Wie o wie heeft een tip???????/
Ik kocht mijn micra al met een probleem met de koppakking, liep warm.
De vorige eigenaar had een bevriende monteur bij saab die reeds eerder de koppakking vervangen scheen te hebben.
Hij liep nog steeds warm. Toen ik hem kocht bleef hij niet stationair lopen, je moest goed het gas erop houden, en liep onregelmatig.
Heb de kop vervangen voor een gereviseerd exemplaar, bij de oude waren de kleppen krom.
Na montage andere kop compressie gemeten, was perfect.
De vorige monteur had de distributie ook niet op tijd staan.
Maar hetzelfde probleem blijft, als koud starten, loopt ie verhoogd stationair, en bij zakken toerental onrgelmatig lopen ( alsof de onsteking hapert, 3 cil.) en meteen afslaan.
- Alle vacuum gecontroleerd, na lezen topics hier, micro-swith aan voorzijde carburateur afgesteld, werkt nu bij bedienen smoorklep.
- Verdelerkap al vervangen.
- Bovenhuisje carb. losgenomen, sproeiers doorgeblazen, alles oke en schoon.
- Bougies zijn niet de netste meer, maar vraag me af of hij daardoor stationair afslaat.
- Accelereert wel goed op 4 cil., maar bij constant rijden, hapert en bokt ie wel.
Heb toch het vermoeden dat het in de elektr. geregelde carburateur zit, maar het haperend afslaan doet ook aan ontsteking denken.
Op het laatst ga je alles verdenken en zie je door de japanse bomen het bos niet meer, vandaar mijn oproep.
Alvast bedankt.
Alfred.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Ik denk dat de stationaire afsluitklep niet meer naar behoren werkt. Deze zit op de 1e trap van de carburateur en gaat open als je het contact aanzet en sluit als je het afzet. Of kijk de zekeringen eens na. Ik zou voor de draadkleuren e.d even moeten kijken in een wphb want dat weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Als de electrische plunjer in de carburateur niet goed zou werken dan zou die m.i. wel moeten blijven lopen.
Ton
Ik heb alle klepjes gecontroleerd, je hoort ze allemaal klikken na aan- en afzetten contact.
Het zwarte dekseltje achterop de carburateur, met de veer erin, hoort die veer het asjes continue onder spanning te houden zodat de klep in de carburateur in ruststand gesloten blijft? Ik heb nog geprobeerd de veer een kwartslag te draaien zodat het de klep onder spanning bijft, hij loopt dan hoog stationair, maar er klopt nog niets van, haha.
Het blijft een abacadabra.
Iemand interesse in een mooie micra?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar