hoi bij 80 km begint de auto te hobbelen/schudden als ik de autoin zn vrij zet is er geen verandering
het stuur trilt niet tevens heb ik de banden van achter naar voor gezet zonder resultaat de banden zijn ong 1 jaar oud boven de 80 km geen problemen on de de 80 ook niet wat kan het zijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als jij zeker je wielen en banden uitsluit verdenk ik je homokineten
zit er geen hoogteslag in je banden?
zo op het oog lijkt het wel goed te zijn of kan het ook onbalns zijn
15 jaar
Het spijt me maar wat is onbelans ?
Groetjes.
15 jaar
@ autookee,
onbalans houd in dat er er in de band/velg combinatie een of meerdere punten zitten die zwaarder/lichter/platter of harder zijn dan de rest,
als je het wiel rond draait, draait hij niet mooi recht maar schommelt of hobbelt hij.
dat is onbalans, dat voel je dan trillen op je stuur tijdens rijden.
@welie11941,
als jij zegt dat het stuur niet trilt, dan zouden het de achterbanden zijn die in onbalans zijn.
maar dat kan weer niet omdat het boven de 80 stopt, onbalans gaat niet ineens weg, het komt wel alleen bij hoge snelheid tot uiting maar het stopt niet zomaar ineens.
ook niet omdat je zegt dat je de wielen van voor naar achter hebt gewisselt, dus dan zou het stuur moeten trillen als de wielen met onbalans dan voorop zouden liggen.
lijkt het schudden van voor of achterkant van de auto te komen?
hoor je rare geluiden?
je homokineten zullen het niet zijn, als die kapot zijn voel je het in je stuur ook trillen ( is namelijk onderdeel van de aandrijflijn )
luister eens goed naar een zwaar brommend geluid of zoemend geluid als je 80 rijd.
het zou kunnen dat je banden cuppen, dan slijt het profiel niet juist af en krijg je zaagtandvorming zoals ze dat noemen, dan steken de profielblokjes allemaal net iets boven elkaar uit, en dus gaat ie rare geluiden maken en soms ook trillen.
dat kun je op het oog zijn, maar ook door met je hand over het profiel te gaan, tegen de rijrichting in, van voor naar achter dus. als je voelt dat je hand telkens wat blijft steken weet je genoeg.
meestal cupt hij dan op de binnenzijde van het loopvlak
ik ga er mee aan de gang thanks voor de tips thom3108
15 jaar
[quote=thom3108]@ autookee,
onbalans houd in dat er er in de band/velg combinatie een of meerdere punten zitten die zwaarder/lichter/platter of harder zijn dan de rest,
als je het wiel rond draait, draait hij niet mooi recht maar schommelt of hobbelt hij.
dat is onbalans, dat voel je dan trillen op je stuur tijdens rijden.[/quote]
Oké nu verstaan en bedankt daarvoor.
Met vriendelijke groeten.
15 jaar
ik hoor wel een soort van wiellager geluid bij 80 km de banden zijn trouwens vredestein qtrack2
15 jaar
als je een soort geluid van een wiellager hoort, dan kun je dit makkelijk onderscheiden.
hef de wielen van de grond, en draai met een flinke zwiep de achterwielen een voor een rond.
als je het geluid nu ook hoort, is het een wiellager.
als je dit niet hoort dan zit het dus in de band, en kun je hem nog controleren op het cuppen, zoals ik eerder al heb beschreven.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Star of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar