close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: Olie in koelwater MV6 X30XE

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: X30XE

Ik heb sinds enige tijd olie in het koelwater. Volgens sommige garages komt dit probleem voort uit een lekke koppakking. Deze is nu vervangen, evenals de waterpomp en radiateur omdat deze ernstig vervuild waren door de olie. Het probleem is echter niet verholpen. Hierom ben ik even bij de dealer langs gegaan. Deze zegt dat de oliekoeler lek kan zijn. De oliekoeler zou zich tussen de cylinderkoppen bevinden. Met het vervangen van de koppakkingen zijn we geen oliekoeler tegen gekomen.
Ik heb dus geen idee waar deze oliekoeler zich exact bevind. Kan iemand daar een plaatje van sturen of op een andere wijze duidelijkheid verschaffen.

Geplaatst door

ernst V (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De oliekoeler bevindt zich tussen de 2 banken.
Als je het inlaatspruitstuk demonteerd alsook de injectiemodule ga je een deksel zien waar 2 olieleidingen op aangesloten zijn. haal het deksel en de 2 leidingen weg en je hebt de koeler in je handen.

COX 0
badge

17 jaar

precies zou ik het ook niet weten bij deze motor, maar heel vaak is het huis waar je het motoroliefilter opdraait de oliekoeler.(tussen het filter en het blok)
hier zie je dan ook 2 koelvloeistofslangen aanzitten.

Bij de V6 blokken niet, de filter zit rechtstreeks op de motor (zelfde principe als de X18XE).
aan de filter vertrekken 2 metalen leidingen naar de oliekoeler.
Ik heb er pas eentje moeten herstellen dus dit probleem ken ik nog.

COX 0
badge

17 jaar

typisch ; veel mensen denken aan de cilinderkop als er olie in het water zit ; maar meestal is de warmtewisselaar de dader ;
wel een dure grap en het probleem is nog nie opgelost
ik zou die kosten nie meer doen aan een auto van 96

opc8275 0
badge

17 jaar

Na het vervangen van koppakkingen, distributie, waterpomp en radiateur moet dit het laatste zijn. Achteraf gezien zijn de kosten al flink opgelopen. Het zou pas echt zonde van het geld zijn nu te stoppen. Nog een kleine investering en ik heb weer een goede auto welke nog maar 176000 km gelopen heeft. Volgens mij kan deze auto hierna weer jaren mee. Dus echt spijt heb ik nog niet want het blijft heel plezierig rijden.

ernst V 0

17 jaar

oke elk zijn gedacht
maar er kunnen nog een hoop andere kosten komen .....

opc8275 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.