Dag Allemaal,
Probleem:
Mijn Opel Astra G van 2002 met een Y17DT motor start niet meer. De start motor draait, de motor draait maar hij slaagt niet aan.
Verhaal:
Ondertussen al 4 weken geleden wil ik 's avonds naar huis vertrekken. Ik stap in mijn auto en doe de mijn gebruikelijke routine, deur dicht, pook in neutraal koppeling indrukken, en draai aan mijn sleutel. De motor gaat zeer kort (1 keer ongeveer) rond en had de kans niet om aan te slaan, mijn sleutel nog altijd in de uiterste stand om de startmotor te bedienen.
Vanaf hier wist ik dat er iets mis was. Ik draai mijn sleutel terug naar de eerste stand om nogmaals te proberen maar toen ik hem terug naar de uiterste stand wou zetten voelde ik geen weerstand in het slot, ik kon hem gewoon in de uiterste stand zetten zonder dat hem terug veerde. Toen ik hem achter liet zag ik bij het sluiten van de deur (sleutel in mijn hand) dat de dashboard lampjes nog steeds branden (olie, batterij, etc. ). Hierdoor is mijn batterij op een paar dagen tijd vermoedelijk leeg gelopen. Batterij is kapot gegaan.
Ik nam het contact slot er uit en en zag dat het 'steeltje' afgebroken was, er zat dus nog een klein stukje in mijn stuur dat ik er tamelijk makkelijk heb uitgekregen. Vervolgens ben ik naar een auto sloop gegaan en heb ik een ander contactslot + sleutels + codeer module gevonden en geïnstalleerd.
Omdat mijn batterij plat was had ik met mijn start kabels de auto proberen te starten. Het contactslot werkte terug normaal, het voelde als ervoor en lampjes gingen uit wanneer ik de sleutel er uit trok. Wanneer ik de motor probeerde te starten ging hij maar 1 keer of anderhalve keer rond met de startmotor en startkabels. Vermoedelijk door platte batterij en slechte startkabels omdat ik op een dag de startkabels van het werk kon lenen en mijn nonkel zijn Mercedes C200 mocht lenen. Toen ik de goede startkabels aansloot met mijn nonkel zijn auto ging de motor wel rond en sloeg hij aan.
Dit moment van vreugde was helaas niet van lange duur. Ik liet de koppeling los en het contactslot terug naar zijn vorige stand vallen (start motor niet bediend) en toen viel de motor stil. Ik vermoed dat het toeval is dat de motor stil viel toen ik de koppeling en de sleutel los liet omdat zodra ik hem hoorde startte alles los liet en hij stil viel. Zeer snel dus.
De huidige stand van zaken:
Als ik hem nu met een goede auto en goede startkabels aansluit gaat hij rond met de startmotor, motor zelf gaat rond maar slaagt niet aan. Ook niet zoals hij bij de eerste poging deed.
Hulp wordt zeer hard geapprecieerd!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je hem al uit laten lezen? Niet aanslaan kan erg veel redenen hebben, zeker als er al het een en ander vervangen is.
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Moet het nieuwe slot met de sleutel niet op nieuw ingelezen worden?
8 jaar
Van de oude sleutel het chipje van de sleutel overzetten in de sleutel van de sloop en de OUDE styartonderbrekerelectronica die om het contactslot zat er op laten.
Anders moet de sleutels opnieuw geprogrameerd worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar