Nissan Almera: motor schokt

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

Hallo ik John en heb een probleem met de auto van mijn vader,Het is een Almera uit 2001 met een 1,5 benzine motor met 110000km op de teller.
het probleem is begonnen toen de motor plots op 3 cilinders liep ,ik heb toen alle 4 de bougie's vervangen en hij liep weer als een zonnetje
maar nu schokt de motor bij optrekken en konstante toeren en het motormanagement lampje brand.
We hebben er een fout code apparaat op aangesloten en er bleek een bobine kapot te zijn, die bobine heb ik vervangen en het management gereset,
maar de storing blijft en het lampje gaat weer branden.
Ongeveer een jaar geleden heb ik aan deze auto ook de distributie ketting vervangen toen had hij namelijk een soortgelijke storing en dat was toen meteen verholpen.
ik denk persoonlijk niet dat een distributie ketting op 10000km weer zodanig versleten is dat hij weer vervangen dient te worden.
dus wie kan mij op weg helpen om die storing op te lossen ( Nissan garage begint er al niet meer aan).
mvg
John

anthrax

Geplaatst door anthrax (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Almera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Wat is de exacte storing die je uitleest? Liefst compleet met nummer.

anthrax (0), 11 jaar geleden

hallo Old ford.
de fout code die aangegeven wordt is: P0300 vonk storing in een of meerdere cilinders.
Wat mij nu ook opvalt is dat de toerenteller naald onrustig is bij stationair draaien,
mvg
John

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Foutcode geeft aan dat er geen verbranding is in 1 of meerdere cylinders.
Dat is niet altijd de ontsteking (bobine/bougies) die defect is. Het kan ook een te arm mengsel zijn.

Kun je live data uitlezen? Kontroleer dan de fuel trim (Long Term Fuel Trim).
Die fuel trim moet rond het middenpunt (meestal 0%) zitten.
Als deze duidelijk er boven zit is het mengsel te arm. Vaak een verouderde lucht massa meter.
Dat zou ook het onrustige stationair kunnen verklaren.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 11 jaar geleden

Je klachten beschrijven wel weer precies de gevolgen van een ketting. Als je het luikje aan de cilinderkop verwijderd dan kan je de spanner zien. Meer als 1 cm uitsteken is foute boel.

Maar kijk ook eens naar de egr-klep. Mogenlijk werkt deze niet goed doorvervuiling.

En stuurt de garage je gewoon zomaar weg??? Dat is niet heel erg netjes.

anthrax (0), 11 jaar geleden

tja de Nissan garage zij dat mijn vader hem maar beter naar de sloop kon brengen want er waren zoooooo veel problemen met die auto's dat het dweilen met de kraan open was.
Want van het ene electronische probleem kwam wel het andere ,hij kon beter het geld besteden om een nieuwe/gebruikte bij hen te kopen.
Maar daar ben ik daar dan weer te stijfkoppig in ,die auto ziet er gewoon goed uit met 124000 km op de teller mag dat ding toch nog niet naar de sloop.
Als motorfietsmonteur heb ik gelukkig de kennis en vaardigheid om mijn vader te kunnen helpen ,maar hoeveel mensen worden op die manier omgepraat om iets nieuws te kopen, wat ik op zijn zachts gezegd niet netjes vindt. Oldford en Ton ik ga jullie suggesties proberen en laat dan weer wat van mij horen.
groetjes
John

Nissanwielmonteur (0) PRO, 11 jaar geleden

Nou daar zou ik dus niet meer heengaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.