👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Nu onze 2.0s motor klaar is en goed draait even een kennis aan het helpen met zijn bedford met ook 2.0s motor.
Daarbij tegen de volgende vraag aangelopen: op het kleppendeksel zitten bovenop twee aansluitingen voor rubber slangen. De dikste gaat naar het luchtfilter, en is voor afzuiging caterdampen neem ik aan. Ook zit er nog een dunne rubberslang die op het inlaatspruitstuk aangesloten is. Gewoon een simpele rubber slang zonder terugslag klep oid. Ik begrijp dat via deze rubber slang er een vacuum ontstaat onder het kleppendeksel.
Daarboven zit in het inlaatspruitstuk de aansluiting voor de rembekrachtiger.
Waarvoor is de aansluiting van de dunne rubberslang? Is het noodzakelijk dat die aangesloten is, en waarom. Wat doet die slang?
Kortom, de reden dat die slang er is en aangesloten zou moeten zijn.
Ik kan er verder niets over vinden, vandaar de (misschien wel hele domme)vraag aan jullie.
Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goeie vraag. Nooit bij stilgestaan.
Het is wel zo dat deze aansluiting bij het inlaatspruitstuk is voorzien van 'n kalibratie zodat niet het volle vacuum er op staat.
Soms werden die kalibraties er uit geboord om daar dan de vacuumslang van de lpg-verdamper op aan te sluiten.
Misschien om de carterdampen af te zuigen bij lage toerentallen ? Het voordeel zou dan moeten zijn dat het luchtfilter niet - of in ieder geval minder snel - vet wordt of vervuilt.
Wie betere ideen heeft mag het zeggen.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Rekord of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar