Volgens het rommelend geluid en de bevestiging van een garage, lijkt het erop dat er een lager naar z'n grootje is/gaat. Motoren zijn bijna niet meer te krijgen en welke er wel zijn, hebben een onduidelijke geschiedenis.
Dus het zou een optie zijn om er nieuwe lagers in te zetten en proberen om ook het buitensporig olieverbruik te verhelpen (zuigerveren, schraapveren?)
Mijn eerste vraag is of dit langs onderen via het carter gedaan kan worden, zonder de motor te verwijderen ?
Mijn tweede vraag is of er alleen nieuwe lagers geplaatst hoeven te worden, of komen er direct een tig aantal andere vervangingen aan ?
M.u.v. de motor verkeerd deze auto nog in prima staat. Zou ik er voor een 500 euro nieuwe lagers en eventuele zuigerveren in kunnen zetten, heb ik voor dat geld nooit een andere auto.
Ik hoor graag de mening van jullie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk dat je de krukas moet slijpen en de cilinders honen
motor demonteren
kop eraf en kleppen slijpen en seals vervangen
dan rij je as nieuw
idd.
ik zou er niet aan beginnen als je het goed wil doen...
Even aan het sleutelen gegaan en het gehele probleem was te wijten aan een defecte injector. Had er nog 3 liggen en motor snort weer. Ook stationair direct goed. Nu alleen het oliepeil in de gaten houden. Ik vermoed dat deze via de kleppen lekt (tikkend geluid) van de kleppen rond de middelste cilinders. Kan dikkere olie uitkomst bieden of is er een additief in de markt ? Wil voor de nog resterende tijd liever een lapmiddel gebruiken dan een koprevisie.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar