Peugeot 406: 406 1.8 8v kleppen, compressie, cilinderkop..

Bouwjaar: 2007, Brandstof: LPG, Motorcode: 1761 66KW

Ik heb een 406 8 klepper op lpg. Het is wel bekende 8 klepper welk niet goed tegen lpg kan. (aldus de kenners.).
Sinds dag 1 dat ik de auto hoor je bij de uitlaat plofjes (als de motor warm is, als ie koud is hoor je dat niet).
Om de 20.000 km laat ik de kleppen stellen, echter de plofjes bij de uitlaat zijn dan nog aanwezig. Nu na 44.000 km na de aanschaf zijn er nog steeds plofjes aanwezig. Hier op dit forum en door de garage zou dat kunnen komen door 'een beetje ' verbrande klep of kleppen.
Maar de auto loopt al 44.000 km zo, het (plfojes) worden er niet meer of minder. Als het de kleppen zouden zijn, zou het dan niet steeds erger worden? Op benzine zijn de plofjes minder vaak te horen. Auto houdt niet in, rijdt goed. Verbruik 1:11 op lpg.
Compressie is > 12,5 bar. Ik gebruik NGK BKR6EK bougies.
Als het een verbrandeklep zou zijn, zou het dan niet steeds erger moeten worden??

sel

Geplaatst door sel (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

rubenrispens (0), 17 jaar geleden

Je wilde toch een 406HDI? Snel inruilen wellicht de beste optie.

sel (0), 17 jaar geleden

[quote=rubenrispens]Je wilde toch een 406HDI? Snel inruilen wellicht de beste optie.[/quote]
ivm veranderen van de werkomgeving rijd ik nu nog maar 16.000 km per jaar.. (ipv 35.000) diesel is nu niet aantrekkelijk meer..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum