Lees veel over mankementen bij de 307. En dat diesels niet zo zuinig zijn. Hoe zijn de ervaringen op gas?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan wordt het tijd dat je naar een andere bron van informatie gaat want de diesel zijn goed tot prima, en gas moet je opkoken.
het hadden mijn woorden kunnen zijn
Ik ga er maar vanuit dat deze twee opmerkingen over lpg niet serieus zijn. Misschien kan Hakeem wel een betrouwbaar advies geven over lpg.
19 jaar
Onlangs werden de monteurs van Peugeot dealers getrained bij Teleflex GFI. Tijdens die training werd door veel monteurs verteld hoeveel problemen ze hadden met de HDI's. En wees nou es eerlijk dieselliefhebbers, gebruiksvoorwerpen gaan toch allemaal kapot. Bij die idioot hoge drukken in de dieselsystemen kan het toch niet anders dan kapot.
Wat betreft Peugeots en gas kan ik je melden dat tegenwoordig Peugeots motorisch uitstekend geschikt zijn voor het gebruik met autogas. Als er al storingen zijn, zijn die te wijten aan ondeugdelijk inbouw veelal door de Peugeot dealer zelf. De opmerking als "op gas moet je koken" gemaakt door vakbroeders duidt meestal op onkunde en onwetendheid van hun zijde.
Sorry Hakeem???onkunde en onwetendheid???Of ervaringen!!!!
gas is voor de camping!!!
niet om op te rijden.
Onkunde, ontwetendheid, ervaring en desinteresse, geen het maar een naam. Waarom zou je je wel willen interesseren voor benzine en diesel en niet voor autogas. Als je automonteur bent schrik je nergens voor terug. Opmerkingen zoals hierboven getuigen van weinig professionalisme.
tuurlijk! wil een motor draaien op LPG!( als je de motor maar voor de gek weet te houden d.m.v ( electronica )en deze nog steeds denkt dat hij op benzine draait...
is tevens niet ontwikkeld voor lpg! ( we monteren wel! maar op goed geluk ) we zien wel denken we vaak...
lpg! is niet interessant meer.. veel te veel omslachtigheid! ook de pomp prijzen lpg.. liegen er niet om!
kortom... het zou wel eens een waardeloze brandstof in de toekomst kunnen worden en daar zijn ze al aardig naar opweg!
TOCH!!
advies! lekker dieselen ( zeker veiliger )( zuiniger )( behoud kofferruimte ) kortom veel voordeel, verdient in één klap!
paul,
Jongens hier Willem die alles heeft uitgeprobeerd.
Benzine Duur toen op gas Ook duur geworden,zeker met hogere wegen belasting.
Toen op diesel perfect zuinig maar weer hogere brandstof prijzen ook weer duur.
Nu de grootste onzin milieu normen onbetaalbaar.
Alles zo zuinig afgesteld dat je bijna niet meer kan rijden zonder storingen.
Benzine rijd gewoon met horten en stoten!
Gas is bijna niet meer mee terijden alles afgeknepen.
En diesel zo verschrikkelijk belast hartstikke duur.
Maar door alle ingrepen op uitstoot met electronika je niet meer van zorgeloos rijden kan spreken, zonder storingen?
Dank zij deze regering en europese ellende.
En lijkt wel op monteurtje pesten met alle electronika.
Wat nu wel en wat nu niet wie weet dat nog?????????????
Het is net een snelweg met verkeersdrempels, daar komen vroeg of laat ermstigge problemen van.
Dan heb ik het over de gezondheid en storingen met de auto.
Ik heb het zo wel gehad zie maar doe er wat mee!
gr Willem.
19 jaar
En ik maar denken dat problemcar bedoelt is voor technisch advies en dat autoweek meer voor oeverloze discussies over lpg/benzine/diesel is???? Jongens laten we het bij feiten en technische informatie houden en de meningen voor bij de borrel.
19 jaar
Even zonder dollen, Rob v/d Woning, de huidige L.P.G. instalatie's van Teleflex GFI, A.G. dus, zijn eigenlijk prima en voldoen ook goed in de 307 alleen,,, de manier waarop je de diesels bij je vraagstelling betrekt roept enige onduidelijkheid en daarmee een iets agresieve reactie op bij vele zéér tevreden Peugeot HDI rijders.
Hakeem,Dat er bij Teleflex iets negatief over de HDI wordt gesproken, is niet meer dan een teken dat de gespreksleider zijn werk goed doet, namelijk er voor zorgen dat"wiens brood men eet wiens taal men spreekt".Verder ga ik met jou geen discussie aan over LPG want ik weet dat jij er zonder twijfel veel meer van weet dan ik en ik hoop in de toekomst nog eens via dit medium gebruik van jou expertise te kunnen maken .
Ooo maar dat mag je altijd.
@ 406 rijder!
op problemcar kun je met al je vragen ( voertuigen ) terecht!
de vraag was dan ook of een peugeot 307 op lpg door het leven kan gaan.
daarbij kun je div, antwoorden/meningen verwachten! ook discussies worden niet uit de weg gegaan! met deze info kan de vraagsteller ook wat mee!
om zo tot een beslissing te kunnen komen..
we maken er geen koffie/borrel kransje van!!
paul,
Ik rij dus 30.000 km per jaar. Dit nog zeker ruim 2 jaar. Daarna 23.000 per jaar. Rij nu een Peugeot 307 1.6 benzine. Erg fijne auto, ondanks Franse bouwkwaliteit. Heb er nu 95.000 km opzitten. Verbruik 6,6/6,8 liter per 100 km.
Vraag blijft wat is wijsheid om te doen?
19 jaar
Hallo Rob, wat wil je dan precies ? Dat is me niet duidelijk..
Je huidige auto ombouwen naar LPG, of een nieuwe auto op LPG of diesel, of een gebruikte op LPG of diesel ?
Als je diesel en LPG vergelijkt lijkt me LPG het beste alternatief. Financieel gezien is LPG net wat voordeliger en het geeft veel minder schadelijke uitstoot dan diesel.
P. Kelder: Misschien moet je nog eens kijken bij de "uitleg"pagina. Ben niet vies van discussie maar de discussies over lpg zijn niet de meest zinvolle en intelligente (op gas moet je koken). Persoonlijk vind ik juist problemcar zo goed omdat feitelijke informatie wordt gegeven, iets wat ik in jou "advies" niet heb kunnen ontdekken. Er staan uitsluitend meningen in en geen waarheden in. Als je geen voorstander van LPG bent is dat prima maar kom niet met onzin aanzetten.
Rob, je zou eens kunnen beginnen met uit te rekenen wat voordeliger is (zie ook autogas.nl of gasfx.nl).
Groeten,
406 rijder
19 jaar
@ 406 rijder
als je zelf goed had gekeken! vernam je dat we op de topic particulier aanwezig zijn...
een particulier is vaak geen prof, en zullen de antwoorden,benamingen,denkwijze niet énigzins gelijk zijn dan op de topic's professionals!
het antwoord, (gas is om op te koken) ontstaat door de ervaringen/elende die men eerder heeft ervaren met lpg
ook daar kan ik wel inkomen! er is ook veel elende in de regel met het hele lpg gebeuren!
ervaringen met lpg mogen best uitgewisselt worden! daar is in de vorige topics niks te veel over gezegt! ben ik van mening!
paul,
Paul,kun je even contact opnemen met me aub.
targistile@hotmail.com
19 jaar
De meeste ellende die ik meestal zie met LPG komt doordat er mensen en/of bedrijven aan werken die er niet genoeg verstand van hebben en dat daardoor er vanalles mis gaat helaas.
Een ander probleem dat ik vaak zie is dat of een bedrijf veel van LPG weet (Gasspecialist) of dat het veel van de rest van de auto weet (garagebedrijven en dealers meestal). In het verleden werkte dit goed, toen waren de LPG systemen nog niet zo complex. Bij de huidige generatie LPG systemen (m.n. G3) werkt dit zo echt niet meer, de interactie tussen LPG systeem en auto is zo complex dat dit niet meer uit elkaar te houden is. Hierdoor onstaat er vaak een kastje naar de muur situatie als er iets mis is met het LPG systeem of de auto en het niet duidelijk is waar het probleem exact zit. Dit komt de branche helaas niet ten goede... En dat is erg jammer, want LPG is erg goedkoop en schoonste brandstof om momenteel op te rijden.
Ik ben trouwens wel heel erg blij hier met het forum. Er zitten zowel specialisten op die verstand van LPG hebben en specialisten die verstand van ander zaken verstand hebben, mekaar afmaken hier heeft dus niet veel zin :-)
idd, verstand..
de meeste problemen komen niet alleen door de mens! ook de techniek laat het niet meer toe.. steeds meer electronca, om de auto te doen denken dat deze nog steeds op benzine draait!
ik kan niet begrijpen dat lpg nu nog uit kan! vaak dure install, dure prijzen aan de pomp ( 0,40 ) en nog afgezien van de evt, reparatie's die komen gaan..
hoeveel km, moet je dan wel niet rijden!! om dit terug te verdienen! ( als je het ooit terug verdient,dat moet achteraf gezien nog blijken )
en dan maar zeggen.. lpg is goedkoop rijden! en dan ook nog zeggen.. ze hebben er geen verstand van..
nou!! van REKENEN WEL HOOR
paul,
Volgens mij zit het probleem dan nog bij de mens die niet genoeg van techniek weet. Af en toe heb ik zelfs het idee dat je om problemen op te lossen universiteit gedaan moet hebben.. dat gaat wel erg ver.
Specifieke kennis is er genoeg maar die wordt op de verkeerde manier ingezet. Wat ik zo verschikkelijk jammer vind is dat autofabrikanten niet complete systemen hebben die compleet geintegreerd zijn. Dan heb je die problemen met "voor de gek houden" niet meer.
idd, pieter
het is niet meer bij te sloffen!!
paul,
Jullie lopen echt achter. Met de nieuwste generatie gassystemen wordt geen benzine computer meer voor de gek gehouden. Daar zijn die benzine computers veel te intelligent voor. Volgens GasFX is een gassysteem vanaf 12000 km. per jaar al winstgevend. Maarja als je negatief gestemd bent dan kan ik praten als brugman. vergelijk het met een klant die bij je komt met een storing. Een ander heeft dan al verteld wat het probleem is, wat natuurlijk niet zo is. Ook dan kan je praten als brugman, zo iemand overtuig je nooit meer. Daarbij komt dat een automonteur die weet hoe de moderne benzinesystemen werken, zijn hand niet omdraait voor een gassysteem. De werking is namelijk vrijwel identiek.
hoi,
idd, je hebt wel een beetje gelijk! ik ben idd, nooit meer te porren voor een lpg install, mede door de opkomst van de tdi motoren!
ben je een TDI gewend koop je nooit meer een auto op lpg, de meeste ex lpg rijders kunnen deze mening delen!
en geloof me of niet!! er is op dit moment verschikkelijk veel vraag naar diesel motoren..
dit wordt de markt!!
paul,
Er worden inderdaad veel diesels gekocht momenteel, zeker in België, maar ik denk dat die groei maar tijdelijk is.
Ik denk namelijk dat met die zeer hoge drukken van tegenwoordig, de levensduur van de componenten gaat afnemen, waardoor er zeer dure herstellingen aankomen lang voor de rest van de motor versleten is. En bij nieuwe euro 5 norm in de toekomst gaat dat zeker niet beteren.
19 jaar
Rij zelf op Gas,300.000 km gelopen maar heb vanavond de 3e ruilkop gemonteerd,wordt daar een beetje moe van. We hebben vorige maand een HDI 110 pk ingeruild 250000 km alleen een nieuwe poulie met trillingsdemper gehad en ook nog een keer per ongeluk benzine getankt en 100 km op gereden.geen bijzondere reparatie's verder. DAT VIND IK KWALITEIT.
Op het renault forum al gepost:
Mijn PA rijdt voor het eerst in ongeveer 25 jaar in plaats van auto op LPG een Laguna DCI en is diep ongelukkig (momenteel 200.000km op de klok). Veel duurder in verbruik en veel ellende met deze auto, dit heeft echter niet veel met diesel te maken m.i. Erg veel elektronica problemen en redelijk wat mechanische pech. Zijn vorige auto liep na 400.000km nog perfect, ook op gas. Een Safrane, 2.0 16V met vialle installatie. Altijd perfect gelopen, een keer een defecte LPi pomp, kwaal van de vialle installaties. Dat noem ik ook kwaliteit, jammer dat ie met een kleine botsing tot zijn einde kwam.
Lijkt een maandagmorgen geval. Zijn volgende auto weer een LPG, zolang de regering het niet helemaal gaat verzieken met accijns en wegenbelasting. Hopelijk dat europeese samenwerking hier wat aan doet. Ok het is maar de ervaring van een persoon en is niet representatief voor de hele autobranche.
De toekomst van de diesel lijkt me beperkt, kijk naar Oostenrijk waar ze al niet echt welkom meer zijn, fikse belasting. Het fijnstof probleem is op te lossen door filters, Peugeot heeft hierin een belangrijk en goed voortouw, echter de NOx uitstoot enz. blijft achter op benzine en LPG auto's en ik verwacht dat dit diesel op den duur "de kop" gaat kosten. Erg jammer want algemeen is diesel mooie techniek geworden de laatste jaren, met een flinke reductie van brandstofverbruik en uitstoot.
Als je al voor de derde keer een ruilkop monteert zegt dat meer over de kwaliteit van de kop en het revisiebedrijf dan over LPG. Als je nou es een kop monteert die voor LPG geschikt gemaakt is? Ik heb vele klanten voor onderhoud met auto's op gas en ruim drie ton op de teller en nog nooit de kop los geweest. Niks aparts hoor.
Paul, omdat ik beroepsmatig met LPG te maken heb, heb ik een lichte voorkeur voor LPG. Idd de nieuwe diesels rijden perfect maar de uitstoot van fijnstof gaat ze de das omdoen.
Ik rij met een nissan primera op gas.
Het is een vialle lpi installatie.
Met een ringtank op de plaats van het reservewiel.
Perfecte combinatie.
Ik betaal 12 euro meer wegenbelasting dan op benzine.
ik rij 25000 per jaar.
Een diesel moet wel heel erg zuinig zijn wil die hier tegenop kunnen.
Dit is mijn derde auto op gas.
Ik heb volkswagen en peugeot en nu deze nissan op gas.
Nooit noemenswaardige problemen gehad.
Alleen nooit een dealer laten prutsen aan een gas installatie, want die hebben er geen tot weinig verstand van.
En dan ontstaat vaak ellende.
En krijgt de gasinstallatie onterecht de schuld.
En ik zie verschil met de japanse auto.
De nissan is van zichzelf al een probleemloze auto.
Ik heb daardoor de indruk dat het daardoor beter loopt op deze brandstof.
Nu is de lpi installatie erg nauwkeurig.
De oneffenheden die erop benzine al inzaten worden zelfs feilloos overgenomen.
Ook geen vermogens verlies door inspuiting.
Ik ben geen promotor van welke brandstof dan ook.
Als diesel goedkoop was geweest had ik hier op gereden.
Van de peugeot 405 die ik heb gehad op gas werd gezegd dat het een ramp was op gas.
Hij heeft het altijd perfect gedaan.
De volkswagen kende wat meer problemen, maar deze hadden niet met de gasinstallatie te maken.
Nu vind ik vialle wel een topper, omdat deze zeer compatible is met de auto.
19 jaar
Ik rijd al op LPG sinds de 70-er jaren. Nooit problemen gehad. Alleen een 405 met de eerste generatie G3 installatie. En dat bij 190.000 km. Nu heb ik een 406 met een LPI van Vialle. Rijdt voortreffelijk. Ik heb hem tweedehands, dus de afschrijving was voor de eerste eigenaar. En dat voor maar 20 euro meer houderschapsbelasting per maand. Je rijd zo spotgoedkoop.Ik ben net terug van vakantie met een zware caravan. Geen centje pijn. Ook in Frankrijk begint men er achter te komen dat LPG een prima brandstof is. Hier komen steeds meer LPG pompen. Zelfs in Spanje is men bezig een LPG netwerk op te zetten. Dat gebeurt niet voor niets! Terwijl Nederland zijn voortrekkersrol op LPG gebied aan het verkwanselen is wordt het elders in Europa juist gestimuleerd.
Ik hoop niet dat dit de laatste LPG auto wordt die ik kan aanschaffen omdat, door alle nodeloos negatieve berichten over LPG, de spoeling dun begint te worden.
19 jaar
gas moet je op koken inderdaad!!
de diesels van peugeot zijn prima 307 hdi heb nu mijn 2 de en ook deze is super ik kan het ween want het is een lesauto. wordt de hele dag in gereden en tot nog toe geen motorische klachten en het brandstofverbruik is helemaal niet zo hoog!
19 jaar
Je zult altijd voor en tegenstanders hebben.
Maar ik kijk gewoon wat het goedkooopst is.
je kunt zeggen dat de gasinstallatie duur is in aanschaf.
Maar een diesel is ook duurder dan een benzinewagen in aanschaf.
Als de installatie er al inzit kost het zelfs niks meer.
En kijk is naar de diesel prijs,0.95 eurocent.
Wat zit het nog van de benzineprijs af.
De wegenbelasting is drie keer zo hoog.
Ik rij 25.000 per jaar.
Ik ben ook van mening dat als je boven de 30.000 gaat rijden dat je dan misschien beter naar een diesel kan kijken.
Maar bij mijn kilometrage is gas het goedkoopst.
Ik heb een vialle en die is wel erg bedrijfszeker.
Ik rij 1 op 10,11 een diesel is ook niet zuiniger dan 1 op 17,18.
Waarom word trouwens bij peugeot de gas installatie in nederland achteraf ingebouwd?
In frankrijk worden ze fabrieks af geleverd met gasinstallatie.
En een aangepaste kop.
Waarom worden die autos hier niet zo geleverd.
geen gedoe met naderhand inbouwen, en meer afgestemd op de auto.
En de volledige garantie.
Zal wel belasting technisch zijn.
19 jaar
Veel motoren hebben een probleem met lpg. De huidige lpg systemen zijn niet meer in te regelen. Het co gehalte staat al vast na de fabrikage. Heb je een systeem met een hoge waarde dan gaat de kop wat langer mee. Vaak ben je rond de 100.000 tot 140.000km , uitzonderingen natuurlijk daargelaten, aan een nieuwe kop toe. Deze kosten kun je meenemen in je berekening. Erg belangrijk is het goed en ruim stellen de kleppen.
19 jaar
Wat kost dan zo'n nieuwe kop?
Ik kan werkelijk geen jonge auto op lpg vinden. Het is allemaal diesel wat de klok slaat. Maar met 25.000-27000 km heb ik mijn twijfels over diesel; ook gezien de discussie over de vervuiling. Denk echter wel om af te stappen van Peugeot en over te gaan naar het degelijke Toyota.
19 jaar
Er word vaak een ruilkop gemopnteerd.
Ga maar uit van een prijs tussen de 1000 en 1500 euro.
Als je een franse auto op gas zoekt kun je eens kijken bij www peugeot specialist.nl.
Dit zijn ex-leasers, deze autos zijn nog relatief jong.
Hebben wel wat meer gelopen, maar daar is de prijs dan ook naar.
Daar staan er nog redelijk wat op gas.
Ik heb geen ervaring met het bedrijf .
19 jaar
Een kop van een toyota met bijbehorende onderdelen kost ongeveer 900 euro excl. montage.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar