Hallo,
Ik heb een auto staan met de klacht dat hij met koude motor vaak afslaat en zowel koud of warm niet boven de 2800 toeren komt motorstoringslampje brand.
Heb inmiddels met de Wurth wow storing uitgelezen en daar geeft hij kortsluiting lmm aan
en 3x een voorverwarming storing.
reeds al:
luchtmassa meter vernieuwd gaf verkeerde waardes.
draad breuk (door schuren tegen carroserie) van ecu kabelstreng gerepareerd waren van lmm
magneet klep waste gate is elders al vervangen.
brandstoffilter/luchtfilter al vervangen i.v.m. beurt
turbo slangen \ gedemonteerd en op scheuren gecontroleerd.
(niks gevonden)
nou heeft de auto nadien nog gelopen maar nogsteeds niet hoger als 2800 toeren en als je vanaf
stationair gas geeft schiet hij af en toe naar 3200 toeren en dan slaat hij gelijk af
auto slaat nou helemaal niet meer aan
heeft iemand nog ideën en een schematische tekening van de sensor overzicht en montage plek
alvast bedankt
GJ
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de storingen gereset na het repareren van o.a. de LMM ?
Zitten er nu nog storingen in ?
we hebben vadaag een probleem met de wow kast deze functioneerd niet meer
heb wel de massa van de accu gehaald en deze doorverbonden naar + of werkt dat bij deze auto's niet meer ?
als ik dit zo lees denk ik aan benzine in de tank.
Hey Oldtimer
ik heb geroken bij de vuldop van de tank en de laatste tankbon opgevraagd geen bezine geur en netjes diesel bij de BP getankt
iedergeval bedankt
sta echt voor een raadsel en dan is je diagnose kast ook nog stuk dus even meetwaarden checken wil dus ook niet
De voorverwarmingstoring is normaal bij dit type auto, dat circuit zit n.l. niet aangesloten. met een defekte lmmmeter slaatie m.i. wel aan.
Ik denk dat je een probleem met je verstuivers hebt. Als je verder geen testapp. hebt kun je even een lektetst doen op op de retour van de verstuivers
Nokkenassensor losleggen, retourslangen losnemen bovenop de verstuivers en starten. Als het goed is dan komt er niet meer uit dan 1 of 2 druppels. heb je een defekte verstuiver dan komt er meer uit of loopt het er gewoon uit. Als je verstuivers te veel lekken dan heb je teveel drukverlies op de commonrail en gaan de verstuivers niet meer open bij het starten.
PT nieker
hey Nieker
bedankt voor de tip zal dit morgen ochtend gelijk proberen.
maar zal dit ook te maken hebben met de storing dat hij niet meer als 2800 toeren wil draaien l,
want m.i. voordat hij niet meer aansloeg zou hij dus idd af en toe afkunnen slaan maar lekkage is toch constant en niet sporadisch.
die hoge drukklep die voor op de boschpomp zit is daar nocg een goede statische controle voor want daar heb ik ook veel storinge over gelezen ?
wederom bedankt jongens
Ik heb zojuist de retours van de verstuivers afgehaald en de nokkenassensor
bij het starten geen overmatige lekkage gevonden bij de verstuivers net wat er gezegd wordt 1-2 druppels
de diesel loopte wel zo de ratourleidingen uit
dus helaas nog niet gevonden
heb de hogedruk sensor op de pomp doorgemeten heeft 4 ohm dus moet volgens workshop manual goed wezen.
als het goed wordt morgen de wow kast gereset dan zal ik weer eens storingen uitlezen
heb de wow kast weer aan de gang en storingen gewist
die voorverwarming storningen komen weer terug maar deze zit er dus niet op
hij geeft nou alleen de storing dat de inlaat lucht temp niet goed is
meet waardeblok geeft aan dat hij -39 meet
zit deze sensor in de lmm????
alvast bedankt
heb het gevonden zit in de lmm zal jullie op de hoogte houden
GJ,kun je in de meetwaardenblok de werkelijke brandstofdruk zien tijdens starten ?
hij loopt nou weer stationair na het wissen van de storingen
maar het lampje komt wel weer terug nog niet harder als 2800rpm
bind me er niet op vast maar volgens mij gaf hij vandeweek stationair tussen de 280 en 350 bar aan??
zal morgen volgens de schema's even de bedrading + het gloei relais doormeten want deze staan allebij in contact met de lucht temp meter
want volgens workshop online moet ik meten weerstand tussen pool 1&3 van de lmm dan moet hij bij 10graden ong 3800 t/m 4100 ohm aangeven maar hij staat nou in meetwaardeblok op -39 graden dus ik denk een kebelbreuk of ergens sluiting aan massa of wederom lmm stuk
iedereen fijne dagen
nieker weer bedankt voor de Reply
Hoe hoog is de brandstofdruk alstie niet aanslaat ? Of maak de nokkenassensor los en kijk dan eens wat de druk is>> moet minimaal 250-300 bar bij een starttoerntal van 250 toeren.>> Als dat goed is dan het volgende;
De luchttemperatuur is m.i.niet echt van invloed op het functioneren van de motor, de correcties onder invloed van verandering van luchttemp zijn minimaal.
k denk eerder dat de egr klep open blijft staan, ofwel opengestuurd door vacuum of doordat hij mechanisch vast zit of vervuild is oid.
als hij aanslaat of tracht aan te slaan 276bar van aanloop tot stationair draaien zou dus goed moeten zijn
maar er komt geen diesel in de cilinders en lekkage bij verstuivers ook niet waargenomen
startpiloot in inlaat en dan geeft hij teken van leven ik denk dat er een probleem is met de verstuiver aansturing ofzo
de relaismodule\hoofdrelais schakeld die ook de hoofdstroom van de ECU
als de EGR open blijft staan zou hij toch wel moeten kunnen aanslaan zou m.i. wel het lage toeren verklaren
zal hem iedergeval op de magneetklep even los gooien
vindt het ook gek als hij niet aan wilt slaan en dan alleen die voorverwarmings problemen als storing heeft
die zit er niet op voor de rest heeft hij geen storingen meer
zou je zowat denken dat net als bij vw relais 109 probleem, valt de motor ook uit tijdens rijden en slaat dan ook geen storingen op
storingcodes van vandeweek:
p0110 inlaat temp sens
p0380 gloei relais
p1404 extra voor verw
p1403 extra verw
storingscodes nu:
alleen de p1404 p1403
zo weer ffeen hele tijd bezig geweest met de auto
hoofd relais schakelde niet dus deze verv
na deze verv te hebben verder gekeken hij kreeg geen diesel aan de verstuivers
dus die druk regelelaar die tussen de aanzuigleiding zit eruit gehaald hierna kwam er wel diesel aan de verstuivers
hie hoge druk klep aan de kopsekant van de pomp wat is daar de preciese bedoeling van gaat die naald los als de druk hoog genoeg is of blijft deze wel eens vast zitten?
want als ik nou de verstuiverleiding vanaf de galerij naar de verstuiver losdraai dan loopt de diesel er zo uit en dan ontlucht ik het dus zeg maar dan zet ik hem vast en loopt hij goed stationair ik heb het idee dat hij dan via de retour gaat lopen en dat hij dan die hoge druk klep dicht heeft vandaar dat hij te weinig druk en diesel heeft om op toeren te komen
heb die hoge druk sensor gemeten krijgt netjes 12V en heeft 4 ohm weerstand maar hoe kan ik mechanisch testen wat hij doet
klinkt dit als een mogenlijkheid Nieker?
Ik kom er vanavond effe op terug ,moet nu gaan werken
hey nieker heb je nog wat kunnen vinden ??
Nou niet direkt, als ik zo alles nog eens lees dan denk ik dat je weer bij het begin moet beginnen, de reparatie van de kabel streng. ik heb zo'n idee dat daar iets niet goed zit. Verder wordt stilvallen meestal veroorzaakt door een defekte lage drukpomp, te hoge turbodruk, of te hoge hoge drukbrandstof of te veelverschil in correctie van de cilinders. dat is het eigenlijk wel zo'n beetje.
Renegade, gelukkig nieuwjaar en iedereen gelukkig nieuwjaar.
Renegade heb je de laatste 8 cijfers van het chassisnummer voor mij ? Dan kan ik nog eens even zoeken voor je.
hey Nieker,
ten eerste iedereen ook de beste wensen en een goed en gezond 2008
het chassis nummer klopt niet want volgens het kenteken is het een 1,9 d maar er zit een 2.0 hdi met bosch pomp op RHZ
dus ik weet niet of je er dan alsnog wat aan hebt
GRZ GJ
Geef het toch maar, een 406 van 2001 heeft m.i een altijd een hdi blok maar mischien heb je de kop zo ingevuld om dit soort praatjes te voorkomen !!??
ik weet niet hoe je de laatste zin bedoeld maar ik heb de kop inderdaad zo ingevuld omdat ik voorzover zeker weet dat die info klopt,
omdat het kenteken niet corrospondeert met de auto helaas bijv:
bouwjaar = 1999
motor = 1,9 td
wordt er gek van info vinden op deze manier is niet makkenlijk
maar als je het alsnog nodig hebt zal ik het kenteken morgen ff invoeren
Ik bedoel er mee dat je de gegevens van de auto ingevuld heb wwar de motor uit komt en niet van de auto zelf. Dan kan ik niets met het chassisnummer van de auto zelf.
Kijk ook eens hier>>http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... dit lijkt op jouw probleem, hou dat even in de gaten !! Is wel is waar 807 maar zelfde edc15 systeem van bosch.
bekijk het signaal van de krukaspositiesensor eens. Als het vliegwieldefekt is kunnen de tanden op het vliegwiel beschadigt raken omdat er stukken metaal van het defekte vliegwiel langs heen gegaan zijn. Je hebt dan geen mooi sinus vormig signaal meer.
[sorry verkeerd geklikt
hey Nieker,
Ik heb de nokkenas en krukas scope beelden gecontroleerd geen afwijkingen gevonden.
heb hem even bij een kennis gezet die bij peugeot werkt en die heeft hem met de orginele testkast uitgelezen
nou blijkt daaruit de de druk die de lage drukpomp in de tank leverd niet voldoende is hij doet het wel maar leverd gewoon te weinig druk
deze heb ik reeds besteld en krijg ik vandeweek binnen ik houd jullie op de hoogte
Heb inmidddels de pomp vernieuwd startprobleem + afslaan is opgelost
hij slaat aleen nogsteeds in noodloop
storing p0100 luchtmassa meter
als ik deze wis draaid de motor ong 1 minut goed dan lsaat de storing er weer in
heb luchtmassa meter vervangen ivm met kortsluiting van doorgeschuurde kabels op massa was lmm verbrand van binnen
bekabeling is hersteld en heeft geen weerstand dus blijft alleen de ecu over
kan ik de ecu zo omwisselen of moet ik die bsi kast mee vervangen of kan ik een nieuwe ecu inlaten leren bij peugeot?
onderdeel nummer bosch:9635156580
ander nummer is niet meer leesbaar
wederam alvast bedankt
Was er niet wat met die massa van de luchtmassameter ?? Niek, weet jij dat zo nog ?Die massa loopt via de ebe, en volgens mij was er iets dat dat anders moest,'k weet het niet meer zo, sorry.
Dat klopt,ik zoek het even uit. maar volgens mij ging ie daar niet van in noodloop
Aansluiting 3 op de luchtmassa meter is de massa. Deze draad doorknippen, gedeelte aan de auto isoleren en en gedeelte aan luchtmassa meter draad aan solderen en seperaat vastmaken op de carroserie . Het heeft dacht ik te maken met gaspedaalpositie sensor, het signaal daarvan wordt verstoort o.i.d.
Succes.
nou ik heb de massa van de lmm verlegd maar dit heeft niet geholpen
blijft het zelfde
ong 1 minuut goed dan slaat hij weer in noodloop
moet je een nieuwe ecu inleren bij peugeot met de BSI kast?
altijd inleren . Initialiseren noemen ze dat , dat is omdat deze motor in verschillende type's wordt gebruikt en de Ebe moet weten in wat voor auto hij zit.
Heb je wel eens gekeken of je egr klep mechanisch open blijft staan ? daar krijg je ook luchtmassa storingen van.
ik zal nog eens de egr controleren maar als deze open blijft staan dan zou hij toch vanaf het begin in de fout moeten gaan en niet na 1 minuut?
Als de egrklep mechanisch vast zit dan dan ziet de motor ebe dat niet direkt als een fout. er is n.l geen electrisch circuit onderbroken.Als de motor een tijdje loopt dan bepaald hij afhankelijk van de afwijking of het lampje aan gaat en of hij in noodloop gaat. Maar ik kan eigenlijk n.l nog steeds niet geloven dat hij in noodloop gaat van een defekt luchtmassa meter.
[quote=renegade]Heb inmidddels de pomp vernieuwd startprobleem + afslaan is opgelost
hij slaat aleen nogsteeds in noodloop
storing p0100 luchtmassa meter
als ik deze wis draaid de motor ong 1 minut goed dan lsaat de storing er weer in
heb luchtmassa meter vervangen ivm met kortsluiting van doorgeschuurde kabels op massa was lmm verbrand van binnen
bekabeling is hersteld en heeft geen weerstand dus blijft alleen de ecu over
kan ik de ecu zo omwisselen of moet ik die bsi kast mee vervangen of kan ik een nieuwe ecu inlaten leren bij peugeot?
onderdeel nummer bosch:9635156580
ander nummer is niet meer leesbaar
wederam alvast bedankt[/quote]
Weet je zeker dat bekabeling in orde is. Dus geen weerstand, geen onderbreking , geen kortsluiting naar massa en geen kortsluiting naar plus.??
De ecu kan je laten inleren bij peugeot als je de transponder code hebt (4 karakters staat op blauw kaartje tergrote van een pin pas)
zo ik heb er weer een avond aan besteed.
heb de EGR klep nogmaals mechanischgecontroleerd deze functioneerd goed
heb de ECU net terug van actronic die kon hem niet uitlezen helaas en hebben visueel geen storingen gevonden
heb hem net gemonteerd
hij blijft de zelfde storing houden
bij het houden van een constant toerental bijv 3000 toeren dan zakt hij vrijsnel weer naar de 2800 in storing
De noodloop functie wordt dus ingeschakeld. Dat kan 2 redenen hebben, turbodruk te hoog, of te hoge afwijking tussen berekende brandstofdruk en gemeten brandstofdruk of te veel correctie verschil tussen de verschillende cilinders. Je moet dus die waardes tijdens het draaien en inkomen van de storing kunnen zien. ik dacht dat ik dat al eens verteld maar maakt niet uit.
Pt nieker.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar