close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: injector 1.7 cdti

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 cdti

Hallo daar,

Mag ik jullie het volgende probleem voorleggen met de hoop op een paar zinnige reacties?

Vorige week hebben wij onze wagen laten nazien omdat we merkten dat de motor niet vlot aanslaat als hij reeds warm is.

Bijvoorbeeld na een rit op de autostrade van een uur even op de parking om een blikje, bij het starten van de motor draait de startmotor vlot rond maar je moet bijna vol plankgas geven om de motor effectief te starten.

Onze garage wist ons mee te delen dat er twee injectoren zouden "lekken" en dat we deze best vervangen, dit is wel een dure aangelegenheid en ik vind het vreemd dat dit probleem al na drie jaar kan optreden.

Dus nu de volgende vragen: zijn er alternatieven buiten vervangen, en kan ik de diagnose volledig vertrouwen?
En is dit een gekend probleem van deze motor of ligt het misschien wel aan de rijstijl?

bedankt op voorhand

Geplaatst door

injector01 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ok bedankt voor de tip maar als blijkt dat toch injector is moet ik deze volledig vervangen?

Heb gehoord dat je enkel spuitstuk kan vervangen, klopt dit?

injector01 0

18 jaar

hier de afloop van het verhaal,...

ben naar een gespecialiseerd centrum gegaan van dieselpompen en turbo's allerhande. daar kwamen ze wel tot dezelfde diagnose. met eigen ogen gezien hoe de retour van 2 injectoren veel hoger lag dan bij de andere.

nu had ik al een offerte laten opstellen bij mijn reguliere garage voor de stukken en het werk, de totaalsom kwam op 2000 €

toen ik toch bij die andere garage was heb ik ook prijs gevraagd en die konden het oplossen voor minder dan 1000 €
Ik heb voor de goedkoopste oplossing gekozen het ging ook om een vervanging met nieuwe stukken en zo

nu heb ik de volgende vraag, is het normaal dat de garage waar je de wagen hebt aangekocht en altijd met de wagen op onderhoud bent geweest 2* zoveel vraagt dan een garage die je voor de eerste maal bezoekt?

ik word er gewoon gek van als ik eraan denk als ik de herstelling onmiddelijk had laten uitvoeren de garage zomaar eventjes mij voor 1000€ had in de zak gezet.

ps dat de wagen startte als hij volledig was afgekoeld heeft te maken met het feit dat de electronica een dubbele startstoot geeft bij koude motor en bij halfwarme motor deed hij dat niet en moest ik zelf dus zoveel gas bijgeven.

injector01 0

18 jaar

Grote prijsverschillen kunnen komen door verschillende plekken van inkoop, verschillende merken onderdelen, verschil nieuw/gereviseerd, aanwezigheid kennis om werk sneller te doen (specialist die een bepaalde vervanging al 100x heeft gedaan zal het sneller kunnen uitvoeren dan een garage die het voor de eerste keer gaat doen).

Da's ook de reden dat ik bij een dure reparatie altijd op meerdere plekken zou navragen wat de kosten zijn...

kasperht 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.