Betreft een plotseling optredend probleem. de auto start goed en looppt stationair perfect. Echter bij wegtrekken gaat deze na iets te zijn opgewarmd inhouden en lijkt het erop dat hij teweinig brandstof krijgt. Hier wordt op de site al; meer gesproken over dit type, k11 met luchtmassameter in gasklephuis.
Maar al onze metingen geven niet echt een fout beeld.
We hebben de gaskleppotentiometer gemeten, perfect
We hebben de temperatuursensor gemeten, perfect
We hebben de ontsteking gemeten tijdens rijden en valt niet weg
We hebben de brandstofdruk gemeten en die is ook goed (2,5 tot 3 bar) en valt ook tijdens het inhouden niet terug
e hebben de luchtmassameter gemeten tijdens rijden en die is stationair zo'n .5 a 0,8 volt. Op toeren gaat deze mooi naar 2,5 volt en zelfs ook hoger bij accellereren. maar als de motor inhoudt en niet op toeren komt, geeft de luchtmassameter ook te weinig aan. Lijkt mij logisch aangezien de motor niet op toeren komt?
We hebben toen met een fles butagas , met de slang in het luchtfilterhuis gereden en dan komt de motor goed op toeren en zien we ook het signaal van de luchtmassameter perfect meegaan.
Wie het weet mag het zeggen, maar ik zit me ondertussen suf te piekeren wat ons voor de gek houdt????????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit de lambdasensor niet de de boel te foppen? Heb zoiets ook weleens bij een VW meegemaakt
Hans
Was ik vergeten te vermelden, maar die deed inderdaad niets en hebben we vervangen. Werkt nu wel goed, maar probleem werd er niet anders van.
Durf het bijna niet te vragen ,maar ook aan het benzinefiltergedacht?
Ja, die zelfs als eerst vervangen. Maar de benzinedruk, naa het filter gemeten, is perfect, dus daar mag het mi niet aan liggen. Ik verdenk toch die luchtmassameter (gezien de ervaringen op de site vermeld), maar gezien de test met de butagasfles, moet ik die verdenkng weer intrekken. Als de injektors niet goed zouden zijn, zou hij lijkt me stationair niet zo mooi lopen.
Ben ik niet helemaal met je eens als de motor stationair loopt is de openingstijd van de injectors korter dan op toeren of bij belasting dus er zou best iets mis mee kunnen zijn,of vervuild
Heb je ook de spanning gemeten op de injektoren word deze niet te laag
Met de scoop gemeten, zie ik de injektie-frequentie toenemen bij gasgeven. IMaar ik heb niet het juiste voorbeeld signaal, dus het zou misschien een vervuiling van de injektor(s) kunnen zijn. Kan dat in iedergeval nog eens testen, al twijfel ik daar weer aan omdat als de motor koud is de eerste kilometer de auto redelijk goed trekt en dan pas begint in te houden.........Vervuild is vervuild lijkt me en niet alleen als hij warmer wordt?
Moeilijk verhaal he Hans?
Tja bouw er lpg in ben je er van af.
Kan nu ook ff niets meer bedenken....
Uitlaat systeem ook goed open,zal wel toch omdat de motor op
het gas wat je er bij deed wel goed trok.
Hans, toch de luchtmassameter! We hebben vandaag alles weer uitgetest en nu bij de aansluiting van de computer zelf en weer geen echt probleem gevonden. Tot we wederom de luchtmassameter gingen meten en die plotseling een vreemd signaal gaf. We tikten toen met een schroevendraaier op het gasklephuis en telkens viel het luchtmassametersignaal weg. De complete unit gedemonteerd om de losse soldeerpuntjes te checken en inderdaad bij een aansluiting een slechte verbinding. Deze even wat aangedrukt en de gasklepunit weer gemonteerd en een probleemloze auto terug. Morgen even goed door laten solderen en probleem - gelukkig- toch opgelost. Vermoedelijk was het signaal van de luchtmassameter niet correct, maar wel aanwezig. Door toeval viel hij nu bij het meten weg en met het tikken tegen het gasklephuis wisten we het zeker.
Bedankt voor je meedenken!
Gr, Siem
Fijn dat het opgelost is.
Hans
Siem, heb nu een micra van 1994 met hetzelfde probleem, koude motor goed lopen . na enkele km.warm rijden, inhouden en bijna niet meer vooruit te krijgen. Heb al geprobeerd om te rijden met de twee temp. sensors los maar dat geeft geen verbetering.
De luchtmassameter is dat het apparaatje dat links aan de carburateur zit en over het gasklepasje valt ( met twee m 6 boutjes)?
heb alle bedradingen en stekers al nagelopen. Kan eventueel die L.M. meter uitwisselen van een andere micra, die momenteel wel goed loopt. dus... hoop het op te kunnen lossen,
groet
Henry
17 jaar
Heb van bovengenoemde auto bija alle stekers losgemaak en ingespoten met wd 40 en weer in elkaar gezte, probleem LIJKT nu opgelost te zijn, maar voor hoelang???
groet Hennry
17 jaar
[quote=Henry4504]Siem, heb nu een micra van 1994 met hetzelfde probleem, koude motor goed lopen . na enkele km.warm rijden, inhouden en bijna niet meer vooruit te krijgen. Heb al geprobeerd om te rijden met de twee temp. sensors los maar dat geeft geen verbetering.
De luchtmassameter is dat het apparaatje dat links aan de carburateur zit en over het gasklepasje valt ( met twee m 6 boutjes)?
heb alle bedradingen en stekers al nagelopen. Kan eventueel die L.M. meter uitwisselen van een andere micra, die momenteel wel goed loopt. dus... hoop het op te kunnen lossen,
groet
Henry[/quote]
Lijkt toch op probleem van de luchtmassa meter en daar zitten slechte soldeerpuntjes die je moet doorsolderen. Nu je even aan de draden hebt gerommeld is het contact misschien eventjes weer goed en loopt hij weer goed.
Mocht het terugkomen gewoon het zwarte kastje eraf schroeven en soldeerpunten dorsolderen.
Siem,
bedankt voor je raad, zal zeker aan het solderen gaan,mits nodig is, tenminste als het kastje opengemakt kan worden. ( volgens de dealerkost een L.M.M. 477. EXCL. btw!!!! , Is een compl. unit met gasklep etc. )
groet Henry
17 jaar
Bij AC-Tronics kost 'ie 125,- (het complete huis ) en wordt ít nog opgestuurd ook..
Suc6 Jeroen
Heb net gekeken maar 125 euro klopt niet helemaal.
Ik zie 148 ex btw.
Is nog wel veel goedkoper als een nieuwe bij de dealer.
Het is trouwens een ruil huis maar dat is net zo goed.
17 jaar
[quote=Henry4504]Siem,
bedankt voor je raad, zal zeker aan het solderen gaan,mits nodig is, tenminste als het kastje opengemakt kan worden. ( volgens de dealerkost een L.M.M. 477. EXCL. btw!!!! , Is een compl. unit met gasklep etc. )
groet Henry[/quote]
Hallo Henry,
Ik had het zelfde probleem bij de micra 1993 van mijn vrouw. Ik moest het gekitte metalen deksel lossnijden en daaronder de 3 punten aansolderen en klepje weer dicht kitten. Daarna moest in mijn geval ook nog de ac-klep gereinigd worden, maar daarna weer lopen als een zonnetje, zonder grote kosten.
Groeten,
Marcel
17 jaar
Bedankt Mud,
tot op heden heeft de auto redelijk goed gelopen, m.a.w. maar een paar keer wat ingehouden,( zie boven voor mijn oplossing) maar zal indien nodig je raad zeker opvolgen
groet H.
17 jaar
Hallo,
van bovenstaand probleem was inderdaad de oplossing "doorsolderen". Auto loopt weer prima, alleen STATIONAIR toerental is veel te hoog ook bij warme motor.. Is dit te anderen en hoe?? alvast weer veel dank.
16 jaar
hoi ik heb ook een probleem met me micra 1995 als die warm is stotteren als een gek en niet vooruit komen nu hebben jullie het over door solderen maar waar zit dat waar je het moet solderen en kan het vuil in de benzine tank zijn ik heb geen bezine filter
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar