curacao NL.

Harry, mijn auto is klaar ik dan God voor een visuel dat ik heb gekregen van boven wat het probleem van mijn Mitsubishi Mirage is, hij doet het perfect toen ik heb hem gemakt, maar een ding wat hij nou op de scan geeft is, de code P 0403 1/2 G Exhaust Gas Resirculation Control Circuit, maar ik neem het aan dat de EGR selanoid srtoom heb als je de auto sleutel draaide maar op een draad maar hij heeft helemaal niets op de andere draad als ik dit los haalt en ik gaat dit meten hij meet niet, mijn vraag is heb jij geen flow ideen waar aan moet ik kijken, laat me weten, alvast bedankt,
Mvg. van Tito Lopez.

BALAU 0

11 jaar

Hallo Tito

Ik heb geen flow idee maar ik ga even zoeken voor jou vriend.

God zij met U.

3 Wees gegroetjes Harry

berendonck 0
badge

11 jaar

Dit even nakijken Tito > Mogelijke oorzaken:

Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Water in de behuizing van de EGR Klep (N18)
Bedrading van/naar de EGR Klep (N18) defect
N18 defect
klep (N18) van de EGR functioneert niet (doet maar wat, of staat permanent open of dicht); die klep kan dan op ongewenste momenten open staan (dicht is niet erg), waardoor de cilinders teveel uitlaatgassen te verwerken krijgen
ECU defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk)

Mogelijke oplossingen:

Check / vervang zekering(en)
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
Kontroleer bedrading en aansluitingen van/naar de EGR Klep (N18)
Check / vervang de EGR Klep (N18)

berendonck 0
badge

11 jaar

Hoi, Harry

Ik moet jullie danken voor jullie hulp, maar het probleem laag aan de tweede ECU dit was vuil, dit auto heeft twee ECU en de tweede laag achter de A/C geborgen en je ziet hem niet en ik heb alle Harnes uit elkaar gehaald en zo kom ik hem tegen, het probleem van de EGR is opgelost, het auto doet het weer, en tot volgende keer.

Mvg. van Tito Lopez uit Willemstad Curacao.

BALAU 0

11 jaar

Tot de volgende keer, meneneer Lopez.

Mercury 0
badge

11 jaar

Hoi, Harry

Harry, ik kom weer nog mals in de lucht om jou hulp, ik kom weer een nieuwe probleem tegen, het is zo het auto stut tijdens het rijden en hij geeft aan op de scan de code P0300 en hij zeg Multi Cylinder Mis Fire, ik heb de bougie kabels voor een nieuwe set vervangen hij geeft geen Code probleem meer, hij start goed en daarna blijft hij stuten tijdens rijden, stationair werk hij prima, daarna heb ik de MPI rally vervangen voor een nieuwe maar hij word erger met het stutten,doen maar volgens mijn geeft hij geen vonk naar mijn bougies hij geeft te wijnig vonk, mijn vraag is kan dit aan de distrubutie zijn , het coil, of het chip plaat, Harry laat me weten hoe of wat.

Mvg. van Tito Lopez Willemstad Curacao.

BALAU 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.