close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Carisma: geen vermogen - niet op toeren komen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 GL TD

auto heeft geen vermogen en komt niet op toeren

Auto uitgelezen foutcode op naald-slag sensor ( in verstuiver)
verstuiver vervangen geen effect
verrijkingsklep op de pomp vervangen ( auto rookte niet) GEEN EFFECT
Bedrading gecontroleerd, geen afwijkingen gevonden
Sensoren gemeten aan de hand van dealer gegevens, geen afwijkingen gevonden

wie kan mij helpen met dit probleem ,

Groeten Denny

Geplaatst door

Denny23 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al eens geprobeerd van de mazoutfilter er van tussen te halen, de opvoerpomp op het filterhuis durft valse lucht te trekken, desnoods de toevoer rechtstreeks op een jerry-can aansluiten om te proberen.
Distributieriem niet versprongen?

wim12199 0
badge

18 jaar

[quote=wim12199]Al eens geprobeerd van de mazoutfilter er van tussen te halen, de opvoerpomp op het filterhuis durft valse lucht te trekken, desnoods de toevoer rechtstreeks op een jerry-can aansluiten om te proberen.
Distributieriem niet versprongen?[/quote]
Alle boven genoemde oplossingen geprobeerd, helaas geen resultaat.

In ieder geval bedankt voor de hulp

Misschien dat iemand anders nog een mogelijke oorzaak weet??

Denny23 0
badge

18 jaar

je hebt de naaldliftsensor vervangen omdat daar een foutkode van in stond,is die na het vervangen en wissen er nog weer in gekomen?ik heb wel eens gehad dat de bdp gever geen goed signaal gaf.
ik denk dat je het moet zoeken in het inlaat\uitlaatgedeelte,turbo defekt ,turbo draait te zwaar.egr blijft open staan of misschien de uitlaat verstopt (katalysator)

[quote=henk kroezenga]je hebt de naaldliftsensor vervangen omdat daar een foutkode van in stond,is die na het vervangen en wissen er nog weer in gekomen?ik heb wel eens gehad dat de bdp gever geen goed signaal gaf.
ik denk dat je het moet zoeken in het inlaat\uitlaatgedeelte,turbo defekt ,turbo draait te zwaar.egr blijft open staan of misschien de uitlaat verstopt (katalysator)[/quote]
De Naald slag sensor is vervangen en na het wissen van de defectcode's kwam deze code direct terug,
Egr klep is geheel afgesloten nu, eerst gereinigt maar dit gaf geen oplossing.

Zal de andere dingen morgen is even controleren in ieder geval bedankt, ik laat altijd even wat weten

Denny23 0
badge

18 jaar

Zou ik toch in de richting van die naaldlichthoogtesensor zoeken, het is niet normaal dat de foutcode er terug in komt. Meet eens de weerstand met een ohmmeter van die naaldlichthoogtesensor, als hij defect is meet hij oneindig (toch de draad niet beschadigd met het uithalen van die injector???), anders de bedrading even uitmeten op onderbreking.
(draad niet doorgewreven tussen luchtfilterhuis en versnellingsbak???)

wim12199 0
badge

18 jaar

Heb het even opgezocht, en inderdaad zoals Henk zei worden de krukassensor en de naaldlichthoogtesensor aan elkaar gerelateerd. Volgens het boek kan het zijn dat de signalen van die 2 sensors niet synchroon zijn. Ook wordt er gesproken van een defecte brandstofafsluitklep of een defecte branstofpomp. Misschien het nazien waard.

wim12199 0
badge

18 jaar

[quote=wim12199]Heb het even opgezocht, en inderdaad zoals Henk zei worden de krukassensor en de naaldlichthoogtesensor aan elkaar gerelateerd. Volgens het boek kan het zijn dat de signalen van die 2 sensors niet synchroon zijn. Ook wordt er gesproken van een defecte brandstofafsluitklep of een defecte branstofpomp. Misschien het nazien waard.[/quote]
Ben vandaag maar weer even aan die kl*te auto begonnen ( overgenomen van een collega), heb distributie nog eens gecontroleerd, deze staat 100% op tijd.
Auto gaat vreselijk nagelen waneer de krukaspositie sensor word losgenomen. en wanneer deze weer word aan gesloten is het nagelen weg, waneer deze sensor los ligt lijkt het erop dat de motor beter oppakt of is dit maar bedrog?\

weet iemand de weerstandswaarde van de krukaspositie sensor?? ik heb een weerstand gemeten van +/- 248 ohm

alvast bedankt,

Denny

Denny23 0
badge

18 jaar

Weerstand is ok tussen 200 en 270 ohm, je kan ook de voltage meten van die inductieve impulsgever, trek de stekker los en meet met een voltmeter, moet 150mV of meer zijn.(Wisselspanning!)
Vraag mij toch af hoe je de distributie gecontroleerd hebt want er staan geen merktekens op? of is het tandwiel van de distributie op de krukas niet doorgedraaid? Of de pin in het nokkenastandwiel niet afgebroken ?(platte riem ooit in de distributie gedraaid?)

wim12199 0
badge

18 jaar

En, al iets gevonden?

wim12199 0
badge

18 jaar

Sorry dat ik niets meer heb laten horen maar het probleem is inmiddels opgelost, de brandstofpomp was defect, andere pomp erop en lopen als een tierelier

allen bedankt voor de suggesties

Denny23 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.