Ik heb hier een 406 1.9 d turbo met een raar probleem.
Wat al vernieuwd is:
verstuiver met sensor
bdp-sensor
2e handse brandstof pomp met alle sensoren erbij
Als ik de auto start kan ik als hij stil staat gas geven tot de 5000 tpm.
Op een gegeven moment +/- 30 sec. gaat hij tot de 4000tpm en begint dan te schommelen alsof er pompend gas wordt gegeven.
Heb de sensoren gemeten met een GMTO scope en die zijn allemaal goed.
Ik zou gokken op de ecu maar das een dure gok
Ook uitgelezen met een KTS 650:
37 relais airo onderbreking/plussluiting
14 naaldbewegingsvoeler signaal niet logisch (p.s. deze is dus al vernieuwd en gewist)
Wie oh wie kan mij hierbij helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is gewoon een mechanische diesel dus, brandstof of lucht. Je hebt het niet over zwarte rook dus is het brandstof. Gebrek eraan dus, zet eens een los tankje met een slang regelrecht op de pomp onder de motorkap en probeer het dan nog eens.
Oke dat zal ik eens proberen, het klopt deze auto moet gewoon lopen, hij krijgt brandstof en lucht.
Bedankt alvast voor de reactie
Heb een kannetje diesel na de filter aangesloten zodat hij ongefiltert meteen brandstof aan kan. maar hij deed nog steeds het zelfde: Als je hem start dan kun je even gas geven tot de 5000 tpm maar na een sec. of 10 is het voorbij en kun je nog tot de 3000/4000 komen waarna hij hevig gaat schommelen.
Ook heb ik een andere computer eraan gehad zonder effect.
Heeft er nog iemand een suggestie?? alvast bedankt
is je uitlaat niet verstopt.
groeten Teun
Is dit alleen met koude motor?
Kan het te hebben met de inspuitvervroeging ("dieselchoke") die anders reageert als hij iets opwarmt?
Ik heb zelfs eens een 1.9SRTD gehad waarbij op de snelweg plotseling de inspuitvervroeging inkwam en bleef hangen.
Gevolg: Veel roet en later bij koude motor ook niet meer willen starten.
16 jaar
Ik heb de uitlaat er ook al af gehad maar nog steeds geen vooruitgang.
Als ik met de auto rijd lijkt het alsof iemand het contactslot aan en uit draait rond de 2500 tpm.
moeilijk moeilijk...
Zet eens een constante voeding vanaf de batterij op de afslagklep van de brandstofpomp en ga dan eens rijden.Ooit iets gelijkaardigs gehad met een saxo 1.5 d.
grtn geert
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar