hebben een probleem met een astra 2.0 gsi bwj 1999
auto had 78000 km gelopen maar verbruikte veel olie liep verder goed
hebben de cylinderkop laten reviseren waarbij 8 klepgeleiders zijn vervangen en alles opnieuw ingeslepen gevlakt en nieuwe kleprubbers
direct ook verstuivers ultrasoon gereinigd en grote beurt ( bougies brandsof en luchtfilter ) vervangen
nu loopt de aut o als een zonnetje en olieverbruik is weg.
alleen start hij regelmatig zowel warm als koud slecht je moet wat langer doorstarten en dan loopt hij enkele seconden niet op alle 4 de cylinders.
kompressie gemeten was goed verstuivers nog eens laten testen ook goed.
uit laten lezen bij de dealer storingscode 111 welke daar niet bekent was en ook niet te wissen was.
eigenaar word hier dus echt kriebelig van en is ten einde raad ik weet het ook niet meer.
opel monteur meende te krappe klepgeleiders waardoor kleppen af en toe niet goed sluiten.
maakt af en toe met starten wel een geluid net of de distributiesnaar gesprongen is .
wie weet er een oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat geluid wijst er op dat (waarschijnlijk) een paar kleppen open blijven staan.
Misschien toch te krappe geleiders?
Je kan een dunnere olie proberen, die wat minder "kleeft", bv 5W30
mvg,
Hans.
P0111 is inlaat-lucht-temperatuur-sensor, zit in de LMM.
eem GSi uit 1999???
Ik heb nu effe een vraag: Astra-F of astra-G en gelijk de motorcode erbij (X20XEV??)
Willem
klopt motorcode x20xev astra G
15 jaar
Zef gebouwde GSi dan??, de GSi uitvoering is namelijk nooit geleverd in de astra-G. Deze is alleen in de OPC uitvoering geweest met de X20XER 160pk 2liter motor en Z20LEt 195pk @liter turbo motor.
======================================================================
Probeer eens een goede massa aan de LMM te maken
Willem
hoi willem weet jij welke van de 4 massa is ik heb geen schema bij de hand
schijnt toch een gewone astra G te zijn 2.0 club x20 xev motor
15 jaar
Bruine draad.
Willem
inmiddels andere lmm geprobeerd nieuwe koelvloeistoftemp. sensor met stekker schijnt een modificatie te zijn
geplaatst maar het probleem blijft
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar