Hallo,
Vanmiddag met rijden merkte ik ineens dat de auto iets stotterde met optrekken, heel licht, de motor was nog koud dus dacht dat het daaraan lag.
Paar km verder op stotterde hij nog meer, ik heb de temperatuur in de gaten gehouden en toen hij ineens bij 100 stond heb ik em aan de kant gezet. Er zat te weinig koevloeistof in, deze moest ik al regelmatig bijvullen omdat hij zo nu en dan leeg liep door een lekke pomp (zou met apk deze maand vervangen worden), maar nu was volgen mij heel het systeem leeg omdat ik er 1 liter in deed en nog zat er niks in het reservoir.
Toen hij even was afgekoeld wilde ik verder rijden maar hij sloeg ineens heel slecht aan en begon heel erg te roken, koppaking dus kapot.
Ik heb nog 1km doorgereden en de temperatuur in de gaten gehouden en opeens hield hij ermee op en sindsdien krijg ik em ook niet meer gestart.
Het was misschien niet slim om door te rijden maar ik hield de temperatuur in de gaten en moest nog maar een klein stukje.
Als ik hem wil starten draait de startmotor wel gewoon dus hopelijk is hij niet vast gelopen, kan het zijn dat er veel kvs in de cilinder zit dat hij daarom niet start? Of duid dit op een vastloper?
Is het erg moeilijk om dit zelf te doen? Ik heb niet veel ervaring met autoblokken en nokkenassen etc dus ben bang dat dit een duur grapje wordt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je geen ervaring hebt, dan is dit - met een 16 klepper - denk ik geen klus voor je. Hier zit nog wel waat sleutelwerk aan. En met alleen de koppakking vervangen ben je er niet. Kop zal ook gevlakt moeten worden. Kopbouten moeten ook vervangen worden, de warterpomp had je al lek, dus die moet ook en dan ook meteen de distributie compleet vervangen.
Geen idee hoe de rest v/d auto er aan toe is maar als je het moet laten doen, dan reken maar ergens een richting met dik 4 cijfers voor de komma.
Heb er even naar laten kijken, overal is er water in het blok.. geen beginnen meer aan dus om te reviseren.
Nu ben ik aan het kijken voor een ander blok, er zit als het goed is een x16xel in. Past een x16xel van een astra g ook in een astra f?
11 jaar
Weet ik niet zeker. Er staat me iets van bij dat er verschil in de uitlaatpoorten zou zitten t.h.v. de aansluiting v/h uitlaatspruitstuk aan de cilinderkop. Maar of dat nou bij de 1.6 of de 1.8 was, zou ik niet meer 100% zeker weten. Daar in ieder geval even op letten dus.
Ook even op de ontsteking letten
Kan een ontstekingsblok met kabels in zitten maar ook een
rail waar de bougieaansluitingen mee geintegreerd zijn
11 jaar
Ok bedankt voor de tips.
Astra G waag ik er maar niet op, is toch een nieuwer type auto.
En hoe zit het met een Vectra van rond hetzelfde bouwjaar? Past een X16XEL daarvan ook in een Astra F?
11 jaar
Waarom haal je niet gewoon een x16xel uit een Astra F ?
Dat scheeld een hoop gepuzzel...
Blok was helemaal in de soep.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar