close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Aankoop advies met spoed!

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0DTL

Hoi ik kan deze astra kopen voor 3200 euro.

type..ASTRA-G-CC; X2.0DTL
Kleur(en) Grijs
Brandstof Diesel

met nwe koppeling en grote beurt..bij de opel zelf.
alle bonnen er bij.

bouwjaar..4e maand 1999
de auto zelf ziet er goed uit...van binnen ook.
stuurbekrachtiging.

192000 km.

wat denken jullie?

Geplaatst door

peterkoek (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het is koffiedik kijken natuurlijk , Je kan moeilijk verder in de motor kijken. als advies zou ik zeggen laat hem onafhankelijk keuren of neem iemand mee die er verstand van heeft en maak eens een proefrit in de stad en op de snelweg. Slechte eigenschappen zijn dat de brandstofpomp het nogal eens kan begeven en dat zijn dure reparaties. Kilometers zeggen weinig op zich , als het goed onderhouden is kan ie nog een tijd mee.

woesch 0

17 jaar

M.a.w. niet al te vaak het water uit het filter aftappen danwel het filter niet tijdig vervangen kan een heel duur gevolg hebben.
En neem 1 goede raad van mij aan: KOOP NOOIT MET SPOED!!!

Santa 0

17 jaar

Daar ben ik het mee eens.

woesch 0

17 jaar

let wel..... alles wat glimt is lang geen goud

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

de prijs is in ieder geval wel goed.....3200 voor een 99 er astra diesel met nog net geen 2 ton aan km's is goedkoop..

arie549 0
badge

17 jaar

nou ik heb een proefrit gemaakt en hij rijd goed.
ik heb de opel vestiging gebeld om even te vragen over de nwe koppeling en zo.
ik vond de koppeling nogal licht,maar monteur zei dat het tegenwoordig niet meer met lucht was of zo.
maar goed....hij heeft in dec dus een grote beurt en koppeling laten vernieuwen.
midden 2006 turboklep laten vernieuwen en 2 banden.



copie advertentie

Te koop mooie Opel Astra

In verband met auto van de zaak te koop Opel Astra in zeer goede staat:
- 2.0 Turbo Diesel (DTL)
- Bouwjaar 1999 (april)
- 193.000 km
- Goed in de lak
- Onderhoud bij dealer uitgevoerd
- Recent onderhoud: Koppelingsplaten incl koppelingsbediening (dec. 2006, € 1.200 !), grote beurt (dec. 2006), turbo-uitlaatgasklep (okt. 2006), nieuwe voorbanden (apri. 06).
- APK tot en met 18 december 2007
- Stuurbekr.

peterkoek 0

17 jaar

Koppelingen gaan tegenwoordig overwegend hydraulisch.
Staat de auto particulier te koop of bij een dealer of bij een niet merk-gebonden bedrijf?
Heb je garantie?
Je schrijft dat het motortype een 2.0 DTL is.
Is het geen DTI?

Santa 0

17 jaar

nee een particulier.
de monteur van de opel zei dat de auto goed was.

peterkoek 0

17 jaar

De DTI motoren staan nogal bekend vanwege hun olieconsumptie. Naderhand werd er dunnere synthetische olie gebruikt en nam het verbruik af.

Santa 0

17 jaar

Ik meen maar dan kan ik het mis hebben dat de DTI motoren later in productie kwamen.

woesch 0

17 jaar

tja moeilijk hoor.
hij heeft natuurlijk ook hoge maandelijkse kosten.
ik kan ook een seicento uit 99[2000 model]nov.
met 34000 km ..ook alle papieren.
heel leuke auto.
voor 2750. ook beurt en banden en distributie riem vervangen.
die heeft super lage kosten.

peterkoek 0

17 jaar

Wat versta je onder "kosten"? Het is niet reeel als je een diesel Astra gaat vergelijken met een benzine Seicento.
Appels met peren, weet je wel?
Wees eerst eerlijk naar jezelf toe:
hoeveel km. ga je rijden?
Hoeveel mensen zitten er overwegend in de auto?
Wat rijd je NU?

Santa 0

17 jaar

Waar je ook op moet letten zijn de verstuiverslangen.deze zijn in de eerste astra-g's nog met canvas omhult.
deze willen nog wel eens bros zijn waardoor er valse lucht bij komt.
en idd de brandstofpomp.

mvg remco

fryskebaccara 0

17 jaar

Het kan ook nog een DI motor zijn. Een en ander maakt wel uit voor de prijs natuurlijk.

Santa 0

17 jaar

idd santa.
mijn dti nam ook bijna 1 liter olie op de 5000 km
nu heb ik er 5w30 in,probleem opgelost.

fryskebaccara 0

17 jaar

nee dat is wat in de advertentie staat.[quote=Santa]Koppelingen gaan tegenwoordig overwegend hydraulisch.
Staat de auto particulier te koop of bij een dealer of bij een niet merk-gebonden bedrijf?
Heb je garantie?
Je schrijft dat het motortype een 2.0 DTL is.
Is het geen DTI?[/quote]

peterkoek 0

17 jaar

DTL is namelijk de motorcode die Opel voor heel veel verschillende blokken gebruikt......
Hoeveel vermogen heeft het blok?

Santa 0

17 jaar

RDW info..

ASTRA-G-CC; X2.0DTL

60 kw
cilinder inhoud...1995 cm3

peterkoek 0

17 jaar

Dus een DI motor..........

Santa 0

17 jaar

is dat goed?

peterkoek 0

17 jaar

Heeft minder vermogen dan een DTI.....

Santa 0

17 jaar

ah ok

peterkoek 0

17 jaar

Een DTI heeft 74 OF 92 kW...........

Dat scheelt niet alleen vermogen, maar ook euri's..........

Santa 0

17 jaar

Een DI is niet per defenitie slechter. DTI heeft meer trekkracht maar ik heb zelf een DI gereden en ik was er wel over te spreken.

woesch 0

17 jaar

Ik zeg ook niet SLECHTER, ik zeg ALLEEN minder vermogen......
Dus ook minder waard...
Dus ook goedkoper......
Dus nog steeds zo extreem goedkoop...???

Santa 0

17 jaar

Ik heb september j.l. exact eenzelfde gekocht met kapotte brandstofpomp. Deze was precies hetzelfde type en bouwjaar. Heb de auto kapot en wel aan een sloperij verkocht voor 2250,-, en ja, daar heb ik nog aan verdient. Pomp kost ongeveer 600,- met montage dus kan je zeggen dat het niet heel duur is. Vergeet niet dat mijn auto niet in het circuit der particulieren is geweest. Denk erom dat de pompen wel stuk willen omstreeks deze km stand! Wil je niet bang praten, maar het is nou eenmaal een gegeven waar je niet omheen kunt. Kun je niet bieden op de auto? Op die wijze creeer je vast een beetje buffer om kosten op te vangen. Zou als ik jou was voor de 3 rond gaan. Lijkt me mooi genoeg, vergeet niet, je hebt niemand om op terug te vallen bij problemen.

mvg, Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

nou middels het aanbod maar afgeslagen vanwege rare opmerkingen van de verkoper.
hij bleef maar bellen met het verhaal dat hij de auto voor 3500 kwijt kon.
dat ik maar heel snel moest beslissen.
en dat deed ik ook door te zeggen dat hij dat maar snel moest doen.


ik heb een fiat seicento gekocht[9e maand 1999]met 34000 km op de klok.
voor 2750.
alleen 1 vraag ,er komt af en toe vocht uit de uitlaat
net ook toen ik de auto verplaatste.
ik heb wat aan mijn vingers gesmeerd,het is geen olie.
gistereren toen ik de auto door de wasserette had gehaald kwam er toen ik thuis kwam wat witte rook uit de gril[n0 10 minuten ongeveer].
misschien vocht door de wasserette?

peterkoek 0

17 jaar

Gefeliciteerd met het afslaan van het "aanbod"!
Had in zo'n situatie hetzelfde gedaan.

Vocht uit de uitlaat is een normaal verschijnsel wat optreed bij een koude motor OF bij heel veel korte stukjes rijden.

Wanneer er normaal gesproken GEEN damp bij de grille vandaan komt en NADAT je in een wasstraat bent geweest WEL, dan kun je er van uitgaan dat het waswater op je hete radiateur is.

Het KAN zelfs onstaan door regenwater, zichtbaar wanneer je ff stilstaat voor een verkeerslicht.

Hou in ieder geval wel ff het peil van de koelvloeistof in de gaten voor de goede orde.

Santa 0

17 jaar

ja ik zal het eens in de gaten houden.
heel leuk en zuinig autotje trouwens.

peterkoek 0

17 jaar

Heeeeel verstandig!

sytze 0
badge

17 jaar

nou autotje rijd in principe goed maar even 2 dingetjes.

als ik rem is het net of je zuchten/blazen hoort.
ik moet de rem ook vrij ver intrappen.
dus ik vermoed remmen op?

de 2e vraag is ,laatste keer stond ik op een weg om links af te slaan.
bij het in beweging komen hoorde ik gekraak/kreunen.
ik heb het niet meer gehoord nu.
enig idee?

peterkoek 0

17 jaar

Di = DTL 82pk
Dti = DTH 100pk

Grtz,

R van Lier

jeron 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.