Ik heb net een 406 HDI diesel uit 2003. Auto lijkt prima, op klein probleem met navigatie na . Het enige wat ik nog constateer is het volgende:
Als de auto koud is en bv een nacht heeft stilgestaan is het rempedaal de 1e keer hard als een steen. Als ik de auto daarna start is het meteen weer goed. Vaag : duidt dit op een slechte werking van iets in het remcircuit en moet dit dus voor garantie gefixed worden ?
Daarnaast heb ik de volgende vraag over de werking van de koppeling: Hoe test je of de koppeling 100% is. De vorige eigenaar heeft nl regelmatig (15 keer oid) met een paardentrailer gereden en ik wil eigenlijk weten of de koppeling daarvan te lijden heeft gehad. Hoe test je dit ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vraag 1, ja, dat is volkomen normaal. Er zit een vacuumpompje op je motor voor de rembekrachtiging, nadat je motor loopt heb je pas een vacuum. mogelijk ZOU een eventueel gemonteerd terugslagklepje kapot kunnen zijn, maar ik ben er niet zeker van of dat er bij de jouwe opzit.
Je koppeling is GEEN 100% meer, want hij is al een paar jaar oud. afhankelijk van de rijstijl van de vorige eigenaar, is de koppeling wel of niet verder versleten dan normaal. een paar keer met een paardentrailer hoeft helemaal niets te zeggen, ik ken petjes met een GTI die hem er sneller kunnen uittrappen ZONDER paardentrailer.
Echt testen kun je dit niet, als je plaat niet slipt, geen bijgeluiden maakt, en je koppelingspedaal voelt niet hakerig aan, dan zou ik me voorlopig geen zorgen maken.
Groeten Marcel
Is normaalhoor. Er zit wel een terugslagklep maar die voorkomt niet dat na een hele nacht stilstaan het vacuum nog volledig aanwezig is. Als er binnen een paar seconden na het starten weer normaal bekrachtigd wordt dan is er niets aan de hand.
Wat betrefd de koppeling, zoals marcel al zegt, daar kun je zo 1 2 3 niet direkt iets aan testen. Als hij normaalfunctioneert zonder zware punten e.d. zou ik me geen zorgen maken. Ik wil er nog aan toevoegen dat het aangrijppunt van het pedaal natuurlijk niet te hoog of te laag moet liggen.
Is dit géén zelfstellend hydraulisch bediend koppelingspedaal dan?
16 jaar
Jawel, maar uit ervaring weet ik dat een ver versleten koppeling bij dit type auto toch voor verandering van aangrijpingspunt zorgt. In theorie zou het altijd het zelfde moeten zijn maar doordat een versleten koppeling meer aanlegdruk nodig heeft om in slippende toestand net zoveel kracht over te brengen dan gezonde koppeling voelt het toch anders aan.( pedaal komt hoger)
MVG
PT nieker
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar