close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi L200: Krukaslager L200

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 4D56

Om de krukaslager(s) in een L200 uit 2005 te vernieuwen, moet dan het gehele blok eruit of kan dit vanaf onder?
Dus met de motor in de auto.

Geplaatst door

Burton1030 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je zijn carter eraf kan nemen zou dat geen probleem moeten zijn, en zijn hoofdoliefilter kan je tegelijkertijd ook zuiver maken, maar waarom ?

Gr.

firedriver 335

11 jaar

Na al een tijdje koeling problemen te hebben gehad liet de L200 mij enkele weken geleden met een hoop herrie staan langs de snelweg. Ik heb er vorige week een nieuwe cilinderkop op gezet. Er was duidelijk te zien dat er flinke lekkage was geweest. Echter het getik in de motor (de herrie) was hiermee niet verholpen. Ik denk nu dat er water op de zuiger heeft gestaan die ook schade heeft aangericht aan het krukas lager of drijfstang lager of........???

Burton1030 0

11 jaar

Zo lagers vernieuwen met de motor niet uit de wagen en krukas er uit zal je niet lukken.

Als het werkelijk lagerschade is die het lawaai veroorzaakt moet toch ook de krukas geslepen of vervangen worden .

Zonde van die cilinderkop ,maar kan je niet beter een gebruikte motor scoren??

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Ik haal er donderdag avond het carter af en probeer dan het probleem te lokaliseren. Daarna een oplossing zoeken.

Burton1030 0

11 jaar

Vorige week het carter er af gehaald en het probleem was direct zichtbaar. De lager schaaltjes van de 3e drijfstang lagen er helemaal uit. Motor compleet gedemonteerd en krukas eruit gehaald. Inmiddels is de krukas geslepen (tpv het defecte lager was deze flink beschadigd maar was in zijn geheel ook 0.1 mm "krom"), allemaal nieuwe lagers gemonteerd en 1 nieuwe drijfstang. Op dit moment staat de motor weer in elkaar en zondag gaat hij weer terug naar zijn vertrouwde plekje onder de motorkap. Het is een hele klus maar prijstechnisch valt het, gezien de ravage, nogal mee.

Burton1030 0

10 jaar

Dit gaat goed komen !!!!!!!!!!! We wachten op antwoord .

Succes.

Punt 50
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L200 of stel zelf een nieuwe vraag.