Hallo,
Ik zit met het volgende probleem, mijn mitsubishi start 1 op de tien keren niet. Na veelvuldig proberen doet hij het uiteindelijk wel...
Het probleem ligt waarschijnlijk aan de dieselpomp, maar ik weet niet waar de afsluitklep zich bevind. De gloeikaarsen zijn in orde, en het kan ook niet aan een lekkage te wijten zijn aangezien ze geregeld makkelijk start...
Kan iemand mij vertellen waar ik moet gaan zoeken naar die afsluitklep?
vriendelijke groet,
stan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
HEB JE AL DE STORING CODES LATEN UITLEZEN, KAN EEN PROBLEEM IN DE STARTBLOKKERING ZIJN.
DEZE COMMUNISEERT MET DE AFSLUITER DIE OP DE BRANDSTOFPOMP ZIT.
SUCCES
Ook wij hebben deze storing een keer gehad.....uiteindelijk de brandstofpomp gedemonteerd en het imobilizergedeelte (zwarte kast rond afsluiter vervangen...)
Hallo,
Dit probleem komt vaker voor.
Naast de brandstofpomp zitten twee grote stekkers, deze moeten doorgesoldeerd worden.
Hallo,
sorry voor het lange wachten, de jeep is even weg geweest maar ik was er niet in geslaagd om het probleem op te lossen...
Ik zal het naderhand eens onderzoeken,
bedankt voor jullie hulp in ieder geval,
ik hou jullie op de hoogte.
20 jaar
Gisteren heb ik even de tijd gehad om de pomp eens duidelijk te bekijken en zag nergens een probleem met de stekkers, sommige ervan heb ik uitgetrokken en toch startte de wagen, dus waarschijnlijk had ik toch de verkeerde vast. Vandaag heeft ze echter opgegeven en start helemaal niet meer.
Ik heb achteraan de pomp iets losgedraaid waarvan ik veronderstelde dat het de afsluitklep was en vond daar ijzervijlsel in terug... dat verontrust mij natuurlijk.
Dat stuk dat ik losgedraaid had maakt een klikkend geluid als ik er stroom op zet, maar het was voor mij een raadsel wat het eigenlijk deed aangezien er geen beweging te zien was. Wanneer ik de wagen probeer te starten vloeit er wel een stroom naar dat ding...
Momenteel weet ik eigenlijk niet meer waar naar te zoeken aangezien ik dus geen schema's heb en ook niet weet wat wat is.
Heeft er iemand raad?
bedankt,
stan
20 jaar
hallo , wat zeker niet over het hoofd gezien mag worden is de klepspeling ! regel de kleppen eens zeer juist en dit zal zeker een invloed hebben tijdens het starten . succes
20 jaar
De wagen is ondertussen naar een specialist gebracht en deze vertelde dat er een storing zat op het alarm van de pomp ( klopt dat eigenlijk wel? Ik zou niet weten waarom daar een alarm zou opzitten.) Deze is er dus afgehaald om de kosten van een nieuwe te besparen en de wagen start nu weer zoals gewoonlijk. Ikzelf heb de wagen niet binnengebracht daarmee dat ik me afvraag of die diagnose wel juist is. Weet iemand of er daar daadwerkelijk een alarm op zit?
In ieder geval bedankt voor jullie hulp,
Stan
20 jaar
het lijkt mij de juiste diagnose daar de auto weer goed aanslaat
wat wil je nou stan??
Er zit geen alarm op Stan, maar een startonderbreker.Dit kastje geeft als hij de sleutel herkent een spanning aan de afluiter.Als de sleutel niet herkent wordt, of dit kastje defect is, komt er geen spanning op de afsluiter en krijgt hij dus geen diesel.Het alarm waar men over spreekt wordt vaak verwisselt met de term startblokkering.
Ah zo...
Ik was een beetje wantrouwig over de diagnose omdat de wagen in het verleden al ettelijke keren binnen werd gebracht bij de oorspronkelijke verkoper en deze heeft nooit een goede diagnose gesteld, altijd gegokt en eigenlijk nooit iets opgelost. Daarmee dat ik altijd vraag of het wel klopt. Maar inderdaad, de wagen bolt weer gezellig, vandaag ermee naar het strand geweest en niets op aan te merken.
Bedankt voor jullie hulp!
Stan
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L200 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar