close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Opel Astra brandstofpomp kapot, NA het uitvoeren van grote beurt

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 Turbo Diesel

Hallo allemaal!

Een probleempje... Afgelopen maandag heb ik mijn auto naar de Opel dealer gebracht om een grote beurt uit te voeren. Na het uitvoeren van de grote beurt is de monteur een proefrit gaan maken en heeft toen geconstateerd dat de brandstofpomp kapot was. Dit is NA de grote beurt opgemerkt. Voorheen nooit geen problemen met de motor of het starten gehad. Dus mijn vraag is; kan de schade aan de brandstofpomp ontstaan zijn tijdens het uitvoeren van de grote beurt??? Bijvoorbeeld doordat de brandstoffilters niet goed ontlucht zijn???

Groetjes!

Geplaatst door

Jorinde (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jorinde,

Wat is er defket aan de pomp ;loopt de motor nog of niet

het kan n.l.zijn dat de vervroeger die in de pomp zit stuk is
Dit kan komen doordat er flink mee door getrokken is (toeren maken) ivm de proefrit en evt APK
Want als je bepaalde rijstijl hebt werkt de vervroeger maar op een bepaald gedeelte en gaat dan vast zitten

dit kan dus de oorzaak zijn

Lucht kan het in principe niet zijn omdat deze soort pompen heel gevoelig zijn voor lucht en dan niet starten
en ze hebben hiervoor ook speciaal gereedschap voor om deze te ontluchten

Gegroet

Zijn er bepaalde defektcode's??

prof 0
badge

17 jaar

Bedankt voor de snelle reactie!

De motor loopt nog wel, maar er kan niet meer met de auto gereden worden. De motor rookte behoorlijk na het rijden van de proefrit door de monteur. Zo is mij verteld. Ik heb er zelf geen verstand van, dus defect-codes ken ik niet.
De gehele brandstofpomp dient vervangen te worden wat neer komt op een reparatie van zo'n 2000 euro....
Al met al een vreemd verhaal lijkt mij, dus ik heb zo mijn twijfels of dat de brandstofpomp al kapot was voordat ik de auto naar de dealer bracht. Voorheen nooit iets vreemds gemerkt aan de motor of aan het brandstofverbruik.
Kan zo'n brandstofpomp spontaan kapot gaan of verslijt deze geleidelijk?

Jorinde 0

17 jaar

hallo,
zijn er bij de grote beurt nog werkzaamheden uitgevoerd?bv distributie
het is wel een ziekte geweest van de brandstofpompen
ga eens naar de garage en vraag eens wat er allemaal van werkzaamheden zijn gebeurd en start de wagen eens om het geluid te horen
en te kijken of de uitlaat rookt
wat is de km stand van de wagen?
gr

davy2038 0
badge

17 jaar

Hoi,

De kilometerstand is 140.000 km.

Gr. Jorinde

Jorinde 0

17 jaar

[quote=Jorinde]Hoi,

De kilometerstand is 140.000 km.

Gr. Jorinde[/quote]
de kilometerstand doet in dit geval niet terzake, voor dat de auto werd aangeboden voor onderhoud waren er immers geen gebreken.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Kan gewoon toeval zijn.
Mijn collega had afgelopen vrijdag ook zoiets met een Vectra.
De auto kwam binnen voor een beurt met APK, verder geen klachten.
Hij pakt de auto en start 'm.
De auto rooktte verschrikkelijk en liep met moeite 20 km/u.
Defectcodes uitgelezen en toen bleek dat de brandstofpomp kapot was.
De auto verder nog nagekeken en er moesten alleen een paar nieuwe remblokken op
Van tevoren heeft de klant helemaal geen problemen gehad!!
Leg dat maar eens uit aan de klant.
Dus de klant zegt; doe alleen de beurt,APK en de remblokken maar en laat de brandstofpomp maar zitten!
Lijkt er dus op dat de klant echt helemaal niets gemerkt heeft want er was gewoon niet mee te rijden.
Het komt dus regelmatig voor dat de brandstofpompen spontaan kapot gaan.
Het kan alleen beter gebeuren voor de beurt dan erna.
Toch een beetje lullig voor de klant.

daninja 0
badge

17 jaar

De auto rooktte verschrikkelijk en liep met moeite 20 km/u. Lijkt er dus op dat de klant echt helemaal niets gemerkt heeft ?

hmmmmm..... ''opmerkelijk'' toevallig schade na roetmeting ?

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Nee, de monteur paktte de auto buiten van de parkeerplaats waar de klant hem s'morgens weggezet had.
Nadat hij 'm voor de eerste keer startte rookte hij al.
Een collega zag hem wegrijden en heel de straat was dicht van de rook.

Gevalletje na de roetmeting hebben wij ook wel eens meegemaakt.

daninja 0
badge

17 jaar

Gevalletje na de roetmeting hebben wij ook wel eens meegemaakt.

quote

hier wordt je als garage zijnde minder vrolijk van...... destemeer ze je aansprakelijk kunnen stellen.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

paul paul paul ,

dit kan perfect ; als het een rustige chaufeur is , en er rijdt dan iemand mee door om de roet te testen , dan kan de pomp in sommige gevallen kapot gaan , en daar is niemand verantwoordelijk voor ; tis wel moeilijk uit te leggen aan de klant , maar tis zo ;
en euh , stel je voor : je gaat naar de dokter , die onderzoekt je volledig en zegt : alles ok , en je valt de volgende dag dood , dan kan de dokter toch ook nie aansprakelijk zijn hé !
sommige dingen gebeuren nu eenmaal , en ja soms is dit toevallig ;

opc8275 0
badge

17 jaar

opc, hier in nederland is het toch iets anders geregeld.

een APK-keuringstation heeft de verplichting een eventuele roetmeting in het kader van de APK uit te voeren. daartoe kan het keuringsstation de aanvrager van de keuring een verklaring laten tekenen omtrent uitsluiting van aansprakelijkheid. als de aanvrager niet bereid is deze verklaring te ondertekenen blijft de verplichting tot keuren toch bestaan!
degene die de keuring uitvoert kan het risico zo klein mogelijk maken door zich goed te oriënteren over de onderhoudstoestand van de motor. en zonodig, in overleg met de aanvrager van de keuring, maatregelen nemen. Mochten er in dit traject aanwijsbare fouten door een Apk-keuringstation zijn gemaakt dan kan de klant de keuringsinstantie hiervoor aansprakelijk stellen.

in het geval van een gereviseerde dieselmotor die minder dan 5000 km heeft gelopen bestaat de mogelijkheid om bij de RDW de complete APK-keuring te laten uitvoeren zonder roetmeting. de voertuigeigenaar moet wel bij de RDW aantonen dat de motor onlangs is gereviseerd.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ik heb in belgie zo verschillende zaken gehad , en nooit is het keuringsstation aansprakelijk gesteld !! wat ook logisch is ; stel dat je met een motor gaat waar een tik in zit , en de keuring blaast hem op , dan zou het toch zot zijn dat de keuringsstation de kosten zouden betalen hé
trouwens dit is hier geen juridische site

opc8275 0
badge

17 jaar

Dit is een site waar mensen elkaar van informatie kunnen voorzien, OPC.
Juridische informatie is OOK informatie.

Wat deze site NIET is, is een site om niet relevante "ervaringen" en loze, inhoudloze kreten te lanceren.

Uiteraard weten wij NIET hoe het wetstelsel in Belgie in elkaar zit, maar het simpele feit dat JIJ nog nooit iets hebt meegemaakt, zegt absoluut NIET dat iets onmogelijk is...

Trust me, i've been there, more than once....

Op z'n Bels: Allei Sulle, ietwat minder Zottenspraak siert uwen mond......!

Santa 0

17 jaar

Ennuh, OPC, WIE GAAT ER NOU EEN ROETMETING DOEN MET EEN MOTOR WAAR EEN TIK IN ZIT??

Werk jij bij een dealer of bij een gokhal??

Santa 0

17 jaar

hohoho , santa fe , je moet je zo nie opwinden ;

raar dat de wetten in holland anders zouden zijn dan in belgie , maar ja , bij jullie zijn er nog meer rare dingen

opc8275 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.