Opel Astra: elektrische ramen inbouwen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Ik wil binnekort mijn ramen ombouwen van slinger naar elektrisch. Heeft er iemand een elektrisch schema of tips.

SKNR78

Geplaatst door SKNR78 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

lucho (0) PRO, 16 jaar geleden

Er is een bedrijf in Almere die heet JON GOLD die verkoopt inbouw set voor verschilde merken laast nog een set ingebouwd voor een astra H

SKNR78 (0), 16 jaar geleden

Ik wil eigenlijk alleen gebruik maken van de originele onderdelen van Opel. Dus ik heb bij de sloop alle onderdelen en bedrading gehaald die in de deur zitten. Nu moet ik alleen de bedrading in de auto naar de deur nog leggen. Heet iemand een electrisch schema zodat ik kan zien welke zekeringen er nog tussen moeten er hoe ik mijn bedading het best kan leggen. Het meest ideale is een schema zonder en met elektrische ramen.
Alvast bedankt voor de hulp.

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

ik vrees dat dit bijna niet mogelijk is ; er zitten echt wel veel kabels voor je electrische ruiten ; en als je zo'n namaak elektrische ruiten monteerd dan ben je an 't prutsen
ik zou het niet doen
eventueel een andere wagen kopen met electrische ruiten is de beste oplossing

SKNR78 (0), 16 jaar geleden

Beetje jammer opc8275 van dit soort opmerkingen.

Te eerste heb ik in de opmerking voor jou net gezegd dat ik alleen voor standaard
onderdelen ga, dus probeer je alleen iemand af te zeiken die wel probeerd te helpen.

Ten tweede is het voor jou mischien te moeilijk, maar dat wil niet zeggen dat iemand
anders wel verstand heeft van die "veel kabels".

Ten derde een nieuwe auto kopen voor alleen elektrische ramen vind ik al helemaal een
domme opmerking. Graag allen hulp en geen bijdehande opmerkingen

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

bob

opc wil jou niet afzeiken, slechts waarschuwen, hij zegt ook : [color=red]ik vrees dat dit bijna niet mogelijk is[/color] ik denk zelf ook dat je je een beetje vergist in deze materie.... en natuurlijk alles is mogelijk, maar je haalt je wel wat aan........ suc6

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=SKNR78]Beetje jammer opc8275 van dit soort opmerkingen[/quote]
[quote=SKNR78]onderdelen ga, dus probeer je alleen iemand af te zeiken die wel probeerd te helpen[/quote]
[quote=SKNR78]Ten tweede is het voor jou mischien te moeilijk, maar dat wil niet zeggen dat iemand
anders wel verstand heeft van die "veel kabels"[/quote]
[quote=SKNR78]Graag allen hulp en geen bijdehande opmerkingen[/quote]
en je mag ook best een andere toon aanslaan. overigens de info hier is GRATIS daar hoeft men niets voor te betalen, wil je het nog klaar krijgen zou ik daar maar zuinig op zijn..............................

Gr. paul

moderator (0) PRO, 16 jaar geleden

We blijven wel aardig tegen mekaar, neem ik aan ???

SKNR78 (0), 16 jaar geleden

Paul,

Je hebt gelijk, ik reageerde overdreven, maar ik wil graag alleen hulp, want doemdenken schrikt alleen maar andere
reacties af, maar probeer me a.u.b. niet de les te lezen daar houd ik al helemaal niet van. Dan lok je het alleen maar uit
en doe je precies hetzelfde.

Maar dan nog even over het topic zelf. Ik heb een digitaal werkplaatshandboek geleend bij de bieb en hierin staan elektrische
schema's voor de aansluiting van de ramen. Wel moeten er nog een relais en zekeringen tussengeplaatst worden. Ook moet
de aanvoer van de spannng op de juiste plaats afgetakt worden om storing om andere onderdelen te voorkomen.
Ik de ramen gekocht bij de sloop. Het is wel belengrijk om complete bedrading uit de deuren mee te nemen. Dit scheelt een
hoop werk. De ramen doen het in ieder geval prima.

Groeten, Bob

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

bob

ik snap jou wel, jij wilt het graag klaar hebben. vergeet niet de mensen die jou antwoorden weten wat ombouwen inhoud, de meesten waarschuwen of noemen een alternatief...... ik denk zelf, wil je het orgineel hebben je een schema uit moet pluizen.

Gr. paul

schoffelmeer (0), 16 jaar geleden

Paul,

Ik heb hetzelfde geprobeerd bij het type F astra en dat is me niet gelukt terwijl ik best wel verstand van electronica heb, het probleem is dat de kabelboom niet geschikt is om het achteraf nog aan te passen en daar zal jij uiteindelijk ook op stranden (denk ik).

Succes.

Alex

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

IK ben blij dat er nog mensen zijn die dit begrijpen ; je kan natuurlijk wel van die namaak raammotoren monteren , die gaan misschien wel een jaar mee ;
gewoon mechanische ramen ofwel een andere wagen kopen

SKNR78 (0), 16 jaar geleden

Het is mij toch gelukt om de ramen in te bouwen. Ik moet zeggen dat ik als HTSer met een aantal extra certificaten elektra en energiesystemen een voorspong heb op de meeste mensen en zonder goede kennis van elektra gaat het niet lukken. Je moet goed de weg weten rond elektrische schema's, omdat je inderdaad alle draden moet aanleggen. Ook juiste zekeringen en relais zijn super belangrijk. Ook de enorme hoevelheid aan werk zal veel mensen het niet waard zijn. Als je het goed wilt doen moeten er toch een hoop onderdelen van hun plek halen.
Ik ben ook van mening dat de universele setjes niet de oplossing zijn. Deze werken op veel te zwakke motorjes en bij iets knellen van de ramen zijn deze binnen "no time" overbelast.

Groeten, Bob

schoffelmeer (0), 16 jaar geleden

Ik heb zelf MTS electronica gedaan en hts elektro 2 jaar (kwam wat tussen waardoor ik het niet heb afgemaakt) met de nodige ervaring maar bij de astra F ontbrak gewoon te veel om het werkend te krijgen. Misschien is het bij het G type beter geregeld met meer universele draadbomen.

Alex

SKNR78 (0), 16 jaar geleden

Weet ik niet. Ik heb wel de complete bedrading uit de deurpost vervangen (met stekker). Deze heb ik samen met de mechaniek op de sloop gehaald. Dit scheelt veel werk. Verder in de auto is het toch een kwestie van alles opengooien en de draaden zo veel mogelijk met de bestaande bedrading mee laten lopen. Voor de zekeringen en relais waren de standaard plekken beschikbaar en hoefden alleen maar aangesloten te worden.
Ik heb de voeding wel direct op de accuklem aangesloten. Bij het aftakken van de spanningtoevoer (en zeker bij accesoires) geeft het altijd gedonder. Iedereen ken die verhalen: auto's die stilvallen als men toetert. sigarettenaanstekers die ermee stoppen als de radio aangaat. Ook de het verkeerd aansluiten van de bedrading van de lichten geven deze leuke geintjes.

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

ben je nu gelukkig met de electrische ruiten ?

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=opc8275]ben je nu gelukkig met de electrische ruiten ?[/quote]
Hij wel. Jaloers, OPC ??

opc8275 (0) PRO, 16 jaar geleden

hoh , helamaal niet ; ik zeg altijd : wat je zelf doet , doe je meestal beter ! ( roger van dobbit magazine ) :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.