Hallo,
Ik heb een peugeot 206 1.4Hdi uit 03-2005 11 maanden in mijn bezit en kocht met 70.000km, staat nu op 120.000km
Auto heeft nog tot 28 maart 2009 een leeuwekeur garantie bij de dealer.
6 Weekjes terug begon de auto raar te doen, het speelt zich vernomelijk af
en de 3e, 4e en 5e versnelling
Zodra ik van de 2e versnelling naar de 3e gaat en zo rond de 2000tpm het gas pedaal naar beneden drukte schoot het toerental
ineens tot net over de 3000tpm en zakte vervolgens weer terug naar +/- 2500tpm.
De auto maakte hierbij GEEN snelheid, dat gebeurde pas weer nadat het toerental terug gezakt was.
Dit zelfde deed hij ook in de 4e en 5e versnelling rond de zelfde toerentallen, ook hoorde en voelde ik een trilling onstaan.
Het rare was dat het niet constant gebeurde. . . ene keer wel en dan weer niet
Ik ben 2 dagen daarna naar de dealer gegaan, op dat moment gaf de auto geen kick! en werkte het perfect. . . (heb ik weer)
Monteur heeft er in gereden maar merkte niks. . .
Conclusie van monteur: Waarschijnlijk door de extreme kou de automatische verstelling vast gezeten.
Tot en met nu heb ik daarna weinig last gehad en ben ruim 8000km verder. Heel af en toe bij flink optrekken vanuit stilstand
voelde en hoorde ik de zelfde trilling bij het overgaan in de 2e versnelling, maar goed het zal wel dacht ik.
Dan Vandaag: kreeg ik ineens de zelfde kuren als hier boven uitgelegt, ong 200km later
was het probleem weer weg. . . ik wil morgen naar de dealer gaan, maar als de auto het dan weer
normaal doed heb ik ook geen poot om op te staan maar me garantie verloopt wel binnen 4 weken. . .
Iemand enig idee?
Thanks!
Jeremy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De garantie verloopt niet indien het probleem schriftelijk en binnen het garantietermijn is voorgelegd.
Gr. paul
bekend verhaal. dit hebben wij ook gehad bij onze vorige 206 1.4 hdi uit 2003. ook precies hetzelfde (soms slipt de koppeling door en soms is het probleem ook helemaal weg)
bij ons is uiteindelijk de koppeling vervangen onder de leeuwekeur garantie.
heb al verschillende keren gahad dat katalysator de boosdoener was, demonteer deze maar is en je zal merken dat het katalytisch gedeelte loshangt in de katalysator pot. Vermits dit loshangt worden de uitlaatgassen tegengehouden en dan weer aan een bepaald toerental losgelaten door genoeg uitlaatgasdruk te hebben.
Dit heeft dezelfede symptonen als een slippende koppeling.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar