deze motor is uitgerust met een zexel pomp, koud zeer goede start, warm ( vanaf 30°c motortemp) slecht tot bijna niet meer te starten. eenmaal aan de praat, volle vermogen en goede loop, geen rook, 180.000km rustig gereden geen tuning
bij uitlezen geeft foutcode met vermelding dat feedback van de timing van de pomp niet meer ok is.
bij navraag revisiebedrijf, kost +-1500 euro, voor volledige vervanging zowel electronica en pomphuis (plunjer)
dit lijkt me een overdreven grote kost voor een pomp die toch nog altijd de motor op volle vermogen kan laten draaien ik zou eventueel willen proberen met een herbruik pomp, of is dit een gekend zwak punt en zou ik dan ook van de regen in de drop kunnen terechtkomen ? ik kan een pomp op de kop tikken voor 300 euro. deze motor behoorde tot de reeks die terug binnen werd geroepen voor aanpassingen aan het koelsysteem en cilinderkoppakking.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het feedback verhaal komt inderdaad vanuit het inwendige van de brandstofpomp. Probeer het eens in Harderwijk bij Buchli. Het komt inderdaad wel vaker voor, al moet ik toegeven dat ik er bij mij in het bedrijf nog nooit zoveel stuk gezien heb.
Groetjes Ton
ik heb via de herbruiklijn een andere pomp op de kop kunnen tikken, het probleem is min of meer van de baan
het moeilijker aanslaan bij warme motor is beter maar niet volledig verdwenen, dat is zo van toen ie nieuw was.
is daar een oplossing voor ?
alvast bedankt voor de hulp
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar