Hallo,
Ik ben bezig met een opel Corsa uit 1996. Nu is de themostaat stuk! Motor wordt langzaam warm en radiateur wordt gelijk warm als de motor gestart is. In de file loopt de temp. op tot 95 graden en dan slaat de ventilator aan.
Nu heb ik in meerdere topics gelezen dat de themostaat achter de distributie riem zit. Moet dit er allemaal af? Sommige kunnen het zonder het allemaal te demonteren. Het ziet er allemaal erg krap uit.
De distributie riem is vorig jaar vervangen en er is maar 4000 km mee gereden. Incl waterpomp. Kan ik de riem weer hergebruiken?
Ook heb ik gelezen dat je loctite kunt gebruiken om het plaatsen wat makkelijker te maken. Is dit verstandig?
Verder als de motor op toeren komt (2000+) hoor ik het water stromen in het interieur. Net alsof er lucht in de kachel radiateur zit! Kan ik het systeem ontluchten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moet er allemaal af. Voor een monteur is dit met een klein half uurtje gepiept.
Riem kan rustig hergebruikt worden. Geen probleem. Locktide is nergens voor nodig.
Het koelsysteem moet na het vervangen van de thermostaat toch weer ontlucht worden.
Dit doe je door de temperatuurzender achter de dynamo BOVEN op het inlaatspruitstuk er uit te draaien en met het vullen wachten totdat daar de vloeistof weer er uit komt.
Er zijn er meer met deze klachten. Zie:
http://81.26.209.49/~problemcar/viewtopi...
Gr.
Oke bedankt! Dan weet ik wat ik moet doen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar