👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb bij de bestuurders kant de vloerbedekking nat en denk dat het koelwater is. Is er iemand die me vertellen kan hoe ik er achter kom waar het weg komt. Er zijn mensen die zeggen dat het de warmtewisselaar is dus wil ik dit graag controleren zonder alles kapot te trekken. Dus als er iemand is die een how to heeft stel ik dat zeer op prijs.
vrgr Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meest waarschijnlijke is dan de kachel-radiateur.
Is de vloeistof gekleurd en vettig? Slaan de ramen vet? Dan is het waarschijnlijk koelvloeistof.
Ja het is rose van kleur.
14 jaar
zeerwaarschijnlijk de klep bij de kachelradiateur die er voor zorgt dat als de airco aanstaat er geen warmwater door de kachel stroomt. Daar is een modificatie op. De klep wordt vervangen door een aansluit setje zonder klep. Staan meerdere items over op dit forum. Met enige moeite is dit te vervangen zonder de gehele boel te moeten verwijderen.
[quote=Ruud10657]zeerwaarschijnlijk de klep bij de kachelradiateur die er voor zorgt dat als de airco aanstaat er geen warmwater door de kachel stroomt. Daar is een modificatie op. De klep wordt vervangen door een aansluit setje zonder klep. Staan meerdere items over op dit forum. Met enige moeite is dit te vervangen zonder de gehele boel te moeten verwijderen.[/quote]
Oke maar hoe kan ik dit controleren??????
14 jaar
de kunstof zij plaat aan de linker en rechter middenconsole onder het dashboard verwijderen. Een lamp pakken en met je hand onder de kachel aansluitingen voelen.
[quote=Ruud10657]de kunstof zij plaat aan de linker en rechter middenconsole onder het dashboard verwijderen. Een lamp pakken en met je hand onder de kachel aansluitingen voelen.[/quote]
Dus alleen die zijplaten bij het voeteneind weghalen en je kan dan al zien of het ergens lekt????
14 jaar
[quote=marmul][quote=Ruud10657]de kunstof zij plaat aan de linker en rechter middenconsole onder het dashboard verwijderen. Een lamp pakken en met je hand onder de kachel aansluitingen voelen.[/quote]
Dus alleen die zijplaten bij het voeteneind weghalen en je kan dan al zien of het ergens lekt????[/quote]
Ja, de platen langs je voeten naast de console.
Stel dat ik dit laat doen bij de opel garage weet je ook wat de kosten ongeveer zijn om het op te lossen????
14 jaar
Een paar uur werk ( x uurtarief) plus kosten reparatieset.
Soms valt het mee en zijn alleen de afdichtingsringen lek. Die kosten niet veel.
Ik ga eerst kijken of ik uberhaubt de lek kan vinden en dan zie ik wel verder.
Als ik de lek niet kan vinden zal ie toch wel heen moeten ben ik bang voor.
14 jaar
Iemand in de buurt ven Emmen die me wil en kan helpen????
14 jaar
Martin
Wacht rustig een evt reactie af....., telkens roepen niemand! helpt je niet.
Mocht er haast zijn, laat de dealer een offerte maken.
Gr. paul (Moderator Problemcar)
Heb trouwens nog een vraagje.
Hoe krijg ik de vloer het beste droog.
Gewoon de vloerbedekking er uit halen.
Dan moeten de stoelen er zeker ook uit.
Maar ik heb airbags in de stoelen gebeurd daar niets mee????
14 jaar
de deur strippen aan de zijkant eraf halen zodat de vloer bedekking omhoog kan en dan kranten eronder leggen en dit een paar keer doen wordt het vanzelf weer droog en als het mooi weer is in de zon zetten met het raampje iets open gaat het ook hard
14 jaar
Als je de stoelen er uit wilt halen moet je eerst de accu losmaken. Opel adviseert om daarna een 1/2 uur te wachten voor dat je verder gaat.
Let goed op bij het teug monteren dat je geen stekkertje vergeet voor dat je accu als laatste weer aan sluit.
Op deze manier gebeurt er niets met de airbags en gaat ook het lampje op het dashboard niet branden.
Ik ben er mee bezig maar krijg de onderste bak van de kachel radiator er niet onderweg. Ik heb alle klipjes verwijderd maar nog niet los.
Hij zit bij de afvoer naar buiten nog ergens vast hoe krijg ik dat los???????????
14 jaar
Onder de auto kijken waar de pijpjes van de kachelradiateur door het schutboard heen gaan zitten dacht ik nog twee heeeeeele lange torxboutjes onder de auto kun je hier bij.
Gr. Harry
Ben op onderzoek geweest maar kan de bouten niet vinden.
Ik kan zelfs de doorgang niet eens vinden.
14 jaar
[url=http://img291.imageshack.us/i/kachelzafi...][img]http://img291.imageshack.us/img291/2189/...[/img][/url]
misschien helpt dit je verder
14 jaar
Nee ik moet eerst die twee boutjes vinden waar de onderbak mee vast zit anders kan ik er niet eens bij.
Maar toch bedank voor de foto en ik denk dat ie bij mij bij de aansluitingen lekt want daar hangen druppen aan.
Dus misschien alleen de O-ringen vervangen.
14 jaar
[url=http://img37.imageshack.us/i/kachzafira....][img]http://img37.imageshack.us/img37/6982/ka...[/img][/url]
zie geen boutjes zitten of ik begrijp je niet
je moet wel de o ringen vernieuwen
14 jaar
[img]http://i275.photobucket.com/albums/jj296...[/img]
Waar de rode pijl is zit het toch echt nog vast hoor.
De rest heb ik allemaal al los.
14 jaar
word niet beschreven in tis
zal het geen parker wezen
14 jaar
Dat is het nou ik kan niets vinden en ook niet in de moter ruimte.
Maar zit och nog goed vast.
14 jaar
ik dacht dat er vanonder een parker met 7 of 8mm (of torx)kop zat. Door de recht opstaande rib vlak boven de rode pijl op het plaatje bij L0778. Effe een spiegeltje onder de rand van de kachel onderbak houden. Ik dacht dat ze zowel links als rechts zaten. Is al lang geleden dat ik het los had. Is het nog een pijpensetje met een electroklep, of zonder? De modificatie is zonder dacht ik. Soms lekken inderdaad alleen de O-ringen.
Die boutjes in het schutboard moeten los, onder de auto gaan staan en kijk omhoog richting voorruit daar zit hij ff goed kijken het kan zijn dat er een rubber o.i.d. voor zit waar de pijpjes van de kachel zitten.
Gr. Harry
oke ik ga vandaag weer verder zoeken.
Onder de auto staan gaat moeilijk ik zou er onder moeten liggen.
Waar kan ik het koelwater het betse aftappen zodat het systeem leeg is?????
En kan je het koelwater weer gebruiken of zeggen jullie gooi er direct nieuwe in.
Als er nieuwe in moet hoeveel gaat er dan ongeveer in.
14 jaar
Ik zet klemmen op de slangen zodat enkel de kachelradiateur gevuld moet worden, en leg wat kranten cq doeken in de auto dan hou je het droog.
Gr. Harry
Wat voor klemmen als ik het vragen mag.
14 jaar
Klemmen waar je de slangen mee dicht zet, het zijn een soort tangen van kunstof.
Gr. Harry
Joehoe ik heb de schroeven gevonden. Deze los gedraaid en alles er uit gehaald.
De warmtewisselaar was niet lek alleen de O-rinngen.
Deze gehaald samen met een interieurfilter en twee liter koelwater.
Nieuwe O-ringen geplaatst radiator er weer in.
Auto gestart en warm laten draaien af en toe koelwater bijgevuld en was ongeveer 1 liter kwijt.
Toen de auto goed warm was weer gekeken of ie lekte maar nee alles was gelukkig dicht.
Nu de auto weer helemaal afbouwen en klaar is keessie.
Al met al een paar euro gekost maar weer genoeg verdient dacht ik.
bedank allemaal voor jullie hulp.
gr Martin
14 jaar
Super opgelost
Gr. Harry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar