Opel Calibra: Calibra 2.5 V6 Start lastig

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: X25XE

Mijn X25XE Benzine 2.6 V6 Calibra start heel slecht.

Wel start hij altijd.

Eerst moet ie even aangezwengeld worden +/- 6 tot 8 sec doorstarten, waarna ik na het opnieuw proberen direct kan starten.
In vergelijk met hoe het was starten lopen is dat in mijn optiek slecht.

Omdat alles kwam na een reparatie heb ik alles opnieuw laten repareren wat er gedaan was.
En nog wat extra.

Wat is er allemaal gerepareerd en zeker weten niet het probleem.

Temp sensor op het blok
Injectoren (nu van een X30XE)
kleppendeksel (Nu van Vectra X25XE dus metaal)
Distributie-riem

Start motor draait wel gewoon voor zover ik kan overzien is overigens al 2 keer naar gekeken en niets geks op gevonden.

Wat mij verder opvalt is dat mijn Board Computer vaak een fout melding geeft, echter de dealer heeft eens geprobeerd dit uit te lezen.
hij kon niet in de BC komen en moest wel 32,50 ex btw betalen.
Doe je dus ook niet voor je plezier nogmaals.

TC TB doet wel af en toe vervelend.

Voordat ik de euro's over de balk ga gooien zou ik wel eens willen weten of er hier mensen enig idee hebben.

calibrafan

Geplaatst door calibrafan (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Calibra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Was ook niet de schuld van de dealer dat hij niet kon uitlezen.
Het is misschien een beetje zuur, maar de man heeft gedaan wat je hem opdroeg en dient daar voor betaalt te worden.

Misschien eens een keer de bedrading tussen diagnose stekker en motor-computer kontroleren?

calibrafan (0), 13 jaar geleden

De Calibra 2.5 V6 met X25XE motor moet uitgelezen worden met een Tech2 en een aansluiting Tech1.
De motor kan anders niet uitgelezen worden.
Echter met de Tech2 met aansluitstuk heeft men beperkte leesrechten op de oudere electronische componenten.

Met een Tech1 kom je echter ook niet in de ECU van de motor.

De dealer kwam er gewoon even niet meet uit.
Die snapte zo ie zo al niet dat een Calibra uitgelezen moest worden met een Tech 2 Dat was in zijn ogen onmogelijk.

Als ik vraag de foutmelding uit te lezen en hij kan het niet, dan moet hij er niet aan beginnen.
Als ik iets niet kan dan vraag ik ook geen geld om er achter te komen dat ik het niet kan!

Overigens verwacht ik niet dat de foutmelding op de BC iets te maken heeft met het startprobleem.
TC probleem is een bekend fenomeen bij de Calibra, dus dit zal ook terzijde staan.
Wil het alleen wel vermelden om later de discussie te vermijden als iemand deze problemen zou hebben kunnen koppelen aan een ander probleem.

De discussie over het wel of niet goed handelen van een dealer wil ik graag buiten wegen laten.
Sommige dealers zijn niet zo goed, sommige zijn super, maar daarmee los ik mijn probleem niet op!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.