I.
Probleem: als de auto uit is dan loopt er in rust ca. 430 mA. (Enige tijd terug had ik hierover een bericht geplaatst maar dat blijkt nu verdwenen) .E.e.a. betekent dat de acci na een paar dagen stil staan leeg is. Met dank aan diverse gebruikers van deze site ben ik opnieuw en nu goed gaan meten. Blijkt dat als ik zekering nr. 27 eruit trek het over is. Deze is volgens het instructieboekje voor de compressor van de automatische niveauregeling. (k wist niet eens dat die er op zat.)
1. Wat kan de oorzaak zijn.
2. Kan ik de zekering er ongetraft uittrekken en dan gewoon doorrijden?
II. De auto verbruikt ineens koelvloeistof, en volgens mij ruik ik t ook bij uitstappen na een wat langere rit. De motor wordt ook warmer dan eerst. Toen t laatst 30 graden was ging die op de snelweg richting 100 graden tenzijn ik niet harder dan 120 reed. Als ik de airco uitzetten scheelde dat 5 graden.
1. waaar ligt dit aan? Kopppakking lek? Is dat veel werk om dat te repararen, wie kan dat goed?
2. is t misschien de recirculatieklep?
3. waarom ruik ik het? zit er ergens een lek?
Gaarne jullie reactie. Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koelwaterlekkage is waarschijnlijk bij de v6 bij de afdekking van de oliekoeler...onder het inlaatspruitstuk tussen de beide cilinderkoppen.
je oude posting staat er nog steeds hoor...
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
groeten problemcar team
als je de wagen wegzet en deze zekering er uit haalt...is het probleem dan ook echt weg? overigens is het niet verstandig om deze zekering er uit te laten tijdens rijden.....
controleer ook eens of het er wel op zit. dit is te zien aan de achterschokbrekers..als er een luchtzak aan zit en een slangetje zit het er inderdaad op.
Bedankt voor je snelle reactie.
V.w.b. de nivo regeling zal ik dat slangetje nog even checken. Ik zag wel onder de auto achter de rechterkoplamp een compressor achtig ding hangen. Kan dat?
NOg even een paar vragen:
1. wat is t probleem van rijden zonder zie zekering?
2. die olie koeler toestand: is dat veel werk? Moet ik hiervoor naar een opel specialist? Hoe lang houdt zo'n V6 t uit op G3? De mijne staat nu op 245000 KM. Hij loopt verder prima. Stationair op gas is alleen niet helemaal iedeaal.
3. Sloop ik niks door zo door te rijden. (tot ik een goed reparatie adres heb gevonden).
Met vriendelijke groet.
21 jaar
O ja, je vroeg of t probleem dan echt weg is als ik die zekering eruit haal, maar daar ziet t wel naar uit, want ik heb de stroommeter tussen de accu en de rest van de auto gehangen. Vreemd vond ik overigens wel dat met zekering erin na uitzetten van de auto de stroom inzakte naar ca 100 mA en daarna optrok naar 450mA. Als ik dan de zekering er uit trok zakte de stroom naar ca 20mA, als ik dan de zekering er weer in deed bleef die stroom ook zo laag. Totdat ik het contactslot weer aangezet had en weer uit.
groet, Guido
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar