close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Rekord: Vraag voor automaat-techneuten.

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0S

Wie heeft er een verklaring voor het volgende: automaat schakelt perfect, niets aan de hand. Auto heeft ook pas 55000 km. gelopen. Tot 100 km/u is er niets aan de hand en blijft de bak aan alle kanten kurkdroog.Ook al rijdt je langere tijd. Echter, boven de 100 is het alsof de atf-olie er uit wordt "geperst". En flink ook, want de bodemplaat hangt ook vol.
De O-ring van de vulpijp is al vervangen.
Het oliepeil staat met stat.draaiende motor net 2-3 mm boven het Max-peil. Maar zou dat nou al teveel zijn?

Geplaatst door

Averdonk (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Olie peilen bij bedrijfswarme ,stationair draaiende motor , met keuze hendel in de stand P of N en met aangetrokken handrem.
Vermijd beslist het vullen tot boven de bovenste merkstreep.

mvg,
Hans.

Hans4040 1205
badge vip badge

18 jaar

Controleer of de oliekoeler en de ontluchting van de automaat niet gedeeltelijk verstopt zitten.
Als een van de twee van toepassing is, ontstaat bovengenoemd beeld.
Rein

Rein9365 0

18 jaar

Heb hetzelfde tegengekomen met een Ascona C van 1982.
De ontluchtingslang zat met een kabelbinder vast tegen een kachelslang getrokken.
Los gemaakt en anders gelegd. Daarna geen probleem meer.
John

jojonopel 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Rekord of stel zelf een nieuwe vraag.