Peugeot 406: 406 1.9 TD gaat tot 2500tpm begint dan te schommelen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel

Ik heb hier een 406 1.9 d turbo met een raar probleem.

Wat al vernieuwd is:
verstuiver met sensor
bdp-sensor
2e handse brandstof pomp met alle sensoren erbij

Als ik de auto start kan ik als hij stil staat gas geven tot de 5000 tpm.
Op een gegeven moment +/- 30 sec. gaat hij tot de 4000tpm en begint dan te schommelen alsof er pompend gas wordt gegeven.

Heb de sensoren gemeten met een GMTO scope en die zijn allemaal goed.
Ik zou gokken op de ecu maar das een dure gok
Ook uitgelezen met een KTS 650:
37 relais airo onderbreking/plussluiting
14 naaldbewegingsvoeler signaal niet logisch (p.s. deze is dus al vernieuwd en gewist)

Wie oh wie kan mij hierbij helpen.

Badassberetta

Geplaatst door Badassberetta (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit is gewoon een mechanische diesel dus, brandstof of lucht. Je hebt het niet over zwarte rook dus is het brandstof. Gebrek eraan dus, zet eens een los tankje met een slang regelrecht op de pomp onder de motorkap en probeer het dan nog eens.

Badassberetta (0) PRO, 16 jaar geleden

Oke dat zal ik eens proberen, het klopt deze auto moet gewoon lopen, hij krijgt brandstof en lucht.
Bedankt alvast voor de reactie

Badassberetta (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb een kannetje diesel na de filter aangesloten zodat hij ongefiltert meteen brandstof aan kan. maar hij deed nog steeds het zelfde: Als je hem start dan kun je even gas geven tot de 5000 tpm maar na een sec. of 10 is het voorbij en kun je nog tot de 3000/4000 komen waarna hij hevig gaat schommelen.
Ook heb ik een andere computer eraan gehad zonder effect.

Heeft er nog iemand een suggestie?? alvast bedankt

meertg (0) PRO, 16 jaar geleden

is je uitlaat niet verstopt.
groeten Teun

AntonenJolien (0), 16 jaar geleden

Is dit alleen met koude motor?
Kan het te hebben met de inspuitvervroeging ("dieselchoke") die anders reageert als hij iets opwarmt?

Ik heb zelfs eens een 1.9SRTD gehad waarbij op de snelweg plotseling de inspuitvervroeging inkwam en bleef hangen.
Gevolg: Veel roet en later bij koude motor ook niet meer willen starten.

Badassberetta (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb de uitlaat er ook al af gehad maar nog steeds geen vooruitgang.
Als ik met de auto rijd lijkt het alsof iemand het contactslot aan en uit draait rond de 2500 tpm.

moeilijk moeilijk...

geert3496 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zet eens een constante voeding vanaf de batterij op de afslagklep van de brandstofpomp en ga dan eens rijden.Ooit iets gelijkaardigs gehad met een saxo 1.5 d.
grtn geert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.