Temp loopt geleidelijk op tot tussen de markeringen 95 & 100°C op het dashboard (nl slechts tot iets boven de 90°C), bij hogere snelheden (vb op snelweg) loopt deze verder op tot bijna in het rood! Ik heb de indruk dat het probleem zich voordoet sinds men onlangs de alternator heeft gereviseerd.(Er doet zich trouwens sindsdien ook bij momenten een rinkelend geluid voor tijdens het accelereren. Ik weet absoluut niet of er een verband mogelijk is!)
De koelvloeistof blijft op peil.
Weet iemand hier raad mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de waterpomp eens.
Hiervan willen de schoepen nog wel eens afbreken.
Heb al eens een paar keer meegemaakt dat deze vooral tijdens de roetmeting bij de APK afbreken.
als de auto koud is starten en stadioneer laten draaien zo dra de radiateur warm begint te worden voellen of hij boven en onder gelijderlijk warm wort als er koude plekken in zitten zit hij verstopt en wort het een nieuwe.
gr tijne
18 jaar
De fan moet ook vastlopen waneer de motor warm word en gekoeld moet worden kan ook een oorzaak zijn was vroeger veel voorkomend probleem bij rekord en dit is net hetzelfde systeem
ja maar als je met 120 rijd moet het nog niet nodig zijn dat hij bij sprinkt dan moet de motor voldoende koelling hebben aan alleen de rij wind.
gr tijne
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar