Opel Astra: koppakking verrot??

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

vanmiddag wilde ik olie bij gooien ik draaide de dop er af en zag met verbazing een hele dikke gele smurrie aan de onderkant van de dop en deels in dat gat waar je de olie in doet, nou werd mij verteld dat de koppangen kapot is maar hoe ken zoiets gebeuren? ik rij elke dag kleine stukjes naar mn werk (7 KM ) heen en 7 km terug, ik tank altijd shell V power en tank hem altijd helemaal af, ik rij geen hoog toerental zeker niet met een koude motor,

het kon ook zijn dat er water of condens in de olie reservoir zit werd mij verteld,

weet iemand hoe zoiets ken gebeuren of is dit gewoon slijtage?

alvast bedankt!

Joost123456

Geplaatst door Joost123456 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

joost

die smurrie, dat komt idd omdat jij veelal kleine stukjes rijdt. van een lekke koppaking is geen sprake.

paul,

stefan84 (0), 17 jaar geleden

joost

die koppakking zal weer zo'n broodje aap verhaal zijn,mensen vertellen eerst wat en dan denken ze er pas aan,ipv van het eens omgekeerd te doen!

die sludge wat je ziet aan je oliedop is condensvorming wat je krijgt door veel korte ritten te rijden zoals je al zegt.rij eens een keertje de motor goed warm of ga eens een stukje toeren,dan zal het na verloop van tijd weg gaan/zijn!

heb je ook koelvloeistof verbruik dan ?

Stefan

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

De smurrie is zoals mijn voorgangers hier al vertelde hoogstwaarschijnlijk enkel veroorzaakt doordat je korte stukken rijdt.

Als je met een auto enkel korte stukken rijdt ververs dan de olie wat vaker, zeker als je bijvoorbeeld de auto een keer per jaar meeneemt op een lange vakantie voordat je weggaat de olie verversen.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Weer een slachtoffer van het "nieuwe" rijden...

Het duurt meestal zeker een 10 minuten tot een kwartier voor de olie warm is in je blok, dan ben jij al lang bij je bestemming.

Met warme olie zal je dan ook nog een tijd moeten rijden om de vocht uit de olie te krijgen.

Relelmatig langere stukken rijden, en de motor laten WERKEN.

Daar is ie ook voor ;)
Cor

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat is geen slachtoffer van het 'nieuwe' rijden hoor, hij woont gewoon te dicht bij zijn werk :-)

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Jongens....deze man moet helemaal niks! Olie op peil brengen en verder nergens naar kijken. Als er zich een lekke kop aan dient gaat dat echt wel anders. Trouwens, ik denk dat zo als jij de auto gebruikt je wel een lekke kop kan hebben zonder dat de motor gaat koken.

Niks aan de hand!

Sytze

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

'Moeten' hoeft hij natuurlijk niet, verstandig is het wel, het wordt bijvoorbeeld ook door de ANWB aangeraden om als je auto altijd kleine stukjes rijdt en je er ineens grote stukken mee gaat rijden zoals op vakantie gaan je er verstandig aan doet om de olie te verversen voor je gaat.

En ja hij zou een kapotte koppaking kunnen hebben maar hoogstwaarschijnlijk is dat niet het geval, ik had dan meer problemen verwacht als verbruik van koelvloeistof e.d.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Je zou veel kunnen uitsluiten door eens een flink stuk te rijden. Vergeet niet, als een prof een auto controleerd, hij ook altijd het voertuig op bedrijfstemperatuur brengt. Een beetje sludge en schuim als je zulke korte stukkies rijdt, maakt me geenzins bang voor een lekke koppakking. Ga je nooit es verder weg met je auto, Joost?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.