Hallo allemaal,
ik heb hier een vectra van 2005(nieuw model) met een 110kw/150pk 19DTH motor.
Het probleem is dat mijn wagen totaal geen vermogen meer heeft en schokkend rijdt, max 80km/h na enkele km's. (geen roetvorming, olie nog op peil)
Een bijkomend probleem is dat de temperatuurmeter niet stijgt, thans wordt de motor redelijk warm.(thermostaat?)
Heeft het ene iets met het andere te maken?
Het motorlampje blijft ook branden (ik probeer zo snel mogelijk te weten welke code)
Ik heb de egr-klep al gereinigd (kan je de klep met de hand bewegen? deze zit muurvast)
Hopend op reactie
Mvg Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gaspi,
Je zegt maximaal 80km/h na enkele km's .... de auto heeft dus die eerste kilometers nog wel vol vermogen en of als deze koud is?
Beide klachten kunnen met elkaar te maken hebben, maar ik zou meer willen horen, hoe warm, hoe rijdt de auto bij koud en bij warme motor? Hoe is de staat van de turbo, hoeveel kilometer heeft de auto gereden, hoe klinkt de motor en vooral wat is die foutcode die weggeschreven is.
Hopelijk vinden we snel een oplossing en succes!
Grtz,
Aad ~ Doix
Ten eerste, bedankt voor de reactie.
Wat ik bedoelde met max. 80km/h is dat de wagen koud en warm geen vermogen heeft. (vergeet even de kms)
ik was op de autosnelweg aan het rijden toen het probleem begon. De motor begon te stotteren en na enkele kms begon het vermogen te verminderen en ging het lampje van de foutcode branden.
De temperatuurmeter werkte daarvoor ook al enkel dagen niet meer 100%.(ging een beetje omhoog en zakte terug, nu stijgt hij niet meer!)
Als ik de koelvloeistof leidingen voel zijn deze wel warm maar ook weer niet heet(je kan ze blijven vasthouden)
Misschien dat de thermostaat open blijft?
Sindsdien ongeacht de motor koud of warm is heeft hij geen vermogen meer.
Ook op stationair is het toerental onregelmatig.
De wagen heeft 128000km gereden en de tandriem is nog niet vervangen.
De staat van de turbo is volgens mij ok. Ik denk niet dat dit een turbo-probleem is.
Als ik rijdt en ik wil vol gas geven krijgt hij geen extra vermogen maar begint de motor wel heviger te stotteren.
De motor klinkt op zich normaal buiten het feit dat hij onregelmatig draait op stationair( toerenteller danst 100 toeren op en neer)
De foutcode weet ik ten vroegste morgen avond.
Bedankt
Dennis
14 jaar
Controleer eens de slangen naar de turbo op lekkages. Bij mijn Vectra ooit eens een vacuumslangetje die al bijna half afgebroken was en daardoor hetzelfde euvel had. Kosten nihil..
14 jaar
Dat van die slangen is een goeie .... als die scheurtjes vertonen of kieren vertonen, dan kan je fluiten naar je vermogen .... Ik ben benieuwd!
Grtz,
Aad ~ Doix
14 jaar
Bedankt voor de tip, ik ga dit straks zeker eens controleren
Mvg Dennis
14 jaar
ok hier zijn we dan.
De foutcode was P0203: 3de injector in storing. Even navraag gedaan en blijkt nu dat dit een ziektekiem is.
De stekker zelf die op de injector zit geeft slecht contact.
Er zijn bij Opel nieuwe aangepaste stekkerkabels verkrijgbaar om dit probleem op te lossen.
Kost = 2x weinig.
Ik hoop bij deze dat ik ook andere Opel rijders kan helpen.
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!
Mvg Dennis
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar