M.n Kleppendeksel zit vol met mayonaise ,nadat m,n opeldealer de olie ververst had ,( Eerste garantie beurt ) nu wil ik vol synthetische 5w40 olie er in doen .en kijken of dat dan weg blijf.nu de vraag als de bobine er uit moet , kan ik dan de 2 tork bouten er uit draaien en in die gaten met een lange passende bout , de bobine er uit persen ,ik vraag dit omdat ik niets wil beschadigen.
Bvb dank Wim..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je moet vol synthetisch gebruiken
zal er ook in gezeten hebben
over dat andere staat er genoeg op de site
mvg willem2
Ik wil er ook vol synthetische olie in doen ,dan heb je toch daarna geen last van die gele smeurie,een jaar geen last en nu ververst de dealer de olie en nu heb ik dat.
This helemaal een problem auto ,eenmaal de kopeling al vernieuwt daarna liep de olie uit de olie keering,nogmaals een nieuwe koppeling en nieuwe keering natuurlijk. nieuwe remschijven er op gekregen ,voorwielen uitgelijnd ,en nu rij ik alleen nog met een zoemend geluid, lig aan de banden word er gezegt, nou daar moet ik dan maar mee leven , en m,n stoel zakt elke keer naar beneden , auto heefd 7000 km gereden ......
Waar kan ik die site vinden waar ik de bobine kan los halen ?
Groet Wim
15 jaar
Wim
Rij je toevallig steeds korte stukjes ? hier krijg je n.l ook die 'pindakaas' van aan de dop..
Dan heeft olie vernieuwen nu ook geen nut..
Maar zo te lezen had je het probleem eerst niet of reed je toen wel langere afstanden ?
Gr Stefan
15 jaar
Ja ik rij al jaren korte stukjes ,maar omdat ik altijd zelf vol synthetische olie er in doe had ik er geen last van ,en op de problemcar site werd verteld ,dat je met synth olie geen last van heb van pindakaas ..
Gr wim..
15 jaar
Ik heb in 5 jaar 55000 km gereden, dus korte stukjes.
Altijd vol syntheet gebruikt , 5W40 , nooit problemen gehad zoals boven beschreven.
Bij een jonge auto zoals boven mag dit niet voorkomen.
Ik onderhoud deze auto van mijn vrouw zelf.
Het vermoeden bij mij is dat er minerale olie gebruikt is.
NB: over het andere onderwerp (bougies verwisselen) heb ik pas een stukje geschreven en is ook door andere behandeld.
Zie Dismodule
popey
15 jaar
Waar kan ik die site vinden om m,n bobine los te krijgen ???
Groet wim
15 jaar
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
popey
15 jaar
ok bedankt ,ik ga het proberen
Groet Wim
15 jaar
ok dus vol syntheet gebruiken helpt tegen de mayo
weet iemand ook hoe je de mayo eruit krijgt of gaat dit vanzelf als je
de olie ververst?
15 jaar
frietje erin soppen[quote=n8kruiper]ok dus vol syntheet gebruiken helpt tegen de mayo
weet iemand ook hoe je de mayo eruit krijgt of gaat dit vanzelf als je
de olie ververst?[/quote]
15 jaar
die mayo ligt niet aan de olieviscositeit,en die veeg je toch gewoon met een doek weg
15 jaar
Die mayo veeg je niet zo maar weg.onder de hele deksel zit helemaal vol ,kan je alleen er bij om de kleppendeksel er af te schroeven.
Ben vandaag nog bij de opel dealer geweest, zij zeggen kom wel meer voor,wat ook een probleem is dat alle slangen verstopt zijn die naar de luchtfilter en naar achter gaan. Maak ik wel zorgen om . groet wim.
15 jaar
Ik heb er ook een uit 2007 (1.4) en heb hier ook last van. De opel dealer adviseerde een week lang je motor tot 5000 toeren door te trekken (???)
Dan heb je hier geen last meer van.
Schijnt heel veel bij deze type's voor te komen. Het is net of deze motoren niet warm worden.
15 jaar
Die smurrie is een soort pasta wat vrij komt als je water in olie stopt en het op gaat kloppen wat in feite gebeurt als de olie word rond gepompt.
Het komt door vocht wat condenseert in het blok.
Als de olie niet goed warm gereden word dan zal het vocht samen met kleine deeltjes olie door de carter ontluchting weer in de klepdeksel gaan condenseren.
daardoor krijg je die vieze gore stinkende smurrie aan de klepdeksel en olie vuldop.
Na mijn ervaring helpt andere olie gebruiken ook niet...
Alleen ervoor zorgen dat de motor goed warm is helpt
Groetjes Blazer
En Lunaro (Eric) En heeft het geholpen om je motor tot 5000 toeren rond te trekken ?
Ook heel jammer dat er geen temperatuur meter meer op zit.
Je moet eens weten hoeveel spijt ik heb dat ik die opel gekocht heb.......
Groet Wim.
15 jaar
En dat klopt als een bus met olie.
15 jaar
ik denk dat de motor telkens tot max doortrekken ook niet echt bevorderlijk is..beter is om eens een langer stuk te gaan rijden,zodat de motor goed op temperatuur komt..maar als die sludge zo erg is,zal het waarschijnlijk niet van 1 keer rijden helemaal weg zijn..
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]ik denk dat de motor telkens tot max doortrekken ook niet echt bevorderlijk is..beter is om eens een langer stuk te gaan rijden,zodat de motor goed op temperatuur komt..maar als die sludge zo erg is,zal het waarschijnlijk niet van 1 keer rijden helemaal weg zijn..
Gr Stefan[/quote]
zo is het lekker een stuk gaan rijden zodat die goed heet word en het vocht in de olie verdampt
sludge komt gewoon door korte stukjes.
of goedkope olie maar laten we daar niet van uit gaan
mvg willem2
15 jaar
[quote=kleijn][quote=stefan84]ik denk dat de motor telkens tot max doortrekken ook niet echt bevorderlijk is..beter is om eens een langer stuk te gaan rijden,zodat de motor goed op temperatuur komt..maar als die sludge zo erg is,zal het waarschijnlijk niet van 1 keer rijden helemaal weg zijn..
Gr Stefan[/quote]
zo is het lekker een stuk gaan rijden zodat die goed heet word en het vocht in de olie verdampt
sludge komt gewoon door korte stukjes.
of goedkope olie maar laten we daar niet van uit gaan
mvg willem2[/quote]
Ben het helemaal met Blazer en Kleijn eens.
De oorzaak is langdurig een te lage olietemperatuur waardoor het condenswater niet in staat is, uit de olie te verdampen en via de carterventilatie afgezogen te worden.
Feit is wel, dat de ene motor op dit punt wat gevoeliger is dan de andere.
Andere olie helpt niet, af en toe goed warm rijden wel.
Dit onderwerp is al vele,vele malen behandeld, met dezelfde antwoorden.
15 jaar
[quote=wimanmeijer]En Lunaro (Eric) En heeft het geholpen om je motor tot 5000 toeren rond te trekken ?
Ook heel jammer dat er geen temperatuur meter meer op zit.
Je moet eens weten hoeveel spijt ik heb dat ik die opel gekocht heb.......
Groet Wim.[/quote]
Tuurlijk heb ik dit niet gedaan. Auto's worden tegenwoordig gemaakt om zo zuinig mogelijk mee te rijden. Dus overschakelen bij 2500/3000 toeren.
Ik rij per dag 80 km. dan zou deze toch goed warm moeten worden en toch blijft dit probleem ondanks de 5w/30 volsyntheet die er in zit. Hiervoor had ik een astra 2.0 diesel waar ik per dag dezelfde aantal kilometers mee reed (woon/werk) en kende dit probleem niet. Mijn vrouw heeft een corsa 1.2 (bj.99) met zo'n zelfde type blok
en daar wordt alleen maar kleine stukjes mee gereden maar kent dit probleem niet. Deze motor wordt waarschijnlijk warmer.
groeten, Eric
15 jaar
Thermostaat controleren ?
15 jaar
oke jij je zin koppakking er uit
15 jaar
[quote=kleijn]oke jij je zin koppakking er uit[/quote]
Tja, dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
Als met die 80 km per dag bedoeld wordt 40 km heen en 40 km terug, dan moet de olie denk ik warm genoeg worden om sludge te voorkomen.
15 jaar
majo zit natuurlijk overal .
en 40 heen 40 terug zijn maar korte stukjes
ik zou gewoon eens een flink stuk gaan rijden
het word weer mooier weer minder vocht
scheelt allemaal en als je naar die flinke rit
een halve liter olie bij moet vullen
ook geen probleem
dat was het water wat er uit verdampt is
mooi verhaal en het laatste wat ik er over kwijt wil .
mvg willem2
15 jaar
Schuim of Mayonaise aan je oliedop is niet erg. Komt voor van korte afstanden te rijden.
Op m,n oliedop vind ik niet erg ,maaaar m,n hele kleppendeksel zit onder en m,n ontluchtings slangen die naar m,n carburator gaan zijn helemaal verstopt, Is dat niet erg dan ????
15 jaar
Natuurlijk is dat niet goed, goed schoonmaken en als je korte stukjes blijft rijden vaker olie (volsyntheet) wisselen. Alles is nu al een keer beschreven maar in mijn optiek is 40 km niet kort, de motor moet dan echt wel goed warm worden hoor. Ik zou de optie van kapotte thermostaat ook overwegen, heeft dit model ook geen temperatuurmeter in het dash dan? (verkeerde bezuiniging zeg)
15 jaar
En koelvloeistof niveau blijft gelijk? Dat is de andere weg langs waar het water binnen kan komen...
En ook mij lijkt 40km enkel meer dan voldoende om de condens te laten verdampen...
15 jaar
40km enkele rit lijkt mij ook voldoende om de condens te doen verdwijnen..
en dat is de motor echt wel op temperatuur..
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar