Hallo.
Ik heb deze vraag hier al eens eerder gestelt maar kan hem met de zoekfunctie niet meer vinden.
Ik heb hier een Micra van mijn vrouw waarvan het voorterrein een rameld geluid maakt op een klnkerweg en bv putdeksels. In het begin was het weinig maar langzaam wordt het erger.
Dit zat schijnbaar in de rubbers die boven op de veerschotels zitten als ik het me goed herinner.
Die hebben als ik het goed heb een produktiefout en passen niet goed.
Mijn vraag is nu. Klopt dit en kan iemand me dat hier bevestigen.
Zo ja is dit veel werk om te vervangene of valt het mee.
Het zijn zeker niet de ophangrubbers van de voorwielophanging, omdat deze allemaal gecontroleerd zijn bij de laatste APK een week geleden.
Ik wil dit wel reparen omdat het een beetje een vervelend geluid begint te worden.
Verder is het een probleemloos autotje, dat van de week weer probleemloos door de APK kwam.
Gr Fred
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb ondertussen al weer de topic gevonden die ik al eerder geplaatst heb.
Er schijnt een rubberen dop op de veerpoot geplaatst te moeten worden die door Nissan is voor geschreven.
Heeft dit hier al eens iemand gedaan??????
Gr Fred
Een voorterrein is een stuk land dat bij een hoofdterrein hoort. We moeten het er voor houden dat je een voortrein bedoelt?
Yep helemaal mee eens.
Maar je kunt zeggen wat je wil, het zit ook aan de voorkant van de auto. whaaaaaaaaaa
16 jaar
Hallo,
Wat jij zoekt staat in de service flash 53 van 27-04-2000. Jazeker het komt uit het stoffige archief. Het onderdeelnummer is: 54330-6F600.Het word veroorzaakt door vocht bij het bovenste montagepunt van de veerpoot. In voorkomende gevallen is het vochtvrij maken en monteren van de dop voldoende.
Ton
Dank je ton.
Ik zie dat je mijn pb hebt gehad.
Ga hier maar weer eens mee naar die waardeloze dealer die we hier hebben in Uden.
Is dit een kostbaar onderdeel of valt het wel mee????
Gr Fred
16 jaar
Ik durf het niet te zeggen.
Geen probleem dan. Een rubberen dop kan nooit zo gek zijn vwb prijs.
Ze zullen wel opkijken als ik met deze info kom.
Het is zo'n waardeloze toko hier, en de dichtsbijzijnde is meteen 20km verder op.
Je hoort nog van me.
Gr Fred
16 jaar
Hallo Ton.
Heb het onderdeel bestelt. Wordt waarschijnlijk 2 dagen als het op voorraad is. Kosten schrik niet 6.22 euro voor alle 2.
Hun omschrijven het als een kapje maar dat zal wel het zelfde zijn. Het nr klopt iig wel.
Ik hoop dat het na het vervangen over is.
Dat zal ik nog gaan proberen dit weekend en anders wordt het pas over 2 weken omdat ik volgende week er niet ben.
De dealer begon eerst tegen te sputteren dat hij de auto wilde zien, maar na enig aandringen bestelde hij het onderdeel toch maar.
Ik heb net ff een tekening gezien van de veerpoot maar is het mss zo dat die rubber die tussen de veerschotel en veer zit boven op ook verrot is of aan het verslijten is.
Het zou dan wel kunnen dat de schotel en veer contact maken en dat dat mss ook dat rammelend geluid veroorzaakt.
Zou ik er mss verstandig aan doen om die ook maar meteen te vervangen als alles toch open ligt.
Of is dat volgens jouw niet de oorzaak???
Gr Fred
16 jaar
Persoonlijk heb ik nog niet meegemaakt dat ik iets anders als de veerpoot moest vervangen. Maar als je het toch open hebt en het is niet te duur dan zou ik het denk ik wel doen. Het onderdeel is inderdaad een kapje wat vocht insluiping tegen moet gaan.
Ton
Ok Ton.
Ik kijk ff of ik vanavond iets kan zien als de poot onder de auto zit of die rubbers slecht zijn mss.
Zie ik niks dan bestel ik ze gelijk en anders vervang ik alleen dat deeltje wat jij aangeeft.
Gr Fred
16 jaar
Even een update.
Heb net gekeken naar de rubbers maar die zien en gewoon normaal uit. Zitten ook gewoon goed op de plaats waar ze horen boven de veer en tussen de schotel.
Ga wel kijken wat het gaat doen met het onderdeel wat Ton me heeft laten bestellen.
Gr Fred
16 jaar
@ Ton.
Heb net die kapjes gehaald bij de dealer.
Het zijn 2 kapjes van rubber, alleen heb ik net zitten kijken in het boekje van Haynes maar kan ze daar op de tekening als de poot uit elkaar wordt gehaald niet vinden.
Zit dat rubber opgesloten in de bovenste metalen kap die je aan de onderkant met een sleutel 10 kunt openen of zie ik dat verkeerdt.
Ik ben technisch genoeg om ze er in te zetten, maar ben even benieuwdt waar ze zitten.
Gr Fred
16 jaar
Onder de motorkap over de centrale bout heen
Heey Ton.
Als ik het goed begrijp is dit eigenlijk een karweitje van niks.
Veerpoot los halen boven en mss ook onder. Dop er bovenop plaatsen en de veerpoot weer terug zetten. Die dop komt dus boven op die stalen dop te zitten die je ziet als je onder de kap kijkt.
De centrale bout is nu wel te zien maar dadelijk dus niet meer, omdat daar dadelijk die rubberen dop overheen zit.
De poot zelf hoeft dus niet uit elkaar.
Geen wonder dat ik hem niet kon vinden want die zit er dus nu helemaal niet op.
Die dop komt dus te zitten tussen de carroserie (verbrug) en de veerpoot.
Zijn die 2 bevestegingsbouten dan nog wel lang zat om de poot vast te zetten als die rubber daar nog tussen komt.
Laat me ff weten of ik goed zit.
Gr Fred
16 jaar
Tis nog simpeler.
Motorkap open doen dop over het gat plaatsen waardoor het de centrale moer ziet zitten en kap weer dicht doen.
[quote=Nissanwielmonteur]Tis nog simpeler.
Motorkap open doen dop over het gat plaatsen waardoor het de centrale moer ziet zitten en kap weer dicht doen.[/quote]
Is dat alles. Maar wat is de functie van die dop dan.
Ik zie niet helemaal in waardoor die dop er voor gaat zorgen dat het rommelen op houd.
Moet ik evt nog iets schoonmaken dan of zo.
Mss dat ik veel vraag Ton. Neem me niet kwalijk daarvoor.
Gr Fred
16 jaar
Volgens mij kletsen jullie lekker langs elkaar heen.
Die rubberdoppen komen gewoon boven de veerpoot over het gat waar de veerpoot in bevestigd zit, het gat in het chassis zeg maar.
Tegen stof en water, meer niet.
Het rammelen gaat hier niet van over, dat heeft een andere oorzaak, waarschijnlijk een defect veerpootlager.
Om het veerpootlager te vervangen moet de veerpoot er wel onderuit.
Snappie?
mvg,
Hans.
Daar had ik ook al aan zitten denken.
Ik ga het hele spul er toch ff onderuit halen en schoonmaken. Kan ik meteen kijken of er idd iets niet ok is.'
Ga die dopjes toch wel gebruiken natuurlijk. Ze waren maar 6 euro dus dat is niet de moeite.
Gr Fred
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar