auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Micra: Hoog benzineverbruik onregelmatig stationair draaien.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Ik ben sinds 2 jaar de trotse eigenaar van een Nissan Micra k11 1.4 16v van 2000. (km stand: 89000)

Kort na de aanschaf begon ineens het emissielampje te branden. De auto begon behoorlijk in te houden, liep stationair erg hikkend. Heb de auto laten uitlezen door een officiele Nissandealer in Amsterdam Zuidoost, en kreeg als conclusie te horen dat de luchtmassameter vervangen moest worden. Heb er toen niet voor gekozen het complete element te vervangen ad € 650.-, maar alleen de sensor. Van Nipparts een nieuwe gekocht en deze geinstalleerd. Auto houdt niet meer in maar loopt af en toe toch niet lekker stationair. Wat nog het meest stoort is het benzineverbruik van de auto. Rijd veel buiten de bebouwde kom, gemiddeld 100/110 km/u. Ik moet blij zijn als ik de 1 op 11 haal. Er hangt ook een benzinelucht op het moment dat ik de auto start en stationair laat lopen.

Is er iemand of is er een bedrijf die deskundig opzoek kan gaan naar de oorzaak van het hoge brandstofverbruik? Heb geen vertrouwen in mijn Nissandealer in Amsterdam, omdat ik amper uitleg krijg over wat ze nou hebben gedaan en wat de oplossing is, en de meter al gaat lopen op het moment dat ik daar binnen stap.

Wil graag weten of het aan de LMM , Lambdasonde 2x, katalysator, carterventilatieklepje ligt?

HELP!!??!!

Geplaatst door

kennyk11 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja, storingzoeken kost nu eenmaal geld.

Het kan natuurlijk heel goed zijn dat de luchtmassameter nog steeds niet goed is, of dat het gasklephuis niet helemaal lekker werkt. Dat is het risico als je slechts een deeltje vervangt en niet het gehele gasklephuis met luchtmassameter. De meeste leveranciers leveren ook alleen ene compleet gasklephuis met luchtmassameter. Dat heeft natuurlijk een reden. Als je een richting wilt hebben, zul je toch moeten gaan uitlezen en meten. Daar kun je zo niets over zeggen. Wel moet je er natuurlijk zeker van zijn dat je verse olie, filters en bougies in het blok hebt. Anders loopt het blokje per definitie niet lekker.

Een verbruik van 1:11 kan overigens best normaal zijn. Ik heb zelf een 1.3 gehad en die liep op de lange afstand ook niet echt goedkoop. Met 1 op 13 of 1 op 14 hield het echt op en dat was met alleen maar snelwegritten van 200 km en meer aan een stuk. Met wat kouder weer en af en toe een paar korte stukken er tussendoor, zal je al snel op een verbruik van 1 op 11 zitten. Een k11 is helaas geen zuinigheidswonder.

Brum1467 0

12 jaar

hey hallo ff een vraag je tussen door mijn kilomeeter teller telt geen gereede kilomeeters meer op niet op de trip als op de gewoone tellen het vlapante is wel dat hij wel de juste kmpu aan geeft wat zou er kapot aan weezen en hoe kan ik het op lossen

beny55 0

12 jaar

@Kenny

Hoe staan de zaken ervoor?? Persoonlijk denk ik dat het verstandig was geweest als je een compleet gasklephuis had genomen. Helaas blijkt goedkoop niet altijd de beste oplossing.

@ Beny

Misschien handiger als je een apart topic opent en ook verteld over wat voor auto we het hebben. Neem aan een Micra. Als de snelheidsmeter goed werkt en de afstandteller niet dan is gewoon het klokje inwendig defect. Heb je ook al een een keer op het terugstelknopje gedrukt??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.