Opel Astra: astra valt uit als ik de koppeling intrap

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

Hallo beste mensen,
Ik zit met een vervelend probleem. Mijn astra Gt uit 93 valt uit als ik terug schakel. Stel je voor, ik kom aanrijden op een kruispunt o.i.d., wil terugschakelen en trap dus mijn koppeling in. Iets daarvoor laat ik natuurlijk mijn gas los waardoor mijn toeren terugzakken. Als ik dan mijn koppeling intrap valt, vanaf ongeveer 1200 toeren, ineens mijn motor uit. De stroom blijft er wel op staan. Mijn verlichting blijft branden en ook mijn radio blijft het gewoon doen. Als ik mijn koppeling weer op laat komen slaat hij weer aan net als wanner je hem aanduwt. Als ik opschakel gebeurt dit niet, alleen met terugschakelen. Hij loopt prima stationair.
we hebben bougies vervangen, ontsteking, brandstoffilter, koppelingslager (die was stuk dus moest ook).

De auto valt uit maar is direct weer te starten. Het is alleen zooo irritant..
Wie kan mij helpen, ik weet het echt niet meer.

Groeten, Bart

bartbijvoet

Geplaatst door bartbijvoet (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

digeridoo (0), 17 jaar geleden

hallo

ik heb dat ooit ook gehad met een escort van 89
wat je ff moet checken is
ontstekings tijdstip
bougie kabels
verdelerkap vervangen (als je die heb)

er zat achter de rotor electronica dat defect was bij mij maar ik weet niet hoe het bij jou allemaal zit

verder succes

Sentinel69 (0), 17 jaar geleden

Heb je alle zekeringen al gecheckt én relais? Klinkt stom misschien maar dat is mij eens overkomen , het is en blijft een Opel ;-)

Astra'94 (0), 17 jaar geleden

Bart,
Dit probleem kwam ik toevallig op het autoweekforum ook tegen.
Suggesties die daar gegeven werden:
-bougiekabels
-EGR
-Stappenmotor
-luchtfilter niet goed aangesloten.

Kijk anders zelf even: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,...

Succes!
Laat me even weten wat het was, ben we benieuwd eigenlijk!

buzzin (0), 17 jaar geleden

Ik weet niet precies hoe het zit bij deze astra, maar bij mijn vorige auto (een mazda 121/ford fiesta) was de oorzaak een vuil wordend gasklephuis.
Dit is relatief eenvoedig schoon te maken, door hem met wasbenzine schoon te maken.
Bij de mazda was dit genoeg om er weer een tijd lang vrolijk mee rond te rijden.
Gasklephuis los halen en van binnen even schoonpoetsen.

VLIER300 (0) PRO, 17 jaar geleden

Normaal moet bij deze motor al rijdend het nullasttoerental licht verhoogd worden. Het stuurapparaat van de motor krijgt daarvoor een signaal van de snelheidsmeter. Als dit signaal er niet is zal het stuurapparaat de nodige nullastverhoging niet doen en kan vermeld fenomeen zich voordoen. Kan bij de dealer met Tech 2 heel snel worden nagezien of stuurapparaat signaal ontvangt. Oorzaak kan onderbreking in signaaldraad zijn of defect in dashboard waar signaal wordt omgezet.

astra rijder (0), 17 jaar geleden

Heb je al je stappenmotor gecontroleerd/schoon gemaakt.
want het kan zijn dat hij door de vuiligheid niet snel genoeg meer steld waardoor je motor af kan slaan.

Je EGR klep kan je bij een C16NZ motor gewoon verwijderen en op die plaats een plaatje zetten met een pakking.
En het vacuum slangetje afdoppen met een schroefje of boutje.

Vlier300:

Een Astra uit 93 heeft een C16NZ motor en die lees je uit met de TECH 1.

Groetjes
Astra Rijder

peerbmw (0) PRO, 17 jaar geleden

er waren ook wel eens problemen met de luchttoevoer aan het luchtfilterhuis: sommige auto's "waaiden" uit door te veel lucht. controleer of er een aanpassing gedaan is voor het luchtfilterhuis (rubber) zodat hij niet volledig in de rijwind zit!!

astragsi (0), 17 jaar geleden

Kijk eens naar het asje van je luchtklep is deze versleten. je kan ook met je vinger aan de binnenkant van je luchtklep voelen of deze vervuild is.

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Nou, oplossingen genoeg !
Lijkt wel multiple choice.
wie heeft het juiste antwoord?

astragsi (0), 17 jaar geleden

Nou ik kan je vertellen mijn lfr klep as was versleten dus een nieuwe toen weer problemen dus een nieuwe temp sensor + lambasonde en nog steeds het zelfde probleem alleen het probleem wordt steeds erger

rararara maar ik kom er wel achter

Ik zou gewoon je auto laten uitlezen

astragsi (0), 17 jaar geleden

Ik heb vandaag me auto laten uitlezen en toen hebben ze een afgebroken stekker geconstateerd.

me auto rijd weer als een zonnetje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.