Het wordt weer lekker weer, en de vakantie staat voor de deur dus ik wou mijn auto eens een beetje opknappen. En met mijn vorige probleem ben ik hier toch erg goed op weg geholpen (Helaas niet opgelost, maar de vorige eigenaar had toen ook al wat geknutseld met de bedrading dus daar werd je niet vrolijk van.)
Sinds ik hem heb geeft de benzine meter de de tankinhoud verkeerd aan. Als de meter aangeeft dat er nog 1/4 in de tank zit houdt mijn auto er al mee op... Hij slaat niet volledig af maar het motor vermogen valt volledig weg en komt redelijk snel weer terug. (Naarmate ik hier langer mee doorreed steeds regelmatiger)
Na het tanken heb ik hier geen enkelen last van maar het zou toch mooi zijn als de benzine meter weer juist werkte.
Waar kan dit door komen? Is het echt de vlotter die de tankinhoud verkeerd aangeeft? Of zou dit een vuil benzine filter kunnen zijn?
En hoe kan ik er iets aan doen, waar kan ik bijv. bij het vlotter komen en waar vind ik het benzine filter?
Alvast hartstikke bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je het niet bij de vlotter moet zoeken. Het vermogens verlies kan niet veroorzaakt worden door een slecht afgestelde vlotter. Ik denk dat je het eerder moet zoeken in de beluchting van de tank (verstopt????) of bij de brandstof pomp, dat deze bij laag benzine niveau niet genoeg aanvoer in de tank heeft.
Als je de achter bank zitting omhoog zet en de bekleding op de vloer weg haalt zit daar en grote ronde zwarte dop ( ongeveer 20cm doorsnee ) daar zit je flotter en benzine pomp onder. Hou er wel rekening mee dat er op de leiding druk staat, dus als je ze er af haalt kan er benzine uitspuiten!
Het benzine filter zit rechts naast de tank onder de auto.
Bedankt voor je snelle reactie, ik zal van het er morgen eens naar gaan kijken. Is er een manier om te controleren de beluchting goed is? Ik vind het zonde om maar gewoon een klein gaatje in de tankdop te boren en te proberen.
13 jaar
Op het moment dat het vermogens verlies voorkomt de auto stil zetten en de tankdop er af halen. Als er dan een groot vacuüm is is de beluchting niet goed.
Of op het moment dat je tank niveau in de buurt van de probleem zone komt of het vermogens verlies een keer is op getreden, je tank dop er af halen en gaan rijden en kijken of het probleem dan weg is.
Dan gaan we dat eens proberen. (Zal nog wel even duren, had vandaag net getankt...)
Bedankt voor je hulp en ik laat weten hoe dit verder afloopt.
13 jaar
houdt het toch op de tank vlotter
aanslag op de elektronica
13 jaar
Kan meerdere oorzaken hebben, tankvlotter kan idd stuk zijn maar dit verklaart niet het vermogensverlies.
Wat ook kan is idd de ontluchting, tank verder leeg en dus meer vacuum.
Wat bij opel wel eens voorkwam is dat de tank helemaal vervormde bij gebrek aan ontluchting en dat de vlotter dus goed aangeeft.
Ik ben gaan zoeken naar het vlotter maar waar zit die? Ik heb onder de bank gekeken maar daar zat geen gat (Ik heb een station, misschien het daar in zit?)
Onder de auto heb ik wel een aantal dingen die van en naar de benzine tank gaan, kan iemand mij vertellen at wat is?
(De foto's zijn niet geweldig, maar ik hoop dat jullie er toch nog iets uit kunnen halen)
1) http://imageshack.us/photo/my-images/687... Dit zit onder de auto achter het rechter achter spatbord tegen de boven zijde gemonteerd. Hier lopen aan beide zijde een slang in die beide naar de bezine tank lopen (ik kan niet zien waar deze exact uitkomen)
2) http://imageshack.us/photo/my-images/692... Dit zit tevens aan de rechter achter zijde aan de onderkant van de auto. Het wiel dat je ziet is het rechter achterwiel. Is dit de brandstof filter? Hier loopt 1 slang in vanuit de tank en 3 slangen uit die naar de motor ruimte gaan.
13 jaar
mooie foto,s maar de vlotter zit toch echt in de tank foto,s zijn van het benzine filter
13 jaar
[quote=kleijn]mooie foto,s maar de vlotter zit toch echt in de tank foto,s zijn van het benzine filter[/quote]
Ik begrijp dat dit het vlotter niet was, maar ik kan momenteel niet onder de auto komen. Over een aantal weken zet ik hem in keer op de brug dan kan ik onder goed onder de auto komen.
Maar waar onder de auto moet ik dan zoeken. Aan de voorzijde van de tank zat een 'plaat' tegen de benzine tank gemonteerd met (uit mijn hoofd) 4 bouten zit hier achter het vlotter? En hoe kan ik daar bij komen zonder dat mijn tank leeg loopt.
Wat is eigenlijk het onderdeel op Foto 1 Dat kleine buisje? Is dat ook onderdeel van het benzine filter?
En heeft iemand een idee hoelang je op een volle tank ongeveer moet kunnen rijden? Ik rijd nu net geen 400KM op een volle tank (hierna zal het probleem met het wegvallen van het vermogen optreden)
13 jaar
Het heeft even geduurd (er hebben een paar weken vakantie tussen gezeten en na de vakantie kreeg ik de auto weer met volle tank terug) maar ik heb de tank weer vergenoeg leeg gereden om het vacuüm 'probleem' te kunnen uitproberen.
Helaas merkte ik al snel dat ook zonder tankdop het verliezen van het vermogen (/geen benzine aanvoer) aanhield. Het is dus geen vacuüm probleem.
Ik had ook gehoord dat het dan ook de Lucht Massa Meter kon liggen en dat dit te testen is door even op het gaspedaal te drukken tot +/- 2000 RPM en het gaspedaal hier vasthouden. Dan zou het toerental constant moeten blijven en dat was ook het geval.
Waar kan dit probleem dan nog meer mee te maken hebben? Er zit namelijk nog zeker brandstof in de tank (dit hoor ik zo nu en dan een beetje in de tank klotsen)
Ook viel me vandaag bij het open doen van de motor een nieuw 'probleempje' op. Bij de motor hoor ik nu een soort geratel/ getik en de volledige motor ruimte trilt (als ik de motor klep open en vastzet voel je zelfs deze mee trillen)
Ik heb hier een video (het was donker, je ziet dus niet heel veel) maar het geluid lijkt van net boven de motor (dat is volgens mij de carburateur)
http://imageshack.us/clip/my-videos/856/...
Waar kan dit door komen? Dit geluid (en de trilling) zijn mij bij het openen van de motor kap nog niet eerder opgevallen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar