goedemorgen mede collega's,
ik heb hier een 206 dw8 staan die niet aanslaat.had 2 storingen in de BSI namelijk verbinding electronische eenheid motor/bsi en sleutel niet ingeleerd.Als eerste sleutels nieuw ingeleerd maar storing bleef.Was een peugeot info van bekend,de BSI moest vervangen worden.Dit is gedaan maar geen resultaat.Naar aanleiding van de 1e storing de kabelboom gecontroleerd van BSI naar motor ECM maar alle kabels zijn goed,ook geen half doorgeschuurde kabels tegengekomen zoals ik al eerder ben tegengekomen onder de luchtfilter.Verder gaan zoeken,dubbelrelais onder motor ECM de behuizing gebroken.Gelukkig ene op voorraad liggen,deze gemonteerd en storing weg!Starten maar geen resultaat.Motor ECM voorzien van een update (je weet maar nooit) maar ook geen resultaat.Opeens gistermiddag een storing in de motor ECM (electronische eenheid interne storing) maar deze is vanmorgen vanzelf weer weg!?Motor start nog niet,komt ook geen brandstof uit de leidingen,toerentalsensor op de versnellingsbak geeft signaal af,ook voor zekerheid gewisseld maar niks,gloeit ook voor.Ben aan het twijfelen over de klepspeling maar dan zou er diesel uit de leidingen moeten komen.Iemand misschien nog een tip wat het kan zijn,ben aan het denken om de ECM op te sturen naar AC tronics.
Alvast bedankt voor de moeite,
Mvgr,
Patrick de Vries
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je geen brandstof krijgt, gaat of de stopklep in de pomp niet open of de nokkenas in de brandstofpomp is gebroken m.i.
[quote=harry4203]als je geen brandstof krijgt, gaat of de stopklep in de pomp niet open of de nokkenas in de brandstofpomp is gebroken m.i.[/quote]
Ze hebben met de klant gebeld,was niet al te blij dat de auto het nog niet deed.Ik krijg signaal/spanning/massa op de brandstofpomp/stopklep maar hier zit een transpondermodule tussen dus waarschhijnlijk is dit de boosdoener,dit ga ik morgen bekijken.Altijd leuk als je dit soort 'projecten' krijgt in de vakantie en alle collega's op vakantie zijn.... :-) Maar de as van de brandstofpomp kijk ik inderdaad eerst na,daar had ik nog niet aan gedacht.Collega van me had het laatst idd met een Opel Vivaro dat die as over was.Thanks voor de tip!
Het probleem zat hem in de stopklep/transponder,deze werdt niet vrijgegeven door de motor ecu.weer af en toe de storing electronische eenheid interne storing erin.Aangezien er al wat uurtjes in zaten heb ik de transponder stopklep vervangen door een conventionele stopklep met 12v aansturing.Is wel niet volgens het boekje maar hij rijdt weer!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar