Heb vorige week een 308 1.6 VTi bouwjaar jan 2011 met 120 pk met 151700 km op de klok gekocht bij handelaar. Het onderhoudsboekje vind ik erg verwarrend ivm welk onderhoud bij welke km stand moet worden uitgevoerd. Dit omdat alle types en uitvoeringen door elkaar heen worden vermeld.
Hoe kom ik er achter of er een distributieriem of -ketting gemonteerd zit en bij welke km stand moet worden vervangen. (Meldcode 0717) De verkoper zegt ketting, maar zei ook dat de turbo was vervangen onder garantie, maar er zit toch helemaal geen turbo op??? Vertrouw het niet helemaal omdat er ook geen reparatieset (autokrik, wielsleutel en/of compressor) achter in de bak ligt. Zeker geen reservewiel, maar dat is blijkbaar normaal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft een Distributie ketting ,
en geen Turbo ...
Dank je wel voor je reactie. Hier kan ik wat mee ! Ik wil nl. een Citroen DS3 met 1.6 VTi motor kopen.
1 jaar
Als het allemaal zo onduidelijk is zou ik de auto naar een echte garage brengen om in ieder geval de staat van de auto laten controleren , wat er aan ernstige gebreken te voorschijn komt op het bordje van de verkoper leggen , ik neem aan dat je garantie hebt.
Ik rijd er nog steeds mee en ben er net mee terug uit Spanje, Malaga. Inmiddels 234.000km op de klok. Geen centje pijn en nooit problemen of storingen. Geen lagers, koppeling, oid. Altijd bij dealer in onderhoud. Voor vertrek Spanje een extra beurtje en bleek er een bobine stuk. Tijdens proefrit nog een. Dat was alles. Alleen sinds vorig jaar wat olieverbruik 1 liter op 1000 km. Zo'n blikje afdichting in de olie erbij en na 6000km geen verlies. Super auto!
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar