Peugeot 205: 205 1.4i XS 1990 wil niet starten

Bouwjaar: 1990

Mijn auto wil niet starten. Startmotor draait normaal.
Bobine, module uitgewisseld en geen verandering.

Ik denk nu dat het de pick-up in het ontstekingshuis is. Zou dit kunnen?
Is deze makkelijk te vervangen, is het huis deelbaar?

Alvast bedankt

Caspar

caspar205

Geplaatst door caspar205 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

zou inderdaad de pickup kunnen zijn krijg je wel spanning op je bobine?

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

neej, is je startmotor, tenminste als ie van valeo is. Deze hebben de koolborstels aan de kopse kant van de rotor. de groeven lopen dicht waardoor de startstroom abnormaal hoog wordt. (dit is eigenlijk kortsluiting) Hierdoor duikt de spanning onder de 10 volt en flipt de computer en de onsteking.
Waarschijnlijk als je hem aanduwt loopt de auto binnen een meter.
En de grap van deze klacht is dat de startmotor gewoon blijft draaien.....

Startmotor is te demonteren, popnagels moet je uitboren. Denk er om, het bakkelieten huis waar de borstels inzitten breekt makkelijk.

succes

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Kijk, loop toch al wat jaartjes mee, maar deze had ik nog niet gehoord.

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

toevallig met een auto van me vrouw meegemaakt, toendertijd geen tijd om zelf te repareren (terwijl ik normaal alles zelf do), dus zet hem even bij de garage (dealer) neer. Klanten hebben de hele ontsteking vervangen en waren zover dat de inspuitcomputer het moet zijn.

Ik van beroerdigheid dat ding daar weggehaald (dikke rekening toe en probleem niet weg) en promt niet starten. Kwaad en geef die auto een duw van een hellingkje af, stamp hem in de 2e versnelling en hij liep direct. Thuis nog een paar keer geprobeerd, direct lopen... Op de startmotor dus niets doen he. toen hele bedrading en massa nagekeken, niets. Kom ik bij een startmotorboer met de starter, die gozer daar lachen, daar krijg ik er 3 per dag van. Zitten in renault clio, peu 205 en citroen ax...... Is echte franse rotzooi.

Gaf me de tip geen nieuwe te kopen maar hem te opereren en de groeven uit te krabben. 2 nieuwe borstels er in en probleem weg, opgelost.

caspar205 (0), 19 jaar geleden

Ik heb het opgelost. Na wat meten met een vriend toch maar de bobine en ontst.module vervangen. Starten, lopen!!
Dus dat is opgelost.

Maar nu heb ik een andere vraag.
Hij loopt niet regelmatig en hoog stationair.
Stappenmotor werkt wel, maar lijkt ofdat hij niet verder terug wil. Reageerd ook redelijk traag naar mijn mening.
Zou dit een temp. switch kunnen zijn?
Zo ja, welke is het. Er zitten bij het ontstekings huis 2 en bovenaan bij de dikke waterslang.
Ik heb naar mijn mening geen vacuumlek.

Gr.

Caspar

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Met warme motor de poolklem er even af, om het motormanagement te resetten.

caspar205 (0), 19 jaar geleden

Hoe lang moet ik die pool eraf laten om hem te resetten Oldtimer?

GR.

Caspar

John5711 (0) PRO, 19 jaar geleden

een paar minuten is genoeg.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

20 seconden is al genoeg, het gaat nl om de basisinstelling van het stationaire regelmotortje.Dat is vastgelegt in het programma bij, motor op bedrijfstemperatuur(na inslaan van de koelventilator).

caspar205 (0), 19 jaar geleden

@Oldtimer, Ik heb de poolklem los gemaakt. Het maakt geen verschil. Hij gaat vrolijk terug naar de 1500/1900 rpm.
Hij loopt ook niet regelmatig.
Heeft iemand misschien een goede foto van het blok rond het injectorhuis. Dan kan ik zien of allen slangen erop zitten en goed zitten.

Gr.

Caspar

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.